Detalii despre noul Kia Ceed GT: va prelua elemente de la Hyundai i30N, dar nu va fi la fel de performant

de Daniel Popescu
Luni, 19.02.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Kia Ceed GT va fi dezvoltat parțial de echipa care s-a ocupat de Hyundai i30N, însă nu va fi la fel de performant ca "fratele" său sud-coreean.

Kia a prezentat săptămâna trecută a treia generație Ceed, care a trecut printr-o ușoară modificare de nume și a primit noutăți estetice, dar și un motor 1.4 Turbo (T-GDI) de 140 de cai putere. Știm deja că producătorul sud-coreean pregătește lansarea unui SUV bazat pe noul Ceed, însă pe lângă acesta Kia va dezvălui și noul Ceed GT.

Artur Martins, directorul de marketing al Kia Europa, a oferit câteva amănunte despre acesta din urmă și spune că modelul va fi dezvoltat de o echipă condusă de Albert Biermann, cel care s-a ocupat și de dezvoltarea "fratelui" Hyundai i30N.

De altfel, dezvoltarea modelului se va face parțial la centrul de testare pe care Hyundai îl deține la Nurburgring. Teoretic, Ceed GT ar trebui să primească motorul pe benzină de 2.0 litri și până la 275 de cai putere disponibil pe i30N, însă nu este exclus să avem parte de o unitate de propulsie ceva mai "blândă".

Asta pentru că oficialii Kia admit că, deși va prelua elemente de la i30N, noul Ceed GT nu va fi la fel de performant ca acesta.

"Datorită implicării lui Biermann veți vedea aceeași stabilitate și manevrare, dar nu la același nivel de performanță. Va fi mai plăcut de condus comparativ cuvechea mașină, dar nu va fi la fel de "concentrată" ca i30N", a explicat Martins.

Una dintre variante este ca Ceed GT să beneficieze de o versiune de perofrmanta a viitorului sistem de propulsie hibrid cu acumulator de 48 de volți pregătit pentru Ceed. Noul Kia Ceed GT va fi lansat anul viitor, atunci când este așteptat și SUV-ul bazat pe hatchback-ul cu 5 uși.

Via Autocar

Comentarii (2)

  • Normal că va exista și-o Ceed-Semi-N - doar e un hatchback indecis de secsul lui/ei, adică un i30 fardat(ă). :-)

    (Încă) actuala GT 1.6 Turbo nu-i nici ea rea la condus, e și f. bine echipată pt 19K euro, dar e f. setoasă comparativ cu alte mild-hot-hatches cu aceeași putere gen 308 GT - ba chiar și decît Megane GT.

    P.S: Numele neamțului ăsta (Biermann) care-i plătit de coreeni triplu cît lua de la BMW (și nu pățin...) a început să mă calce pe nervi prin repetare, la fel ca re-re-repetarea continuă a altui substantiv propriu teutonic - știți voi care, ăla de-ncepe cu Nurb. :-P
    12 3
  • Erată: și nu pUțin, evident.
    Știu, unii vor protesta în sensul că-și merită mălaiu - la fel ca Tavares, Ghosn etc - dar discuția e prea amplă ca s-o încep măcar aici.
    11 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru