Dacia vrea să renunţe la unul dintre modelele Dokker, Lodgy sau Logan MCV

de Bogdan Mirică
Joi, 25.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pentru a păstra un trend ascendent, Dacia se gândeşte să renunţe la unul din modelele care nu excelează la vânzări în Europa.

Deşi s-a străduit să reînoiască întreaga sa gamă de modele, Dacia s-ar putea vedea nevoită să renunţe la unul dintre produsele sale într-un viitor apropiat. Potrivit unui purtător de cuvânt al constructorului român, citat de Automotive News, Dacia ar urma să renunţe fie la Logan MCV, fie la Dokker, fie la Lodgy.

Confirmarea vine după o serie de speculaţii ale presei din Franţa. Cele trei modele sunt în pericol din cauza percepţiei clienţilor, aflată în schimbare. Aceştia abandonează modelele utilitare şi break-urile în favoarea SUV-urilor şi crossovere-lor din piaţa compactă şi subcompactă.

Ultimele rezultate comerciale arată că Lodgy nu se descurcă prea bine, Dokker are o linie constantă, iar Logan MCV se bucură de popularitate, graţie lansării noi generaţii, aflată deja în showroom-uri. Chiar şi aşa, Dacia păstrează un trend ascendent în primele opt luni ale anului, cu vânzări mai mari cu 30% comparativ cu 2013.

Evoluţia modelelor Lodgy, Dokker şi Logan MCV în 2014

Din cele 250.769 de maşini, Lodgy a adus doar 11.238 de clinţi, cu 44% mai puţini decât anul trecut.

În încercarea de a readuce clienţii în gama MPV-ului, dacia aduce la Salonul de la Paris derivatul Lodgy Stepway, alături de Dokker Stepway. 

Aşa cum vă spuneam, Logan MCV pare să îşi revină, Dacia reuşind să vândă 23.930 de exemplare în primele 8 luni, cu mult peste cele doar 10.700 înregistrate anul trecut.

Ajungem şi la Dokker, care păstrează o evoluţie stabilă într-un segment care a scăzut cu 41% din 2011 până în prezent. Dokker a fost a cincea cea mai vândută maşină din segment în prima jumătate a anului, reuşind o creştere de 2% şi 9952 de unităţi livrate.

Chiar şi în acest context, pentru a putea menţine un trend ascendent, susţinut de Logan, Sandero şi Duster, Dacia trebuie să renunţe la unul dintre modelele amintite mai sus pentru a nu-şi deprecia valorile.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (17)

  • Tinand cont ca Dokker are doua variante iar MCV-ul e un Logan, probabil ca vor renuta la Lodgy (si dpdv al vanzarilor s-ar putea ca Lodgy sa fie cel mai slab din tripleta). Lodgy e utila, ieftina si spatioasa (caracteristici cu care Dacia ne-a obisnuit in ultima vreme) insa are un design monstruos. Celalte doua au aceleasi calitati pentru clasele lor insa au si niste linii mai mult decat ok. As putea spune ca arata chiar foarte bine pentru niste modele low-cost.
    40 0
  • Suleyman Cunoscatoru
    Ca tot veni vorba de Dokker, am vazut in oras persoane influente care aveau E-class/S-class, iar acuma si-au luat Citan, care tot un MERCEDES cred ca este (dokker cu alte haine ii zic eu). Snobismul inca este la cote mari.
    17 4
  • Au avut mancarici la...
    Au deviat vechiul Logan MCV in trei modele separate, si acum culeg roadele.

    Lodgy daca vrei sapte locuri, dar optional, Dokker daca vrei aspect de utilitara si Logan MCV ca un break spatios. Vechiul MCV le imbina cu maiestrie pe toate trei, pacat de el...
    17 5
  • Tembelus Rex
    E o stire trista in sine.....dar sa speram ca daca tot e sa se renunte la un model atunci sa fie Lodgy - vanzari slabe, segment in scadere mare la nivel european -faptul ca potentialii clienti migreaza spre suv-uri si crossovere, chiar si siguranta mai slaba decat a tripletei (Logan, Sandero si MCV) - in vest unii familisti iau si aspectul asta in considerare, aspectul nu tocmai tras prin inel si preturi care pentru unii estici si nord -africani sunt mari comparativ cu tripleta mai sus amintita (e adevarat sunt si clase diferite si se raporteaza pretul la cele din clasa respectiva dar unii s-au invatat sa compare merele cu perele....).
    Dokker-ul e chiar ok ca aspect - plus de asta este derivat si in varianta utilitara - o utilitara care este "mai utilitara" decat vechiul logan van. Daca s-ar analiza vanzarile versiunii logan van + logan pick-up probabil vom fi surprinsi ca dokker-ul sta mult mai bine si este mult potential de crestere cel putin pe varianta utilitara....sunt firme care cumpara flote cu asa ceva, Telekom trebuie sa-si reinoiasca parcul auto - un exemplu...nu pot trage la nesfarsit de loganele van....sper sa cumpere Dokker si nu Caddy sau Combo TOTUSI........

    Cat despre Logan MCV e un nonsens sa-l scoata din fabricatie.....totusi este cam aceeasi masina cu logan sedan si sandero...bine cu unele derivatii ...spatiu, dimensiuni, dinamica in miscare, IMPART foarte multe componente intre ele...
    Mie personal din gama Dacia ca si aspect si utilitate MCV mi se pare cel mai OK, E CEA MAI FRUMOASA DACIE...........ii lipseste e adevarat un motor mai potent un pic pe benzina dar asta e ne adaptam la oferta :) (nu inteleg nici acum dupa ani si ani de ce nu s-a pus pe dacia motorul de 1,4 16V....de 98 sau 99 de cai ....era mai bine decat cu cel de 1, 2 16V....ei stiu probabil or fi fost costurile mai mari cu adaptarea la normele euro cine stie......
    Azi m-as duce in showroom la un dealer Dacia sa-mi cumpar un MCV......dar din pacate (vesnica mea problema) nu sunt banuti.....chiar si varianta cheala mi-ar surade mult tare de tot.....pana atunci ma multumesc cu troaca din dotare din 2006 si care nu e nemteasca si nici frantuzeasca - ca o paranteza :))
    15 0
  • mishazaitev
    Si eu, la prima vedere as crede ca la Lodgy se va renunta. Este o catastrofa de design iar acolo unde se vrea pozitionat exista modele consacrate.

    Cu toate acestea citeam de curand un comparativ intre Dokker si Caddy. Dincolo de aspectul ieftin al materialelor, calitatea acestora etc, testul scotea in evidenta un amanunt important: distanta de franare in cazul lui Dokker era semnificativ mai mare decat in cazul lui Caddy. Iar oricat ar fi de orientata in prezent societatea occidentala pe simplitate si autonomie, ea nu poate face rabat de la siguranta. Prin urmare, este greu de spus care va fi modelul la care se va renunta.

    Pentru mine o surpriza ar fi sa se renunte la MCV, care mi se pare cea mai reusita masina din gama Dacia.

    Iata ce filosofia low-cost are limitele ei, in sensul ca nu se poate low-cost chiar in orice segment.
    10 1
  • antonny
    se va renunta la lodgy pentru cererea mica ,apoi problemele pe care le au in Maroc la fabricare
    7 1
  • cetateanul turmentat
    Acum cateva luni spunea cineva pe-aici cum ca Dacia are vanzari excelente si Renault stie f bine ce are de facut. A fost contrazis, iar cel care a avut tupeul sa o faca evident ca a fost jignit. Oare unde e acum acel individ care se jura ca Dacia vinde excelent? Sa nu uitam ca nu este primul model produs de Renault care va fi scos din productie in ultimii ani, datorita vanzarilor slabe.
    10 2
  • Sa renunte la toate ! Cum nu-i Udrea gospodina, nici Dacia nu-i masina .... asa le trebuie daca s-au aliat cu francezii . Au fost destul de orbi , nu i-au putut vedea pe turci cat de mult vand rablele facute sub licenta Renault ? Cand au venit nemtii, s-au intors cu curul pe motiv ca aia nu *miscau* nimic ....
    9 13
  • Exact! Decat sa se vanda lui Renaul, mai bine Dacia dadea faliment. Un faliment tipic romanesc, sa nu mai fi ramas nici macar placile de beton din fundatia uzinei. Bine gandit!
    9 5
  • zexe, mentalitate de cocalar. Daca nu-i Bemveu, Mert sau Audi, nu-i masina! Ce, dom'le, francejii astia stie sa faca masini?

    Noroc cu Stroe ca acum am fi vorbit depsre Dacia la timpul trecut, asa cum vorbim despre Aro.
    Pacat ca trebuie sa renunte la un model. Am condus Lodgy si mi s-a parut cel mai bine legat model Dacia. In schimb, design-ul exterior nu ma atrage deloc si cred ca sunt putini cei care sunt atrasi. Cred ca s-ar vinde mai bine daca ar arata altfel la exterior.
    Dokker-ul si MCV-ul imi plac foarte mult si sper ca nu vor fi scoase din productie, ci ca vor fi modernizate (nu cu asa-zisele Editii limitate) pentru a deveni mai atractive.
    Sa nu uitam ca Dacia nu inseamna in Romania doar productia de autovehicule.
    Dacia trebuie sa se miste mai repede, sa reactioneze la cerintele cumparatorilor.
    10 9
  • DACULE , pentru stiinta ta , AM MASINA JAPONEZA cumparata de noua cu peste 22000de euro . Despre cocalari te rog sa vorbesti atunci cand te referi la fratii tai ! NU iubesc marcile nemtesti , am dat doar un exemplu . Ca sa-l intelegi si tu , uita-te la Skoda si Seat ....
    6 12
  • Suleyman Cunoscatoru
    Mai zexe, eu am avut logan si in peste 4-5 ani nu am schimbat decat un bec.
    9 4
  • Propun scoaterea lui Lodgy, iar la facelift, Dokker sa primeasca o caroserie in care sa incapa 7 locuri.
    10 0
  • @zexe, japonezule!
    De peste 22.000 de euro, dar pana in 23.000 de euro. Ce sa iti povestesc! Nu este cazul sa ne dam mari cu ce conducem sau cu ce avem ca iesi sifonat doar cu banii aia. Asta nu te face mai destept decat ceilalti sau iti da dreptul sa jignesti!
    Folosesc si modele Dacia si sunt foarte multumit de ele.
    8 5
  • Ramaneti mai la Loganurile voastre , se pare ca am deranjat o adevarata clasa sociala ....ptiuuuuuu !!!
    5 7
  • grigore
    Va sfatuiesc sa nu renuntati la Lodgy, singurul model cu 7 locuri, am de gand sa-l achizitionez in viitor!
    1 0
  • grigore
    Mai bine renuntati la Dokker!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru