Dealerii Chevrolet din Franţa au anunţat că vor acţiona GM în instanţă pentru părăsirea pieţei europene

de Sebastian Toma
Luni, 31.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O asociaţie care protejează dealerii şi reparatorii de autovehicule din Franţa a anunţat intenţia de a chema General Motors în instanţă, unde vor cere despăgubiri pentru renunţarea Chevrolet la piaţa europeană.

Esential 133 de dealeri are Chevrolet în Franţa. GM discută cu reprezentanţii fiecăruia în parte pentru a-i despăgubi.
General Motors s-ar putea afla în faţa unui proces important în Franţa, titrează Automotive News. Potrivit publicaţiei de business, asociaţia CNPA din Franţa, care reprezintă dealerii, repartatorii şi furnizorii de servicii auto, a anunţat că va intenta o acţiune în justiţie împotriva concernului american, pentru a cere daune în baza plecării Chevrolet din Europa, programată pentru finele anului 2015. Cu toate că reprezentanţii General Motors citaţi de Automotive News au declarat că nu sunt la curent cu nicio acţiune legală împotriva lor, asociaţia dealerilor spune că le solicită celor de la GM plăţi compensatorii pentru închiderea contractelor de franciză.

Retragerea Chevrolet din Europa va afecta aproximativ 6.000 de angajaţi GM din Coreea de Sud

Dealerii vor să fie despăgubiţi pentru investiţiile făcute pentru a intra în reţeaua Chevrolet, impactul retragerii mărcii asupra afacerilor lor şi pentru scăderea aferentă a acţiunilor, aşteptată să aibă loc odată cu această retragere.

Costurile de restructurare sunt şi ele o problemă pentru dealeri, deoarece compensaţiile faţă de angajaţii proprii nu vor veni de la General Motors, fiind vorba despre echipa fiecărui dealer în parte.

Chevrolet nu va mai vinde modele noi pe piaţa din Europa începând cu anul 2016, la doar zece ani de la relansarea pe Bătrânul Continent.

Chevrolet are 133 de dealeri în Franţa, dar organizaţia care apără drepturile acestora nu a precizat câţi dintre dealeri vor fi implicaţi în acţiunea în instanţă menţionată anterior. La nivel european, Chevrolet are 1.900 de dealeri. Încă de la anunţul retragerii Chevrolet din Europa, cei de la General Motors au specificat că este vorba despre o retragere comercială, partea de servicii urmând să fie asigurată în continuare de reţeaua proprie. În 2013, vânzările Chevrolet au scăzut cu 18 procente la nivel european, pe când pe piaţa din Franţa au scăzut cu 13%, după datele asociaţiei auto franceze CCFA.

Chevrolet părăseşte piaţa din Europa la sfârşitul lui 2015

Urmareste Automarket
"Asigurăm clienţii noştri că vom oferi în continuare garanţie, componente şi servicii pentru vehiculele lor Chevrolet, precum şi pentru modelele care vor fi achiziţionate de astăzi până la sfârşitul anului 2015.
Vrem să le mulţumim clienţilor şi dealerilor pentru loialitatea manifestată faţă de marca Chevrolet în Europa"
, a declarat Thomas Sedran, preşedinte şi managing director Chevrolet Europe. Reprezentanţii Chevrolet România au confirmat faptul că acest lucru se va aplica şi în ţara noastră.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (13)

  • logout inexo
    Inexo...poate te retragi si tu odata cu ei...ahmmm? ce zici?
    asa incetisor, si cu spatele :)
    p-ala cu rover il mai inteleg, are si el o pasarica, dar tu pari baiat cu bacalaureat
    5 3
  • problema nu e neaparat ca chevrolet pleaca din europa ci ca vor sa inchida inca de pe acum desi initial au anuntat final de 2015. si asta se intampla inclusiv in romania. rusine!
    3 3
  • Au foarte mare dreptate. Te pun sa investesti intr-un complex 3 in 1 monomarca, la standarde, care trece lejer de milionul de euro, si pe urma, fara nici o strategie de tranzit, fara o propunere de rebranduire sau macar o compensatie, ceva, te lasa cu ochii in soare si cu rate la banca. Atata timp cat exista niste contracte in niste conditii prestabilitate foarte clare, nu pot fi reziliate pt ca asa a decis, brusc, o parte. Si asta nu numai la GM. In Romania, importatori oficiali cer si camasa de pe tine si iti ofera in schimb un marketing de 3 lei, iti impun niste politici de pret de abia vinzi o mana de masini pe luna, la campanii de reducere iti ofera sustinere cu pipeta si nici macar de livrari in termen nu mai poate fi vorba. Cine lucreaza in domeniu stiu despre ce vorbesc.
    16 1
  • razvanis
    Nu se retrag ei, i-a dat afara piata prin cererea minima pentru modelele lor.
    1 16
  • Pe cat de necinstita este aceasta retragere fata de dealeri, pe atat este si fata de consumatori! Isi cumpara bietul om o masina apartinand unei marci lasata in Europa cu surle si trambite in urma cu doar cativa ani si se trezeste cu valoarea de revanzare a masinii redusa considerabil doar datorita inconsecventei producatorului respectiv!

    @razvanis
    Total gresit! GM nu retrage Chevrolet din Europa din cauza vanzarilor proaste pe care le-a avut aceasta marca, ci din pricina vanzarilor proaste pe care le-a inregistrat Opel datorita modelelor Chevrolet!
    16 0
  • AndreiRN
    O aberatie Franceza si europeana.
    E produsul meu si il vand unde vreau eu.
    Este o dovada clara ca dealeri sunt hoti.
    Ei nu adauga cu nimaca la valoarea unei masini si dimpotriva.
    Ar trebui ca toate firmele sa copie modelul Tesla si sa vanda la pret fix direct de la fabrica sau magazin propriu.
    Dealeri trebuie eliminati.
    7 6
  • cmusat2000
    Vreau sa va spun ca eu sunt printre cei care a avut ghinionul sa-si cumpere un Chevy Trax la inceputul lui noiembrie 2013, iar peste 3 saptamani sa fiu pus in fata anuntului GM.

    Pe langa faptul ca masina m-a dezamagit din multe puncte de vedere, am pus cap la cap toate informatiile din piata si impactul unei astfel de decizii, ajungand la concluzia ca e mai bine sa vand masina dupa doar o luna, pierzand 2-3000 euro (se ivise si o oportunitate de busines si aveam nevoie de cash), decat sa incerc sa o revand in 2018, sa spunem, cand brandul deja e istorie pe piata europeana.
    Probabil preturile de revanzare ale masinilor Chevrolet va scadea simtitor, cred ca si impactul asupra dealerilor va fi atat de brutal, incat inlocuirea unei piese, ar putea sa devina o aventura ca timp cat si ca si costuri.

    Pacat, Chevrolet peste ocean chiar este un brand puternic, insa pentru piata europeana, politica lor nu a fost cea mai fericita.

    Cat despre dealeri, trebuie sa va spun ca nu cred ca vindeam masina pe piata libera, masina am revandut-o dealerului (singurul care mi-a facut o oferta), evident cu 3000 de euro mai putin, insa rasuflu usurat. La anul nu cred ca mai luam pe ea mai mult de 7-8000 euro, pierzind astfel mai mult de jumatate in nici 2 ani.
    5 1
  • raduku
    Dupa parerea mea , acest anunt este un studiu de piata , lansat poate chiar de GM cu sprijinul Automarket. In principiu , ar trebui urmarite si evolutiile GM de la Detroit sau de la Geneva si de vazut cam pe unde vor veni modificarile.
    Nu cred ca vor fi afectate marcile deja produse si vandute si nu cred ca vor fi afectate pietele de piese de schimb.
    1 0
  • @AndreiRN

    dealerii au aparut din necesitatea de a usura efortul financiar al constructorului prin operatiile de vanzare/service/garantie si post garantie.

    O companie la nivel mondial devine la un moment dat o caracatita a carui tentacule devin prea fragile. Asta nu insemna doar o armata uriasa de personal necesar desfacerii dar si CONTROLUL personalului si operatiunilor specifice fiecarei piete pe care activeaza acel constructor.

    Tesla vinde direct pentru ca este o companie (inca) mica si isi poate controla operatiunile. Pe de alta parte activeaza pe piete mature (a caror caracteristici nu difera prea mult de cea americana) iar clientul tinta are un profil destul de clar.

    Ti-am mai spus-o si cu alte ocazii....daca nu te pricepi mai bine te abtii. Lasand la o parte observatiile rasiste te faci si de ras argumentand infantil cu "e o dovada clara ca dealerii sunt hoti".
    4 2
  • antonny
    @cmusat2000......Domnule acum 3 luni in anuntul care il faceati pentru revanzare suna cam asa ....am ales masina din poze pentru ca dealer-ul nu avea nici un autoturim in showroom .....credeam ca spatiul interior e mai mare apropiat de cel de la Captiva ...... De ce inlocuirea unei piese, ar putea sa devina o aventura ca timp cat si ca si costuri??? piesele sunt aceleasi ca si la MOKKA .....Revizia se face la dealer-ul OPEL
    0 0
  • A uitat sa precizeze ca el face manerele de tesla! Dealeri ,dealerii e totuna sau sunt tot una? Who knows? He knows!
    1 0
  • AndreiRN
    Bani incasati fara sa adugi valoare este HOTIE.
    Da, de zeci de ani de zile s-au spalat creieri la populatia naiva pana sa ajuns la situatia de a vinde elemente virtuale.
    Eu prefer sa ma intorc la lucrurile de baza.
    Imi place un podus si il cumpar.
    Vreau sa platesc munca inginerilor si a muncitorilor care l-au produs.
    Dar nu vreau sa platesc o suma si la niste speculanti si indivizi cu lipsa de caracter care folosesc toate metodele psihologice de a scoate bani din buzunarului celor mai naivi.
    Dur.
    Numai prosti cumpara de la dealeri.
    2 1
  • @AndreiRN

    da ma, daca zici tu....
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru