Diesel-ul mai rezistă doar până în 2020: Șefii Fiat-Chrysler și Volvo prezic moartea motoarelor diesel și înlocuirea lor cu sisteme hibride

de Mircea Meşter, Foto: Dreamstime
Vineri, 10.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacă vreți un motor diesel, e momentul să-l cumpărați; trăim ultimii ani în care acest tip de carburant va mai fi acceptat de regulile Uniunii Europene. Două personalități ale industriei prezic înlocuirea motoarelor diesel cu sisteme hibride din 2020 încolo.

"În lumea auto de astăzi există foarte puține lucruri sigure. Dar unul dintre acestea este faptul că motoarele diesel de cilindree redusă sunt pe moarte". Aceasta este opinia lui Sergio Marchionne, CEO Fiat-Chrysler și unul dintre cele mai mari nume ale industriei auto contemporane. 

Conform omului care conduce destinele alianței italo-americane, explicația este legată de faptul că emisiile de NOx (Oxizi de Azot) la nivelul orașelor vor trebui eliminate în următorii ani, iar singura soluție pentru acest lucru este eliminarea motorizărilor diesel, cea mai importantă sursă de emisii de acest tip.

Sergio Marchionne, CEO Fiat-Chrysler Automobiles

Samuelsson (Volvo): "După 2020, diesel-ul nu mai e o soluție"

Opinia lui Marchionne este împărtășită de Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars, alt personaj principal al industriei auto actuale. "Europa a avut o legislație permisivă în zona emisiilor de NOx, însă aceste zile s-au terminat", spune omul sub conducerea căruia Volvo a renăscut din propria cenușă după despărțirea de Ford.

În ceea ce privește soluția înlocuirii motoarelor diesel, Marchionne și Samuelsson sunt din nou pe aceeași lungime de undă: costurile dezvoltării unor versiuni micro-hibride sau hibride ccare să folosească motoare pe benzină și un motor electric sau un generator care joacă rol de motor electric sunt mai mici decât cele pe care le presupune "curățarea" emisiilor unui motor diesel.

Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars

Hibrizii înlocuiesc diesel-ul

"Hibrizii sunt inevitabili", spune Sergio Marchionne.

"Un sistem micro-hibrid reușește să ofere o parte din autonomia suplimentară a unui sistem hibrid clasic, dar costurile sunt mult mai reduse", spune Marchionne. Soluția este deja utilizată pe scară largă în Europa, noua generație Suzuki Swift - tocmai prezentată la Geneva - fiind cel mai recent model care mizează pe această abordare în segmentul B. Un astfel de sistem preia energia generată la frânare și o depozitează în acumulatori de capacitate mică, folosind-o în momentele în care motorul pe benzină ar consuma mult, de exemplu la manevrele de parcare sau la pornirea de pe loc.

De cealaltă parte, Hakan Samuelsson mizează pe versiuni full-electrice ale modelelor din gamă. "În 2020, Uniunea Europeană a setat o limită de 95 de grame CO2/km pentru gama fiecărui constructor de pe Continent. Până atunci, dieselul se va susține, însă peste această limită există o singură soluție: electrificarea. În 2019 vom prezenta prima noastră mașină de serie 100% electrică.

Apoi, până în 2025, fiecare familie de modele din portofoliul Volvo va avea câte o versiune electrică", spune CEO-ul Volvo.

via MoniteurAutomobile, AutoExpress

Comentarii (19)

  • Motoarele diesel no sa dispara nici peste 15 ani de pe piata....e prea mare cererea pt asemenea motoare.....
    Tripleta germana vand mai mult de 50% din masinile lor cu motoare diesel motoare de 2L unele de 3 L(motoare mari)
    2020 e la doar 3 ani distanta......o perioada prea scurta pt o asemenea decizie(eliminarea motoarelor diesel)
    31 19
  • Clar, electrificarea este soluția acestor timpuri. Dar, când va dispărea dieselul, va dispărea și benzinarul.
    19 16
  • Andrei
    @tzenu_bmw cand nu vei mai putea intra intr-un oras cu un Diesel sau cand vei avea o taxa foarte mare la inmatriculare, cererea va disparea subit.
    Pe de alta parte, cand toate masinile vor fi electrice s-ar putea sa avem surprize cu pretul energiei electrice samd.
    De taxe sa fiti siguri.
    39 3
  • @Andrei
    Cine are 30k-40k-50k euro sa dea pe o masina noua....nu conteaza ca e Honda sau Mercedes......ala are sigur si bani de taxe si pt. combustibil si pt inmatriculare...si pt. parcari scumpe....pt orice....
    E imposibil sa scoti de pe piata motoarele diesel in 3-4 ani......e cererea mare.....milioane de masini pe an se vand cu aceste masini....
    16 12
  • scoaterea diesel-ului pe linia moarta se va face sigur dar treptat, baiu mare e ca fumatu asta de marchione iar vorbeste prostii, mai bine si-ar destupa o sticla de vin.....:))))
    16 12
  • 1) Diesel de pe maşinile de volum va dispare !!
    2) De pe maşinile de lux şi TIRuri, nu va dispare !

    3) Suzuki Swift este o maşină excelentă dar sistemul lor hibrid este FOARTE slab !
    Aduce un consum clar mai mic dar tot de concepţie veche.
    4) Nissan Note 2017 cu sistemul e-power este hibridul viitorului !!! Prezentului în Japonia unde se vinde excelent !
    Marele avantaj al Nissan e-power este faptul că maşina nu este un hibrid oarecare ci o maşină semi-electrică care schimbă modalitatea de condus !!
    16 14
  • @tzenu_bmw
    Aici nu e vorba de achizitii individuale; este evident ca, daca esti dispus sa aloci 50k pentru o masina, mai poti financiar inca 1k/an pentru parcare+taxe+combustibil.

    Insa alta este politica companiilor mari, ce achizitioneaza flote intregi pentru business si/sau angajati. Acolo nu e vorba doar de extra-bugetul ce trebuie alocat pentru fiecare masina ci si de dorinta lor de a fi "eco-friendly" si "tax-friendly", pentru a avea un capital de imagine cat mai bun.

    Concluzia e ca nu achizitiile individuale dicteaza piata, ci cele in masa.
    16 1
  • @Edik
    "va dispărea", nu "va dispare"; ce mama mă-sii...
    16 2
  • din seria ce-am avut si ce-am
    toata lumea vede verde, ECO, produsul final electric este ECO, dar resursele consumate si poluarea rezultata pentru a produce masini verzi nu o vede nimeni....dupa decenii de respirat noxe, urmeaza decenii de baut electrolit :))))
    20 10
  • Vrajeala. Le vor scoate ei si cand vor vedea ca alte marci vor vinde in continuare dieseleuri pentru ca va exista cerere, le vor introduce din nou. Ca doar nu vor sta sa se uite caum alti producatori vand masinile pe care ar fi putut sa le vanda ei.
    14 8
  • Da, ms pentru gramatică.

    Scuze.

    Oricum nu înţeleg de ce atâtea voturi negative la comentariul meu, cum poţi vota ceva negativ fără să vezi dacă eşti informat despre subiect.


    Mda... Oricum, revin peste 3 ani şi vedem atunci.
    9 12
  • @tzenu_bmw
    Ai dreptate ! Cat timp exista cerere pt. diesel nu o sa dispara. Iar cand dispare diesel in mod firesc ar trebuii sa dispara si benzina pt. ca toti isi vor lua electrice. Dar asta va mai tine pana la ultima picatura de petrol exploatata din pamant. Cat mai e petrol o sa se produca in continuare motoare pe benzina si motorina. Eu zic ca in timpul vietii noastre o sa mirosim in continuare combustibilul pe strazi.
    ps. Da... cine da 50 de mii pe o masina isi permite si taxe si impozite. Sub 50 de mii mai greu...sunt multi care nu au nici la 50 de mii. In general cine da peste 80 de mii pe masina are de unde si nu il intereseaza intretinerea sau taxele.
    13 6
  • cristi
    vapoarele si masinile de gabarit(camioane,tiruri) cu ce vor functiona ?
    9 7
  • dragnea ftw
    sa dispara mai repede! huuoooo!
    7 6
  • Astia care prezic disparitia dieselurilor sunt ca mosii aia care nu mai au mult de trait si prezic sfarsitul lumii. Dieselul poate merge si cu ulei asa ca mai poate fi mult imbunatatit. Ca vor sa mai inventeze niste taxe asta e altceva pentru ca gaselnita cu normele euro 5-6-... la fiecare an s-a fasait dupa dieselgate. Ei ne scot ochii poluarea la bateriile auto care le folosim acum, dar la alea mari de pe fiecare masina ce o sa spuna? Poate doar ca atunci poluarea nu mai e in aer si va fi controlata mai bine, adica se poate impacheta si trimite spre depozitare in tarile subdezvoltate.
    4 2
  • Pentru cei care au votat negativ fără să se informeze


    https://youtu.be/z1GDE_zEhwg


    Nissan Note e-power este un succes foarte mare în Japonia (cea mai vândută maşină din ultimele două luni?)

    Iar un model Nissan Juke e-power sau Nissan New Micra e-power va fi un succes în Europa, sau pe orice piaţă vor intra. !!!


    Mai ales SUA!

    să nu uităm că maşina anului în SUA este electrică !!!
    Oricum SUA sunt mult în faţa Europei din multe motive. Noi încă mai stăm cu stick. Şi asta zice multe.
    4 2
  • mihalache
    eu am e klasse, E 300 diesel /hybrid,4 matic , .l-am cumparat din Berlin, masina a costat 26 480 euro si a avut 79.000 km /2013 an fabricatie ,acum electric am mers doar in strainatate ,diesel doar in Romania ,la diesel nu se va renunta, ca nu ai cum ,locomotivele sunt diesel ,masinili de tonaj mare (tir) ,diesel s.a.m.d,autobuzele sunt diesel, va fi foarte grea trecerea ,eu unu prefer benzina pt ca se incalzeste mai repede ,e mai silentios ,dar motorul pe benzina nu e asa durabil ,iar vin si zic ca nu mi-ar fi convenit un hybrid/benzina la motor de 2 ,143 cmc ,era crima in oras cel putin pt mine ,dar asa am facut un compromis ,deocamdata sunt multumit de diesel desi se inclazeste mai greu , daca nu functioneaza incalzirea auxliara , dar gratie ,instalatiei de inclazire auxiliara ,la - 30 de grade cat au fost si-a facut efectul ,i-am dat o cheie am lasat-o 5 minute sa toarca singura si am plecat ,acu si daca vine legea o sa vedem ce va fi ,stil timbru ca la germani ,am inteles de la rar ca ai nevoie de o gramada de bani ca sa transformi un euro 4 in euro 5 ,asa pana la urma am impresia ca se va opta in stilul asta ,turismele vor trece incet benzina/electric si se va merge o perioada cu diesel pt masinile pt 3.5 tone
    5 3
  • vasile I.
    ce experti spun ca vor disparea masinile diesel? volvo? chrysler care nu sunt in stare sa faca un motor diesel de calitate =))))))....
    motorul diesel e cel mai popular, daca asta va disparea atunci tirurile si masinile de carat ce vor avea curent :)))? din 15 in 15 minute incarcate? ABERATI
    4 5
  • http://0-100.hotnews.ro/2017/02/18/masinile-diesel-au-fost-la-putere-in-europa-in-2016-dar-motorizarile-pe-benzina-hibride-si-electrice-vin-tare-din-urma/

    Greu de crezut ca in 2020, tinand cont de datele din 2016. Dar nu imposibil, cel putin cand vine vorba de clasele mini, mica si compacta, clase care impreuna reprezinta grosul vanzarilor in Europa.

    Conteza foarte mult si legislatia. Chiar si la o masina de 50.000 de euro sa platesti taxe de acces si impozite care pot totaliza 2-3.000 de euro pe an e stupid dpdv al unui occidental. Occidentalii sunt mai pragmatici si gestioneza bine banii, fiind atenti sa elimine cheltuielile aberante.
    9 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru