Salonul Auto de la Frankfurt 2017

Despre noul Duster cu Yves Caracatzanis, președintele Dacia: "Poziție de condus mai bună, izolare fonică îmbunătățită. Duster își va bate toți rivalii în off-road"

Publicat Vineri, 15.09.2017
de Mircea Meşter
Comenteaza 19
Despre noul Duster cu Yves Caracatzanis, președintele Dacia: "Poziție de condus mai bună, izolare fonică îmbunătățită. Duster își va bate toți rivalii în off-road" - Poza 1
Despre noul Duster cu Yves Caracatzanis, președintele Dacia: "Poziție de condus mai bună, izolare fonică îmbunătățită. Duster își va bate toți rivalii în off-road" - Poza 2
Despre noul Duster cu Yves Caracatzanis, președintele Dacia: "Poziție de condus mai bună, izolare fonică îmbunătățită. Duster își va bate toți rivalii în off-road" - Poza 3
Despre noul Duster cu Yves Caracatzanis, președintele Dacia: "Poziție de condus mai bună, izolare fonică îmbunătățită. Duster își va bate toți rivalii în off-road" - Poza 4
Despre noul Duster cu Yves Caracatzanis, președintele Dacia: "Poziție de condus mai bună, izolare fonică îmbunătățită. Duster își va bate toți rivalii în off-road" - Poza 5
Despre noul Duster cu Yves Caracatzanis, președintele Dacia: "Poziție de condus mai bună, izolare fonică îmbunătățită. Duster își va bate toți rivalii în off-road" - Poza 6
Despre noul Duster cu Yves Caracatzanis, președintele Dacia: "Poziție de condus mai bună, izolare fonică îmbunătățită. Duster își va bate toți rivalii în off-road" - Poza 7
Noul Duster a evoluat la exterior, a fost revoluționat la interior, iar experiența la volan va fi o surpriză plăcută. Aceasta este opinia directorului general Dacia despre SUV-ul românesc,model lansat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt.

Automarket a avut ocazia de a discuta într-un interviu exclusiv cu Yves Caracatzanis, omul care conduce de un an și jumătate divizia românească a Grupului Renault și este președintele Dacia. La câțiva metri de exemplarele Duster prezente la standul Dacia de la Frankfurt, discuția cu Caracatzanis a atins câteva dintre subiectele de interes legate de noua generație a SUv-ului românesc.

Yves Caracatzanis despre...

...capacitățile lui Duster în teren accidentat:
În off-road, Duster își va bate orice concurent. Cred că mașina este perfectă pentru România dacă iei în considerare condițiile meteo și infrastructura. În România, 78% dintre clienți aleg versiunile 4x4 ale lui Duster. 

...surprizele dinamice ale lui Duster 2:
Veți avea surprize plăcute când veți conduce noul Duster. Scaune au șezutul mai lung cu 2 centimetri, sunt complet diferite, volanul este acum reglabil pe lungime și pe înălțime, sistemul de direcție e acum controlat electric, iar asta înseamnă că poziția la condus este mult mai bună. S-a lucrat, de asemenea, la acustică. Exteriorul este o evoluție, interiorul o revoluție, iar experiența la volan va fi o surpriză plăcută.  

...definitivarea prețurilor noului Duster:
Noul Duster va avea versiuni diferite și opțiuni diferite, deci un număr este irelevant când vorbim astăzi despre prețul noii generații. Ce putem spune este că prețul va fi aliniat cu filosofia brandului: o mașină atractivă și de calitate la cel mai bun preț. Acesta este ADN-ul mărcii. Oamenii noștri lucrează în acest moment la definitivarea prețurilor, iar ele vor diferit în funcție de opțiunile pe care le alege fiecare țară. 

...ADN-ul mărcii Dacia și dorința clienților de a avea mai multe tehnologii pe mașină:
Obsesia noastră și ceea ce le cer tuturor echipelor noastre din România - inginerie, design - este să rămână concentrați pe ADN-ul mărcii. Pentru ca povestea de succes să continue. De exemplu, dacă am fi dezvoltat sistemul Multi View Camera pentru a oferi o imagine 360 de grade "din elicopter", acest lucru ar fi scumpit inutil mașina și această filosofie nu era compatibilă cu ADN-ul brandului.

Când există o nevoie a clienților și când piața o cere, putem să plusăm.

Așa am făcut cu elementele LED ale blocurilor optice de pe Sandero sau cu transmisia EDC de pe Duster în această primăvară. Când o tehnologie devine accesibilă și s-a dovedit fiabilă, facem o alegere și vedem dacă poate fi introdusă pe modelele noastre. Dacă suntem întrebați când va apărea un anume sistem în gama Dacia, răspunsul sincer este "Nu știm". Cert este că am dovedit că atunci când există o nevoie declarată a clienților, se întâmplă. De exemplu, când am observat că au crescut comenzile pentru SUV-urile cu transmisii automate, am introdus cutia EDC.  

Nu punem pe mașinile noastre elemente despre care noi credem că ar fi drăguț să existe pe modelele Dacia. Există studii de piață care ne arată ce vor clienții, iar apoi alegem ce se potrivește pe ADN-ul mărcii.

...poziționarea Dacia în Europa:
Modelele Dacia au o poziționare clară, o poziționare clară, iar așteptările clienților sunt reale. În 2008, când a venit criza, lumea spunea că europenii cumpără Dacia pentru că nu au bani și că acest trend se va opri când criza se va termina. În acest moment, piața europeană merge bine, iar Dacia continuă să crească. Este evident că vorbim despre o categorie de clienți care aleg ceea ce noi numim Smart Buy. Clienți care gândesc diferit relația cu mașinile. "Ok, vreau ceva eficient, modern, dar nu am nevoie de toate sistemele oferite pe mașinile de astăzi". Uitați-vă la telefonul mobil și gândiți-vă cât la sută din ceea ce oferă folosiți cu adevărat. 

Există țări în care e trendy să conduci un model Dacia. Avem o mulțime de fani pe Facebook.

...producția noului Duster:
Dacă s-ar dubla brusc comenzile pentru Duster o dată cu apariția noului model, primul lucru care se va întâmpla va fi faptul că clienții vor trebui și vor fi pregătiți să aștepte puțin. Nu ne dorim ca oamenii interesați să aștepte pentru noua lor mașină, dar dacă un model are succes major, astea sunt regulile jocului. Nu putem extinde capacitatea de producție bătând din palme.

Iar noi nu putem prognoza perfect ce se va întâmpla cu o mașină pe care tocmai o lansăm. 

Anul trecut am început producția lui Logan MCV în Maroc pentru a-i face loc lui Duster la Mioveni atunci când comenzile au crescut. Atunci am primit o mulțime de întrebări legate de această mutare. Răspunsul e simplu: trebuia să facem loc pentru producția lui Duster la Mioveni. Așa că, dacă vor crește comenzile, suntem flexibili și putem produce mai multe MCV-uri la Tanger și mai puține la Mioveni pentru a-i oferi mai mult spațiu de producție lui Duster.

Producția lui Duster va începe în următoarele săptămâni. 

...câte stele EuroNCAP așteaptă noul Duster:
Avem încredere în noul Duster pentru că mașina e foarte bună și pentru că vine cu o evoluție majoră la capitolele design, calitate percepută, tehnologii și așa mai departe.

Noul Duster vine cu airbag-uri cortină, cu senzor de detecție a altor mașini în unghiul mort și cu senzor de lumină care aprinde automat farurile pe timp de noapte. Ne așteptăm la 3 stele la testele de siguranță EuroNCAP. Dar vom vedea ce se întâmplă când va apărea rezultatul oficial. ce știm sigur este că un scor de 3 stele din 2017 echivalează cu unul de 5 stele de acum trei ani. 

Oamenii ne întreabă de ce nu am pus senzori de ploaie cu ștergătoare automate dacă tot am pus senzori de lumină. Răspunsul este simplu: a fost vorba de o alegere. 

...motivul pentru care nu există un Duster cu 7 locuri:
Multă lume ne întreabă de ce nu am lansat un Duster cu 7 locuri. Pentru că filosofia Dacia este ca, atunci când oferim un model cu 7 locuri, acestea să fie cu adevărat 7 locuri, fără compromisuri de spațiu. Nu vrem o mașină care să ofere 5 locuri pentru adulți și două pentru copii. Veți vedea în viitor ce vom face. 

 


Comentarii (19)

  • probabil ca una dintre cele mai importante evenimente de la chiar lansarea Loganului.

    Sperantele sunt enorme asteparile numeroase sa vedem totusi in realitate produsul final.
    27 2
  • "ce știm sigur este că un scor de 3 stele din 2017 echivalează cu unul de 5 stele de acum trei ani." Nu știu ce limbă vorbește nenea acesta dar ați tradus greșit VRĂJEALĂ. Și sunt 99% sigur că noul Duster va avea 3 stele. 
    15 10
  • Scrooge
    "Dacia este ca, atunci când oferim un model cu 7 locuri, acestea să fie cu adevărat 7 locuri, fără compromisuri de spațiu. Nu vrem o mașină care să ofere 5 locuri pentru adulți și două pentru copii.".......unul din cele mai destepte lucruri spuse vreodata de cineva din industria auto :)
    23 6
  • Pai la 7 locuri pentru adulti nu mai ai suv, berlina, monovolum ai deja minibus si ala e cu totul alta categorie
    16 1
  • Foarte de bun simt ce spune omul asta. Lumea cere si pe mama si pe tata (senzori si eventual si autobrake) si dupa aia zice cate unul ca la 20K eur isi ia alt suv. Pai da dar la 20 K isi ia alt suv (poate pe platforma B) chel si fara 4x4 si Dusterul la banii astia vine cu de toate (sa shawarma).
    Conducerea dacia este foarte pertinenta, pune lucruri ieftine care fac o diferenta la capacitatile masini fara sa faca concurenta altor modele din grup. Daca ar pune alte zorzoane sau motorizarile mai mari (existente in portofoliul nissan) nu ar mai cumpara nimeni Kadjar sau Qashqai. Ori ei nu vor sa se canibalizeze.

    Din punctul asta de vedere a fost un articol f bun mai demult in care se compara Skoda cu Dacia. Si desi multi apreciaza brandul Skoda, se spunea preluarea ei de VAG a fost un insucces, pentru ca o mare parte din clientii skoda sunt fosti clienti VW. Si atunci tu nu ai marit baza de clienti doar le-ai vandut ceva mai ieftin clientilor tai si ai facut mai putini bani.
    22 5
  • Costica
    deci ei ofera 4 camere, dar le arata pe rand pe ecran, nu pe toate ca din elicopter ..adica au tot hardware-ul integrat, si tot ce aveau nevoie era sa imparta ecranul in 4 si sa le afiseze .. munca de softist de juma de ora ..si cica ar fi scumpit masina ... cam cat de prost ne crede?
    7 15
  • @Emil

    si daca vor fi 4 sau chiar 4 si inca putin? Asa am o impresie ca vom avea si aici surprize....
    7 2
  • @Costica

    Muncă de softist de o jumătate de oră?
    Ai programat tu un sistem d-ăsta?
    Știi tu cum poți combina on the fly 4 video luate cu 4 camere, într-un video arătat pe un ecran multimedia?

    Sistemul de care spui tu se numește Around View Monitor, este inclus în pachetul și este inclus în pachetul Nissan Connect ce include: sistem navigaţie cu SD card, display color 7 inch touch screen, radio digital (DAB) + CD + MP3 + 6 boxe + port USB şi mufă auxiliară, conectare Smart Phone + DAB + Around View Monitor (sistem de asistenţă la parcare cu vedere 360°) și este disponibil pe NISSAN X-TRAIL numai pentru versiunea TEKNA, dotare de vârf, care începe de la 32.480€.

    Dar frigider pentru șampanie în cotieră sau un ceas care să coste jumătate de mașină, ca pe Bentley, nu ai fi vrut?
    18 6
  • nu cred ca nissan nu si-a scos pana acum banii bagati in software, din moment ce sistemul avm are deja cativa ani vechime, ca sa il puna pe dacii la pret infim. Deja ai bagat bani sa pui camerele macar du lucrul pana la capat
    O sa fie un chin sa stai sa tot apesi pe ecranul ala in loc sa manevrezi calumea masina in spatii inguste
    7 2
  • Renuntati la Led si puneti un motor.
    6 8
  • O masina al carei succes este dat pana la urma de componentele uzate moral dar mai ales de salariile mici ale celor care o produc. De aceea Skoda Rapid costa mai mult iar alte marci nu mai vin in Romania pentru ca e mai greu sa faci o uzina noua, si sa aduci personal calificat asa cum au gasit cei de la Renault la Pitesti.
    4 9
  • Costica
    @Ignis, e doar o strategie de marketing de clasa a 1-a. Nu ne ofera acum bird-view, pentru a bifa o dotare noua la facelift. La fel cum au facut si cu senzorul de ploaie, care e acelasi cu ala de lumina, dar culmea, nu e disponibil acum, desi exista hardware. Dar sa vezi cum va aparea prin magie la facelift.

    Iar ce spui tu de Nissan acolo, bird view avem la Infiniti de peste 10 ani, deci in grupul Renault-Nissan, s-au amortizat de mult timp costurile dezvoltarii de software, adaptarea pe modelul Dacia fiind un efort absolut insignifiant din punct de vedere al software-ului.
    9 1
  • Multi laudati Dacia si-o ridicati in slavi...dar cati ati cumpara-o?
    6 6
  • Poate bate toti rivalii din segmentul lui in off-road,pentru ca nu cred ca ar avea vre-o sansa in fata unui Wrangler.
    4 4
  • Octavian
    Nu sunt fan dar sunt sigur ca va fi o masina ok.

    Lucrul care o da inapoi nu mi se par motoarele ci siguranta. La 1200-1300kg cat are actualul Duster e clar ca-i lipsesc niste fiare. Banuiesc ca va fi la fel si la urmatorul. Pacat...
    8 3
  • vedeti totusi in ce tari se fabrica masini low cost adice cele din categoria daciei , comparati apoi salariul mediu din aceste tari cu salariul mediu din Romania si dupa aia mai trageti concluzia cine ia caimacul si ce primeste cumparatorul.
    1 8
  • are airbaguri cortina de serie ???? WTF ???
    va face testul lateral cu stalpul, sa vedem filmuletul si apoi va spun daca se merita cumparat.........Doamne-ajuta !
    3 0
  • Flavius
    salut initiativa introducerii airbagului cortina...ar trebui montat si pe celelalte modele
    2 0
  • Bogdan UK
    arata bine,dar motoarele sunt mici..cai putini.Trebuiau sa l doteze si cu un motor mai puternic...1.8-2.0l de minim 165CP.Cel putin pt versiunea de top...
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru