Daimler a oprit producţia la Maybach cu şase luni înainte de termenul anunţat

de Sebastian Toma
Joi, 16.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Asamblarea modelelor Maybach a fost oprită definitiv la finele lunii iulie, anunţă Automotive News citând reprezentanţii Daimler AG.

Esential 42 de unităţi Maybach au fost vândute în Europa în 2011.
1000 de unităţi pe an trebuia să vândă marca Maybach pentru a fi profitabilă.
Maybach se poate considera un capitol închis în istoria Daimler AG, după oprirea definitivă a producţiei la finele lunii iulie, cu şase luni înainte de termenul anunţat iniţial. Modelele Maybach erau construite ca un răspuns la adresa mărcilor Bentley şi Rolls Royce şi erau bazate pe platforma W140 din gama Mercedes-Benz, platformă care a debutat odată cu generaţia 1991 a lui S-Klasse. Experimentul Maybach a durat doar 10 ani, când Mercedes-Benz nu a reuşit să cumpere mărcile Rolls-Royce şi Bentley de la Vickers, cedând în faţa celor de la Volkswagen, care au cedat ulterior marca Rolls-Royce conaţionalilor de la BMW Group.

Modelele 57 și 62 au fost numite după lungimea caroseriei: 5.735 mm, respectiv 6.170 mm.

Cele două modele aveau o platformă tehnică depăşită, care le impunea anumite limitări în materie de siguranţă şi tehnologie. Cei de la Daimler au luat în considerare dezvoltarea unei noi generaţii, dar acest lucru nu s-a materializat pe fondul vânzărilor slabe ale actualelor modele. Nemţii sperau să vândă 1.000 de Maybach-uri pe an, dar nu au atins niciodată această tintă. Spre exmeplu, în 2011 au fost vândute 46 de Maybach-uri în Europa, în comparaţie cu 472 unităţi Rolls-Royce şi 1.774 unităţi Bentley, potrivit datelor Jato Dynamics.

În lipsa mărcii Maybach, uzina din Sindelfingen va construi în continuare modelele S-Klasse şi CLS, cel din urmă urmând să primească o nouă generaţie care să surclaseze Maybach-ul în mai multe privinţe. ”Viitorul S-Klasse va fi construit astfel încât să fie un vehicul superior lui Maybach, oferind un înlocuitor pe cinste”, declarat Dieter Zetsche în cadrul unui interviu acordat în noiembrie 2011 celor de la Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (4)

  • Johnny-V
    pacat erau faine
    15 8
  • Chuck Noris
    mare pacat
    13 8
  • Maybach este un S class vechi. Nu avea cum sa fie nici pese actualul S class. Le trbuia platforma noua si asta costa bani mutli. S-ul isi continua traditia si sigur o s fie limuzin suprema ca mai toate de canda aparut. Ar fi putut sa modifice utin la viitoul S pe ici pe colo sisacontinue sa puna sigla de Maybach pe versiunea S 600 Long. Sigur si cu un pret pe masura dar nu mai mult de 50 de mii de euro diferenta intre S si el. Era o stregie buna zic eu.
    17 6
  • VW n a cedat Rolls ul lui BMW, pur si simplu l a pierdut! A ramas decat cu Bentley.
    Exista clasa de lux, care nu mai este dominata autoritar de S, dar si clasa super lux, unde Rolls si Bentley fac legea.
    Nu cred ca un super S va putea schimba situatia actuala, daca va fi vandut la pret de Maybach.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru