Dacia propune inlocuirea taxei auto

De Robert Gherghe
Publicat Marti, 18.12.2007
Francois Fourmont, presedintele Dacia, a propus Guvernului introducerea unei taxe de mediu in locul taxei auto.

Esential

2007 este anul introducerii taxei de prima inmatriculare.

Dacia propune Guvernului inlocuirea taxei de prima inmatriculare cu o taxa de mediu, diminuarea acesteia in functie de vechimea autovehiculelor si accelerarea programului de innoire a parcului auto national, a declarat directorul general al constructorului, Francois Fourmont.

"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea, dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu, accelerarea innoirii vechiului parc auto sau evolutia taxei in forma sa actuala, pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, reducand taxa in functie de varsta vehiculului", a afirmat Fourmont, anunta Mediafax.

El a adaugat ca viitoarea taxa de mediu ar urma sa se bazeze pe nivelul de poluare si pe capacitatea cilindrica a autovehiculelor. "Propunerile noastre se refera la vehiculele produse in Romania sau importate, noi sau vechi. Trebuie sa le permitem oamenilor sa isi schimbe masina, prin masuri luate de Guvern si prin masurile luate de constructori, care sunt obligati sa produca vehicule Euro 4", a spus Fourmont.

Directorul general al Automobile Dacia a apreciat ca eliminarea taxei auto va injumatati vanzarile uzinei de la Pitesti pe piata interna si va determina concedierea mai multor mii de angajati. Potrivit lui Fourmont, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa.

Astfel, din cele circa patru milioane de vehicule aflate in circulatie, 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani si 60% au mai mult de zece ani. Fourmont a spus ca cele 1,6 milioane de vehicule cu o vechime de peste 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de unitati care respecta standardele Euro 4 in domeniul emisiilor de dioxid de carbon.

Taguri: taxa

Comentarii (12)

  • nemernicilor
    de cand dacia face legile in romania??
    0 0
  • Matematica???
    Fratilor, cine v-a invatat procente? pro cent inseamna din 100, iar daca aduni procentele voastre o iei razna. Nici exprimarea nu e corecta. Vai de mine
    0 0
  • Andrei
    Dacia -JAFFFFFFFFFFFFF
    Domnul presedinte Francois Fourmont, ar trebui sa se ocupe4 mai mult de performantele daciei. Are un consum care nu se incadreaza in limitele prescrise. Daca mergi la ei sa le spui in garantie , iti rad in nas. Hotie curata incurajata de guvernul care protejaza afacerea Citroen si chipurile ilustra noastra industrie auto. Taxa? De ce sa nu aiba tot omul o masina care la 5 ani vechime merge mai bine decat jafurile noastre. Daca tot ne-am aliniat la normele europene, parlamentarii uita ca salariile au ramas la lumea de jos sau chiar de loc. Hotilor !
    0 0
  • marius
    Raspuns matematica!!
    1. Pt alex procentele de mai sus nu trebuie adunate 60% au mai mult de 10 ani inseamna ca 40% nu au si asa mai departe, in acest procent intra si masinile peste 15 si 20 de ani (NU?),
    2. Este interesanta si o comparatie intre statele EU privind vechimea parcului auto...eu unu nu cred ca avem cele mai vechi masini...
    3. Nimeni nu zice ca prin masura de taxa de prima inmatriculare (o porcarie dupa mine ca am mai si platit-o) anul acesta am fost printre primi la inmatriculari de masini noi.
    4. E clar pentru toata lumea ca cineva a primit bani multi pentru acesta lege ""DACIA"", daca era dupa mine trebuia o tranzitie mai lenta...si nu chiar asa de dura... preturi mari la inmatriculare si prima de casare de 3000 lei comparativ cu 1500-2000 de euro pt inmatricularea unui BMW. Daca era invers nu se supara nimeni dar noi facem bani din taxe si nu din impozit ca toata lumea buna...apropo cand o aveti nevoie de muncitori sa stiti ca i-ati trimis la munca in Spania (dobitocilor...pt guvernati) !!!
    0 0
  • emilio
    francezul minte ca un porc!!!
    Cum sa avem cel mai invechit parc auto din Europa?
    Poate n-a fost in Grecia sa vada cu ce harburi umbla aia acolo
    0 0
  • Jos Loganul
    Jos Loganul
    JOs cu intreprindera Logan daca nu sunt in stare sa faca concurenta cu cei de teapa lor si nu rezista sa concureze cu piata europeana jos cu ei, ce treaba am eu cu ei, ce eu daca am firma mie mi se acorda ceva facilitati sa nu imi faca concurenta mie altcineva pentru tot ce se aduce din strinatate se baga alta taxa in plus?nu prea cred asa ca JOS CU TAXAAAAAAAAAAAAAAA si cu astai imbuibati care tot trag banii de la polupatie.
    0 0
  • Fuck Francois
    Am si eu o nelamurire.Loganul ce euro are 6-7 sau 8?Au ajuns francezii sa faca legeala noi in tara.Se vede ca toti parlamentarii sunt pe luat.Ne vedem la alegeri baieti.
    0 0
  • Gheorghita
    Taxa
    Astia de la Dacia ne vand gogosi, stim prea bine cum functioneaza economia cu 4mil de autoturisme si cum ar functiona cu 10mil.de autoturisme, fie ele si "jafuri nemtesti" euro3. Ma uit la Loganul meu cu tacane motorul si ma ia groaza, apropo poate rectificati si voi pinioanele, nu de alta dar manca semiringurile rapid si imi curge uleiul din ea de noua.
    0 0
  • Arthur
    TAXA si MEDIUL ...
    Taxa si Mediul - Tantalaul si Gogomanul ...
    Deci:
    Taxa asta stimate Domnule PACALICI-ORDINAR Francois Fourmont, presedinte al D.A.C.I.A. (Daca Ai Cap I-ati Alta), va spun EU-(omul care gandeste, ca are cu ce) cum sta treaba cu mediul:

    Masina mea tintuita in fata blocului (din cauza ta - santajistule) - EURO 3, 2.2 litri, Diesel, an 2003, full-extrase (inclusiv NAVI) - pret achizitie 8950 euro (din Germania) - TAXA - 2800 euro - pentru emisii de NOXE de 185 gr/km.
    VW PASSAT - nou-nout - 1.6 litri benzinar, EURO 4 - VALOAREA TAXEI - 183 euro - pentru emisii de (!) 185 gr/km.
    Puteti obtine informatiile de pe paginile de web specializate!
    Asta este ECHITATEA de care dati dovada.
    Te-as trimite la plimbare cu tot cu FRANTA TA de KKT si EUROPA VOASTRA DE HOTI CARE VA CREDETI INVESTITORI. Mi lehamite de zdrente ca tine - javre care v-ati imbogatit JEFUIND OMUL DE RAND!
    Ca sa nu mai zic ... de trecerea DACIEI de la EURO 3 la 4 peste noapte ...
    0 0
  • Victor
    Pai bineinteles ca avem parc auto vechi (nu cel mai vechi) daca imporatm toate fiarele din tari vecine pe care le veneram de parca sunt perfecte...dar asta e...oricum Dacia DOAR A PROPUS acest lucru..dar..de....prostii nostrii,,mai bine lasam balta taxa de prima inmatriculare si gata...si mai putine fiare. Numai bine
    0 0
  • Corb la corb nu-si scoate ochii
    Amenintarile cu concedierea sint un santaj ordinar.Atita timp cit Loganul se vinde bine nu numai in toata Europa cu succes, marca Dacia nu e periclitata.
    Francezul asta, ingrijorat mai degraba de scaderea iminenta a vinzarii de Clio si Megane decit de angajatii Dacia, are si preocupari legate de parcul auto romanesc.Pai daca se uita la venitul mediu al romanilor, cum pana lui Hector vrea masini mai bune?Numai nesimtitul de Moliceanu viseaza sa vinda masini pina va avea Romania parc auto gen Beverly Hills.
    0 0
  • simona
    in atentia renault
    ar trebui sa se faca si investigatii cum se fac angajarile la dacia,cum esti respins la interviu fara sa ti se dea test,de existenta pilelelor,de anunturi de angajari de posturi care nu exista
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru