Detalii despre viitorul Lamborghini Urus: 3.7 secunde pentru 0-100 km/h și viteză maximă de peste 300 km/h

de Cornel Șocariciu
Joi, 23.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Câțiva jurnaliști au avut ocazia să testeze versiunea de pre-producție a lui Lamborghini Urus. Italienii spun că SUV-ul accelerază de la 0 la 100 km/h în 3.7 secunde, iar viteza maximă depășește 300 km/h.

Lamborghini se pregătește să lanseze noul Urus. SUV-ul constructorului italian a fost promovat în numeroase clipuri teaser, iar acum, câteva exemplare de pre-producție au fost testate de o serie de jurnaliști.

Viitorul Lamborghini Urus va folosi platforma MLB Evo, aceeași arhitectură pe care o întâlnim și în cazul lui Bentley Bentayga. Spre deosebire de SUV-ul constructorului britanic, Urus nu o să folosească un motor W12, ci o să mizeze pe un V8 biturbo de 4.0 litri. Motivul este unul simplu: taxele mari din China.

Motorul V8 produce 650 de cai putere și 850 Nm, iar acesta este cuplat la o cutie automată cu opt rapoarte produsă de ZF și la un sistem de tracțiune integrală. După cum știți, Urus o să fie disponibil și alături de un sistem de direcție integrală.

Pentru moment, Lamborghini spune că Urus poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3.7 secunde. Cu toate acestea, câțiva jurnaliști au reușit timpi mai buni (3.34 de secunde a fost cel mai bun timp 0-100 km/h).

Viteza maximă a lui Lamborghini Urus va trece de 300 km/h, și toate acestea în condițiile în care SUV-ul italian cântărește 2.155 de kilograme.

În varianta standard, Urus folosește jante de 21 de inch, dar clienții vor putea opta și pentru dimensiuni de 22 sau chiar 23 de inch. Și sistemul de frânare folosit de Lamborghini este unul impresionant. Discurile de pe față măsoară 440 de mm în diametru, în timp ce discurile spate au 370 de mm.

Cu detalii complete despre noul Lamborghini Urus vom reveni în 4 decembrie.

Via | MT

Comentarii (5)

  • Globalizare....
    V8(facut de Audi ca dohhhh e mai ieftin si binenteles o sa scrie Lambo pe el) in loc de V10 sau V12....
    Platforma tehnica imprumutata de la Vw si binenteles putin 'lucrata' de Lambo....
    Aproape 2,2 tone....
    Originalitatea se pare ca, chiar nu mai exista....
    DNA Lamborghini....40-50%...
    E interesant cum se misca lucrurile in Grupul VAG....
    Cand VW a achizitionat Lamborghini la inceputul anilor 90' dupa putin timp Vw au prezentat conceptul Vw W12...coincidenta??? Nu cred....
    Pana sa puna mana pe Audi....Vw nu a avut o masina 4x4 cel putin nu una pt. clientu de rand.....asta pana nu au 'pus' mana pe Audi si au furat sistemu lau 'redenumit' 4motion si culmea sa lansat si Golf 4 R32 care era 4x4....
    Cand au pus mana pe Bentley(interesanta povestea ca e si RR implicata) sau aruncat gata la masini de lux
    Toate marcile din Grupul VAG aveau ceva special inainte....acum toate is construite pe aceeleasi platforme....toate folosesc aceleasi motoare....sa diluat tot ce era special...cel putin pt. Lambo si Bentley...
    V8 despre care e vorba in articol e folosit la momentu actual de Audi, Porsche, Bentley si cat de curand pe Urus....acelasi motor..probabil alte setari...
    7 2
  • @tzenu, corect, cum au facut si cu bentley dupa Q7 si VW Atlas la americani, in loc sa fie un nivel de echipare ei baga alta marca, cum au facut MB inainte cu Maybach care acum este fix nivel de echipare... Lambo in loca sa faca un suv nebunie dupa vechiul LM002...au facut un maccan cu v8...
    4 0
  • quattro si 4motion nu e aceeasi marie cu alta palarie... sunt concepte diferite
    4 1
  • @tzenu_bmw - stii tu cate ceva, dar din atata patos cam incuri oalele si-ti iese o ciorba.
    1. V8-ul ala nu e dezvoltat de Audi, ci de Porsche si preluat apoi de altii din grup.
    2. Lamborghini cu a folosit si nici nu va folosi vre-un motor W12, al lor e V12 si pana acum nu l-au impartit cu nimeni din grup. E diferenta mare intre ele.
    3. Quattro si 4Motion nu sunt chiar acelasi lucru. Da, unele modele ca
    S3 impart acelasi sistem Haldex cu cele folosite de VW. Dar Quattro e un sistem 4x4 Torsen diferit.

    In alta ordine de idei folosirea aceleiasi platforme e o practica comuna a tuturor marilor constructori in momentul asta. Ii ajuta sa ramana competitivi. Daca nu ar face asta costurile ar creste, iar pretul actiunilor ar lua-o la vale. Astea sunt vremurile, poti sa fi nostalgic si sa dai faliment, sau sa fii pragmatic si sa investesti profitul in alte zone decat dezvoltarea de platforme diferite. Fix asta face Laborghini acum si au spus-o direct. Urus e un model facut pentru profit,iar parte din profitul asta se va duce in dezvoltarea unor masini sport "si mai tari si dorite de catre fani".
    E reteta Porsche, pe care pana si McLaren o va aplica. Doar Ferrari ar fi un caz izolat dar nici ei nu stiu cat vor putea rezista tentatiei (deja un pas a fost facut cu FF). Altii ca Mercedes au acelasi design exterior in toata gama si sunt cei mai zmei la vanzari premium. Acum ce zici, care sunt mai destepti: noi cu nostalgia, sau ei cu vanzarile?

    Parerea mea, de bagator in seama, e ca mai bine ne-am bucura de toata varitatea asta de super automobile, care nu a mai existat pe acum. Sunt sigur ca in piata exista macar unul potrivit pt noi pe care nu-l vom avea niciodata. Caci daca ar fi sa ni-l permitem, n-am mai sta sa comentan degeaba. Salutari!
    10 0
  • @Ion
    ai dreptate la pct. 1, 2 si 3..
    oricum stiam ca ideea de W12 la Vw e prin imbinarea unor unitati VR6...in fine....nu mam exprimat eu bine din prima....
    V8-ul ...da e de Porsche si mam exprimat gresit referinduma ca il fac cei de la Audi....probabil ca de ce il folosesc Audi pe mai toate modelele mari de performanta. in fine....
    Ideea e ca masini ca Vw, Seat si Skoda ar putea folosi 99% piese in comun nu ma deranjeaza.....insa la marci ca Bentley, Lambo si Porsche......99% din piese ar trebui sa fie propri...
    Sau diluat marcile astea de lux de care am amintit mai sus....pt. economie de timp si bani....Vw da cu pumnu in masa si zice ca Lamborghini Urus va avea un V8 care e facut de Porsche si gata nimeni nu comenteaza...mie mi se pare o prostie treaba asta....
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru