Dacia Sandero ajută Renault să devină liderul european al emisiilor de CO2

de Mircea Meșter
Joi, 05.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a bătut toate mărcile din Europa la capitolul emisii de CO2/km. Media emisiilor maşinilor vândute de francezi în primele şase luni ale anului a scăzut vertiginos faţă de anul trecut.

Esential 125.5 grame CO2/km au fost emisiile medii ale maşinilor vândute de Renault în 2012.
115.9 grame CO2/km reprezintă media emisiilor maşinilor vândute de marca franceză în primele şase luni ale anului 2013.
Renault a anunţat oficial că a devenit liderul european al emisiilor de CO2 după calcularea mediei tuturor maşinilor vândute de toate mărcile în prima jumătate a anului 2013. Conform comunicatului oficial publicat de marca franceză, media emisiilor maşinilor cumpărate de clienţii Renault în acest an este de 115.9 grame CO2/km. În calculul Renault a intrat şi marca Dacia.

Rezultatul mărcii franceze este subliniat de apariţia recentă a unor versiuni ultra economice ale celor mai populare modele din gama proprie. Astfel, Twingo, Clio, Captur, Megane şi Dacia Sandero au versiuni cu emisii de CO2 mai mici de 100 de grame/km. În cazul lui Sandero, Renault se referă la versiunea de 75 CP a motorului dCi de 75 CP, care în Franţa este calibrat pentru a emite 99 de grame CO2/km.

Versiunea românească a acestui motor are emisii de 103 grame CO2/km, diferenţa fiind dată, conform oficialilor Dacia contactaţi de Automarket, de omologarea motorului pe cele două pieţe.

Foarte interesant este faptul că, dacă Sandero 1.5 dCi 75 CP ar fi avut emisii oficiale de sub 100 de grame CO2/km, clienţii care s-ar fi orientat spre acest motor prin programul Rabla ar fi primit un eco-bonus de 500 de lei din partea statului la achiziţie. 

La nivelarea în jos a emisiilor de CO2 au contribuit şi modelele electrice ale celor de la Renault, dar şi varianta de 83 de grame CO2/km a noului Renault Clio, liderul segmentului B la acest capitol.

 

Comentarii (11)

  • Cred ca titlul asta ar trebui sa fie castigat de un producator de biciclete... :)
    Cum sa nu fii lider la asa ceva, cand gama de modele e formata preponderent din compacte si subcompacte cu motoare de cilindree redusa?... Care constructor mai joaca la nivelul asta? Nici macar VAG...
    16 30
  • @Andi
    Prietene, gama Renault contine, ca orice alt constructor de volum, masini de clasa medie, medie superioara chiar daca ne referim la Latitude, crossovere gen Koleos, monovolume, masini de performanta (RS), dar si utilitare. Downsizigul e mai popular decat crezi tu si multi "joaca la nivelul asta", inclusiv VAG.
    O cilindree intre 1000 si 1500 cmc, nu e iesit din comun in zilele noastre.
    Mai ales daca discutam de o piata europeana cu preferinte ei specifice. Da, exact acele compacte si subcompacte pe care le minimizezi tu rolul, sunt cele mai vandute segmente de pe continentul nostru.
    Ca te deranjeaza pe tine reusita Renault, cand tu ai cu totul alte preferinte in materie de marci auto, asta-i altceva... Din partea mea, ce a realizat Renault merita tot respectul.

    Bravo lor si succes in continuare !
    25 8
  • cred ca inginerii de la Pagani si McLaren stau zgribuliti intr-un colt si plang ... inginerii de la Audi, BMW si Mercedes tocmai si-au schimbat meseria ... iar inginerii de la renault chiar cred in bullshitu asta de marketing

    evident niciuna dintre cele de mai sus nu este adevarata, dar sa curga cu injurii !!
    13 18
  • @unckle
    Renault e o marca de volum, nu o marca premium.Comparatiile se fac asisderea. Asta daca nu vrei sa cazi in ridicol. Nu e ca si cum ai ramas fara optiuni si trebuie sa te servesti din "vastul" segment premium sau exclusivist...
    Stirea asta nu face decat sa reflecte tendintele si competitia in domeniu. Nu e vorba aici numai de Renault.E o cursa pt toata lumea.
    Este o chestie relevanta timpurilor pe care le traim si e normal sa fie adusa la cunostinta publicului. In spatele ei sta munca unor oameni pentru imbunatatirea tehnologiei.
    Care-i problema cu marketingul? Sunt niste cifre autentice si implacabile. "Bullshit-ul" vine din partea ta.
    20 4
  • Nu dormeai tu bine de nu spuneai de vag.Bati campii rau nenicule!Majoritatea producatorilor auto de masa merg pe trendul asta!
    13 5
  • Cum puteti sa spuneti ca renault clio este liderul clasei B cu 83 g CO2/KM cand toyota yaris hybrid emite 79?
    3 12
  • mircea
    @hilmi
    E vorba de liderul modelelor cu propulsie convenţională, evident. Pentru că dacă e să comparăm toate sistemele de propulsie, Renault are şi Zoe în segmentul B, care emite zero grame CO2/km.
    15 0
  • Pt toti cei mai de sus care stiu sa contrazica doar de dragul contrazicerii...
    Nu am nimic cu VAG si nici cu Renault, pur si simplu subliniam aspectul ca la Renault productia principala e axata pe modele din clasele mici, cu motoare mici, consum mic, implicit emisii scazute. Descaltati-va de sosete si numarati pe toate degetele modelele produse de VAG si toate de Renault. Apoi vedeti din ce clase fac parte si cam cat la suta reprezinta din intregul volum de vanzari si cautati printr-un manual de matematica din clasele primare si vedeti cum se calculeaza o MEDIE, ca despre asta era vorba... Invatati na*bii sa cititi un comentariu (mda) si apoi veniti si dati-va cu parerea, atotstiitorilor...
    13 13
  • @Andi
    E confuzie totala in mintea ta !
    1.Vanzarile pe modele si media emisiilor CO2 luate per ansamblu gamei (cele la care fac referire articolul de fata) sunt 2 chestiuni separate.
    2.Inainte sa ridici pe cele mai inalte culmi "maretia" imperiului Vw A.G. citeste urmatoarele randuri.
    AG inseamna Aktiengesellschaft si e sinonimul S.A -ului in Romania.
    Cand spui VAG , inseamna ca te referi la intregul Grup Volkswagen
    (nu la vw ca marca) , deci implicit faci o adresare la piata auto globala. Iar aici diferentele nu sunt deloc mari intre VAG si Renault-Nissan. VAG a avut 8.2 si Renault-Nissan 8.1 milioane unitati vandute anual. Alianta Renault-Nissan, cu toate ca are alta organizare si alta filosofie fata de Volkwagen AG, e pana la urma tot un grup coeziv bazat pe colaborare si raportari comune.
    15 6
  • @Mihai, mai studiaza un manual de algebra...
    6 6
  • @Mihai
    VAG a vandut in 2012 9.3 milioane de exemplare, dezinformare tipica a unui fan Renault, lasa-ma si cu fanaticii VAG dar nici cei Renault nu sunt mai breji.
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru