Dacia Duster primește un nou motor pe benzină în Marea Britanie: 1.6 litri cu 115 cai putere

de Bogdan Mirică
Marti, 25.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia introduce un nou motor Euro 6 pe benzină în gama lui Duster din Marea Britanie. Unitatea aspirată de 1.6 litri va oferi și ceva mai mulți cai putere.

Dacia este unul dintre brandurile cu cea mai mare creștere pe piața din Regatul Unit. Se pare că englezii apreciază raportul calitate/preț oferit de constructorul român și în special pe cel oferit de SUV-ul Duster. Modelul produs la Mioveni este văzut ca o alernativă comodă și eficientă la drumurile grele din Regatul Unit.

Dacia nu uită însă că publicul din Marea Britanie este unul pretențios, care trebuie întreținut cu noutăți. Motiv pentru care operează o serie de modificări importante în gama de motorizări a crossoverului.

Fanii motoarelor pe benzină vor face cunoștință cu un nou propulsor de 1.6 litri 16 valve, de concepție nouă, care garantează un salt de putere de la 105 la 115 cai. Și cuplul motor a devenit ceva mai generos, însă nu cu mult: 8 Nm în plus pentru un total de 156 Nm, resimțit la 4000 de rotații. Bagajul de putere și cuplu va putea fi administrat cu ajutorul unor transmisii manuale cu cinci sau șase trepte.

Esential 115 cai putere oferă noul motor aspirat de 1.6 litri.
145 de g/km este rata emisiilor înregistrate de noul motor de 1.6 litri cu tracțiune față.
Grație noilor resurse, SUV-ul poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 11 secunde (versiunea 4x2) sau 12 secunde (versiunea 4x4).
Chiar și cu performanțe mai bune, motorul devine mai ecologic, rata emisiilor atingând 155 g/km (versiunea 4x4) și 145 g/km (versiunea 4x2). Adică suficient pentru a se califica în categoria normelor de poluare Euro 6. Din lista dotărilor standard nu lipsește nici sistemul Start-Stop, care oprește motorul la semafor pentru a economisi benzină
.

Propulsorul de 1.6 litri benzină nu este singurul care a primit îmbunătățiri. Și cel diesel de 1.5 ltri dCi, cu o carieră impresionantă în spate, beneficiază acum de un cuplu motor generos, mai mare cu 20 de Nm.

via newspress (înreg.)

Comentarii (10)

  • Un pas cam mic. Simbolic chiar. Se vede treaba că Dacia ține cu dinții de statutul de mașină low cost. Se pare că, în privința benzinarelor, piața britanică preferă în continuare 1,6/16v, în detrimentul unui 1,2/16v turbo.
    10 1
  • Motorul vechi:
    -105cp/5750
    -148nm/3750

    Motorul nou:
    -115cp/5500
    -156nm/4000

    Deci nu m-ar mira daca la 3750 "noul motor" sa aibe exact 148nm. Puterea se obtine ceva mai jos ceea ce este bine si apreciez orice mica modificare adusa unui motor aspirat.
    Sper sa ii mai scada consumul care este cam maricel, comparativ cu, consumul foarte mic al modelului Suzuki Vitara, care e o bijuterie de motor (ieftin de intretinut, consum mic).
    7 3
  • "cu consumul" nu e cacofonie.
    Pe de alta parte nu poti pune virgula unde ai chef, fiindca si virgula are un sens. Cel mai stupid mi se pare cand unii "pun" virgula verbal, spunand "virgula". Chiar verbal, daca vrei sa maschezi cacofonia, poti face o pauza de vorbire de 1-2 secunde, nu zici "virgula". Cand intrebi ceva, spui verbal "semnul intrebarii"?
    P.S. N-am nimic cu tine, dar e un mesaj pentru multi altii; deja ma scoate din minti virgula pusa aiurea.
    7 7
  • Bine. Tu intrii pe site auto ca sa corectezi greseli gramaticale. Felicitari.
    6 7
  • Nu ca sa corectez greseli gramaticale; mai bine ai aprecia lectia.
    Daca e site auto, nu mai trebuie sa vorbim (de fapt sa scriem) corect? Asta trebuie doar pe site-urile de gramatica, sau cum?
    Ti-am spus... mesajul nu era doar pentru tine, ci si pentru cei 2 care vad ca deja mi-au dat minus; sau au confundat manuta rosie indreptata in jos cu o virgula :-PPP

    P.S. Asta nici macar nu e o greseala gramaticala, ca nici eu nu scriu perfect, dar a pune virgula pentru a anula o cacofonie (de unde se vede tocmai INTENTIA ta de CORECTITUDINE GRAMATICALA) mi se pare aiurea, fiind mai mult o greseala de logica ;-)
    5 4
  • Daca te-ai suparat, imi cer scuze, dar ideea e ca din cauza unora care vorbesc gresit la televizor, ia si lumea acest obicei, cum era la moda mai demult "deci"; intre timp a mai disparut.
    Mesajul nu e indreptat catre tine; tu doar mi-ai amintit de acest aspect si am simtit nevoia sa indrum.
    Oricum (eu) fiind necunoscut nu mi se poate imputa ca fac pe grandomanul. La fel nu mi se poate imputa ca te-am denigrat, numele tau "S" fiind practic inexistent, nefiind macar vreun nick al vreunei persoane logate si cunoscute.
    2 2
  • Eu nu stiu in ce consta marele salt tehnologic, avand in vedere faptul ca, inainte sa echipeze Logan si Duster, motorul de 1.6 16 v echipa modele Renault si avea o putere de 110 cp. Propabil ca ce 115 cp au fost maximul pe care Renault/Dacia l-a putut scoate din acest propulsor destul de invechit. Ceea ce cred ca este remarcat este faptul ca imentinerea unui propulsor aspirat pe o piata atat de importanta cum este cea britanica dovedeste faptul ca exista si clienti care apreciaza simplitatea si fiabilitatea unui asemenea motor, nefiind cazuti in admiratia in actualei tendinte de "daunsaizizare".

    @@S
    De la mine ai o manuta verde. Asa este. Un minim de efort pentru a ne exprima corect in limba romana nu ar trebui considerat un de catre forumisti si, cu atat mai mult, de catre cei care scriu articolele!
    6 0
  • un moft
    0 0
  • Merci de manuta :-)
    Legat de articol si eu ma mir unde e "saltul" fiindca Renault avea 115 CP pe Megane II 1.6 de vreo 15 ani.
    Aaah, asta e Euro6 :-P
    2 2
  • Acest articol este bizar. Motoarele Euro 6 (1,6 l, 114 CP aspirat benzina si 1,5 l 110 CP 260 Nm turbo diesel) sunt in oferta Dacia din Romania (ignorate ce-i drept de presa de specialitate) de cel putin o luna. Si noi ne minunam ca au aparut in Anglia ca si cum Dacia ar lansa in avanpremiera aceste propulsoare acolo ..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru