Feedback

Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy"

Publicat Miercuri, 29.11.2017
de Mircea Meşter
Comenteaza 5
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 1
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 2
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 3
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 4
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 5
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 6
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 7
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 8
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 9
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 10
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 11
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 12
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 13
Designerul-șef al conceptului Mazda Kai, precursorul viitorului Mazda 3, în interviul Automarket: "Kai este compact, sportiv și sexy" - Poza 14
Conceptul Kai, pe care Mazda l-a prezentat la recent încheiatul Salon Auto de la Tokyo, anunță noua generație a lui Mazda 3. "Suntem un brand care vrea să fie unic, distinct", spune Yasutake Tsuchida, designerul care a coordonat dezvoltarea conceptului.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Salonul Auto de la Tokyo 2017 a fost un eveniment pe care Mazda l-a așteptat cu nerăbdare. Nu doar datorită faptului că vorbim despre cel mai mare eveniment de acest tip care se desfășoară pe teren propriu, ci mai ales pentru că cele două mari noutăți pregătite de Mazda - Vision Coupe Concept și Kai Concept - au avut rolul de a prezenta viitorul imediat, respectiv viitorul pe termen lung al mărcii nipone.

Dacă Mazda Vision Coupe Concept a atras toate privirile jurnaliștilor și ale curioșilor prezenți la standul Mazda, liniile sale simplificate și caroseria bazată pe reflexii fiind considerat unul dintre cele mai frumoase concepte prezentate în acest an la nivel mondial, Kai Concept ne oferă un prim indiciu legat de formele estetice ale viitoarei generații Mazda 3. 

Am avut ocazia de a discuta cu omul care stă în spatele liniilor estetice ale lui Kai Concept. Yasutake Tsuchida a condus echipa de design de la Hiroshima care s-a ocupat de dezvoltarea estetică a acestui concept. De fapt, Tsuchida este un nume foarte cunoscut printre fanii mărcii nipone în special pentru faptul că a fost omul care a adus pe lume în 2009 conceptul Furai, o mașină sport de circuit care a "ascuns" la nivel estetic formele ce au dat startul unei ere estetice de succes major pentru marca japoneză. 

Yasutake Tsuchida despre...

...cea mai dificilă parte a design-ului noului Kai Concept:

În mod clar partea laterală, profilul. Ideea pe care ne bazăm este "Frumusețea prin eliminare". Asta înseamnă că am renunțat la multe dintre cutele caracteristice unei mașini, însă folosim panourile de caroserie pentru a exprima frumusețea mașinii prin modul în care se plimbă lumina pe suprafața acesteia, prin reflexii. Aceeași idee a fost utilizată la crearea lui Vision Coupe Concept, care a fost prezentat de asemenea la standul Mazda de la Salonul Auto de la Tokyo. 

...faptul că noul Kai Concept anunță un profil de mașină compactă "europeană":

În cadrul echipelor de design pe care Mazda le are în toată lumea, căutăm întotdeauna să ne apropiem de ceea ce considerăm noi că înseamnă "mașina universală". Cred că, datorită acestui fapt, Kai Concept pare foarte european la nivel de caracter, de design exterior. Dar Kai a fost desenat exclusiv de echipa de design pe care o avem la Hiroshima. 

...nonconformismul Mazda:

Când vine vorba de design-ul viitoarelor modele, nu ne aplecăm pe anumite trenduri și nu analizăm ce se va purta peste câțiva ani. Ci ne gândim la ceea ce credem noi că este frumos și dezvoltăm mașinile conform acestui principiu. Îmi place să cred că această abordare face ca mașinile noastre să-și păstreze caracterul odată cu trecerea anilor: dacă vezi un model Mazda desenat acum câțiva ani, este încă frumos, atrăgător. Suntem un brand care vrea să fie unic, distinct. Din acest punct de vedere, există o posibilitate majoră ca modelele Mazda să fie foarte diferite de ceea ce construiesc celelalte mărci auto peste 5 ani. 

...artă versus funcționalitate:

Mulți susțin că arta și funcționalitatea trebuie privite separat. Din punctul meu de vedere, poți avea întotdeauna un echilibru între cele două. Ceea ce vrem să facem la Mazda este să îmbinăm arta și funcționalitatea în noua generație a limbajului de design Kodo.

...legăturile dintre Conceptul Kai și viitorul model de serie:

Așa cum îi spune și numele, Kai Concept este un concept, nu ne-am asumat încă producția sa într-o versiune de serie. În ceea ce privește display-ul inedit pe care l-am prezentat pe Kai Concept, cred că există o legătură directă între modul în care ne utilizăm telefoanele mobile astăzi și modul în care facem trecerea pe ecranele din mașinile noastre. Ceea ce propunem în interiorul lui Kai Concept este o altă fațetă a filosofiei "Frumusețe prin eliminare". Aceasta este baza pentru care display-ul este gândit ca parte integrantă a interiorului. Dar vorbim despre o simplă propunere a designerilor, nu de o variantă finală.

...timpul de care au avut nevoie designerii japonezi pentru a construi Conceptul Kai

Am început să construim conceptul Kai din luna ianuarie a acestui an. Dacă vorbim de partea de concepție și de primele desene, trebuie să ne întoarcem în 2016. 

...Kai în 3 cuvinte:

Compact, sportiv și sexy. Generația anterioară a modelului și, în general, segmentul hatchback-urilor compacte nu beneficia de partea sexy. 

...cum ajută tehnologia procesul de design:

Față de acum 10 ani, partea digitală a procesului de design a crescut imens în ceea ce privește precizia, astfel că în acest moment nu există diferențe majore între designul digital și cel fizic, pe modele de lut. 

...cum crede că vor arăta mașinile electrice

Nu sunt implicat în dezvoltarea modelelor cu propulsie alternativă, electrică sau hibridă. Astfel că aceasta este o opinie personală, nu poziția companiei în acest context. Cred că ar trebui ca mașinile electrice ar trebui să păstreze spiritul Mazda, care presupune o frumusețe intrinsecă a mașinii. Modelele electrice trebuie să rămână mașini și trebuie să aibă în continuare acestă atracție a unei mașini care arată bine.


Comentarii (5)

  • Interesant
    Design-ul interior nu este chiar nou. O mare parte din layout-ul de interior se gaseste deja in productia de serie la modele Toyota. Dar exteriorul este original si arata bine.
    6 6
  • @Interesant
    Păi interiorul nu are display așa cum îl cunoaștem noi, ci integrat în locul ornamentelor de pe bord. Chiar și pentru asta și e o noutate absolută. Chit că nu va apărea așa în serie, după cum zice Yasutake Tsuchida.
    7 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Interesant
    Tipul ala de instrumentar il are Toyota Prius de la generatia a III-a. Layout-ul partii centrale, a cotierei si asezarea cutiei automate in design-ul plansei de bord a aparut pe Toyota CHR incepand de anul trecut.
    8 3
  • Si ce masini de strada zici ca a inspirat Furai?
    Display in locul ornamentelor de pe bord? Ca la Maybach 6, nu?
    Sexy? De-ti vine sa inchizi cat mai repede pozele.

    Hai sa fim seriosi acum. In afara motorului cu aprindere prin compresie, nu e absolut nimic interesant la conceptul asta. Iar "revolta" impotriva instrumentelor digitale este doar o faza trecatoare. In maximum cinci ani o sa le vedem si pe Mazda.
    8 10
  • urata grila..prea inalta partea frontala...balena
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru