Daimler şi Toyota ar putea colabora pentru dezvoltarea vehiculelor cu hidrogen

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 25.05.2010
Toyota şi Daimler ar putea să colaboreze pentru dezvoltarea şi producţia de vehicule electrice. Şefii celor două corporaţii şi-au exprimat deja interesul pentru acest parteneriat pentru viitorul automobilului.

Nemţii de la Daimler ar putea colabora cu japonezii de la Toyota pentru dezvoltarea şi chiar producţia de vehicule alimentate cu hidrogen. Colaborarea dintre cei doi giganţi este cel puţin interesantă, din moment ce ambii au colaborat la un moment dat cu Tesla – cei de la Daimler au obţinut tehnologie pentru modelele Smart în versiune electrică în schimbul unui pachet de acţiuni la Tesla, iar Toyota tocmai a început colaborarea cu cei de la Tesla. Cei doi constructori cu renume la nivel mondial vor să reducă pe cât posibil costurile de dezvoltare ale modelelor pe care le vor produce cândva şi la tehnologia pe care o vor utiliza acestea.

Colaborarea dintre Toyota şi Daimler ar fi primul proiect de asemenea anvergură dintre cei doi constructori. Pilele de combustibil folosesc o reacţie dintre oxigen şi hidrogen pentru a produce electricitate într-un proces care nu emite gaze ce contribuie la încălzirea globală. Corporaţia germană a dezvoltat deja pile de combustibil şi vehicule alimentate cu acestea, dar costurile de dezvoltare şi producţie ale acestor vehicule sunt prea ridicate pentru ca acestea să prezinte rentabilitate în viitorul apropiat.

Chiar şi cei de la Toyota au estimat că vor mai trece încă 10 ani până când această tehnologie va fi oferită publicului larg.

Toyota investighează tehnologia pilelor de combustibil încă din 1992, iar Daimler a făcut primii paşi în acest domeniu în 1994. Constructorul german a investit deja peste un miliard de euro în proiectul ce vizează dezvoltarea acestei tehnologii pentru producţia de serie. Producţia de hidrogen emite şi ea noxe, ecologiştii anuntând că trebuie îmbunătăţită şi această tehnologie înainte ca aceasta să fie disponibilă publicului larg. Aceeaşi problemă apare şi în cazul vehiculelor electrice, diferenţa dintre acestea fiind posibilitatea teoretică de a încărca mult mai rapid un vehicul alimentat cu hidrogen, într-o manieră similară cu cea în care sunt alimentate vehiculele moderne de la o benzinărie.

Via | Yahoo

Comentarii (4)

  • Vortex66
    asta e tati
    In sfarsit am scapat de toate stirile alea iritante cu hibrizi si vehicule electrice care le incarci la priza.

    Si-a dat seama un producator ca hidrogenul este viitorul. Intr-adevar, este greu de obtinut si procesul polueaza si el. Dar cu siguranta viitorul mai degraba va fii pe hidrogen decat electricitate.
    3 1
  • De acord
    Sunt de acord cu Vortex66, hibrizii in opinia mea sunt o pierdere de vreme... Hidrogenul e viitorul deoarece e nepoluant si infinit(75 % din masa universului :-) )
    2 1
  • Si eu cred maimult in hidrogen dar mai cred ca sunt prea multe guri de hranit in afacerea asta si s-au miscat prea multe interese financiare si implicit politice ca sa nu trecem prin etapa electrica sau macar hibrida.

    Cu hidrogenul lucrurile ar deveni prea usor simple si chestiile simple si eficiente elimina din lant niste oameni care altfel scot profituri pentru care ar face aproape orice.

    Miscarea electrica va avea si ea limitarile ei in situatia in care nu mai depinzi de petrolul arab dar rezervele cele maimari de litiu (necesar pentru stocarea energiei electrice in baterii)sun in China. Deci il inlocuim pe dracu' cu tac-su'.
    1 1
  • precizare pt
    1. Precum se precizeaza f clar in articol, aceste masini cu hidrogen vor fi tot electrice. Doar ca sursa de curent electric va fi furnizata de "pilele de combustibil" care vor folosi hidrogenul, spre deosebire de vehicolele electrice care folosesc acumulatori. Atat.
    2. Cat timp mai avem petrol la preturi cat de cat rezonabile, e normal sa aiba cautare hibrizii.
    3. hidrogenul s-o gasi el in proportie practic infinita in univers, dar pe pamant el se gaseste "legat", cum e in apa, de exemplu. Ca sa-l extragi din apa, trebuie sa cheltuiesti o cantitate de curent cel putin egala cu cea furnizata mai apoi de procesul invers desfasurat in respectivele pile de combustibil ale masinilor cu hidrogen. De aici rezulta ca nu e nici un castig al acestei variante, alta decat autonomia mai mare furnizata masinilor, comparata cu autonomia actuala data de acumulatorii cu litiu. Dar cum un Tesla Roadster are deja de pe acum autonomie de 300 km, in 10 ani eu cred ca pilele cu hidrogen vor deveni mai degraba o linie de dezvoltare abandonata.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru