Feedback

Dieter Zetsche: "Un investitor chinez este binevenit"

Publicat Marti, 26.11.2013
de Sebastian Toma
Comenteaza 8
Dieter Zetsche: "Un investitor chinez este binevenit" - Poza 1
Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler, spune că un investitor din China ar fi binevenit, cu toate că nu caută în mod special un partener.

Esential 625 de milioane de euro va plăti Daimler pentru pachetul de acţiuni de la BAIC.
Dieter Zetsche, şeful grupului Daimler, a declarat că nu exclude o investiţie din partea unui partener chinez. Declaraţia CEO-ului Daimler vine după achiziţia unui pachet de acţiuni al Beijing Automotive Group, compania care deţine BAIC Motor. Tranzacţia celor de la Daimler a inclus achiziţia a 12% din acţiunile BAIC Motor şi le-a oferit nemţilor două locuri în consiliul de conducere a mărcii respective. Zetsche consideră că intervenţia unui investitor chinez ar putea veni doar prin achiziţia de acţiuni, adăugând că nu ar fi implicată nicio altă tranzacţie.

Daimler vrea să-şi crească vânzările pe piaţa din China, după ce s-a trezit pe locul trei în clasamentul premium, fiind depăşiţi de rivalii de la BMW şi Audi. La fel ca aceştia, Daimler apelează la un partener chinez pentru a avea succes pe piaţa din China. Cât despre potenţialul lor investitor chinez, Dieter Zetsche spune că nu îl caută cu disperare şi nu ştie dacă acesta va apărea în viitorul apropriat, dar nu îi va refuza prezenţa.

Urmareste Automarket
Nemţii de la Daimler au plătit 625 milioane de euro pentru pachetul de acţiuni din cadrul Beijing Automotive Group Co. Daimler va construi 125 de reprezentanţe în China în următorii doi ani, 75 dintre acestea urmând să fie inaugurate până la sfârşitul anului. În plus, constructorul german va investi două miliarde de euro până în 2015 pentru a dubla producţia locală, ţinta fiind de peste 200.000 unităţi.

Via AutomotiveNews (înreg.)


Comentarii (8)

  • Ha ha ha... Sa-i scrie lui Ponta poate-i recomanda ele unu' proaspat de la summit-ul ce tocmai are loc!
    7 4
  • daca le-ar fi spus o ghicitoare acum 10 ani celor de la Daimler ca vor ajunge sa dea 625 milioane de euro pe o firma chinezeasca ,ar fi ras o saptamana...
    si iata cum statul chinez ii pune sa "cotizeze " pe toti cei care vor sa vanda in ograda lor
    (inca un exemplu pt naivii de la noi)
    iar cu banii astia pregatesc "tsunami"-ul de masini chinezesti care va veni in europa....
    7 5
  • Remus: Wolswagan Saran 2010 motor 1900 Raspunde
  • Decebal
    Ii doresc mosului sa il lase in drum 1.5 dci ala de pe clasa A. Pacat de masina!!
    7 8
  • @ tupi
    Daimler a platit 625 milioane de euro pe 12 % din actiunile BAIC Motor care a fost evaluat la 5.2 miliarde euro, mult mai mult decat cele 4 muliarde euro la cat este evaluat in prezent PSA, al doilea constructor auto european la vanzari . Ca fapt divers, VW Group cel mai mare constructor european are o valoare la bursa de 90 miliarde euro insa majoritatea analistilor financiar preconizeaza ca in 2014 va depasi 130 miliarde euro , fiind de parere ca actiunile VW Group sunt in continuare ieftine raportat la profitul global al grupului .
    10 1
  • mafia-samba-robert-etc, boala grea tata. Cauta-te baiatule, nu mai pierde vremea pe-aici ca trece viata degeaba pe langa tine.
    2 2
  • Apropo de gălbejiţi, ăştia s-au ţicnit?! Ce rost îşi au negocierile chinezo-române din ultima vreme? Nu văd nicio afinitate între reprezentanţii ţării unde corupţia este stârpită fără milă încă din faşă şi reprezentanţii ţării unde corupţia este ridicată la rang de politică de stat...Probabil ai noştri şmechermani vor să aplice tactica lăcustei: rromanika au ras-o (ce-ar mai fi de şparlit din ea?), acum rumegă fonduri europene (legal, sic!), se pregăteşte mina de aur a maeştrilor artelor marţiale, care cică adulmecă oportunităţi de afaceri p-acilişea...Da, dar va fi vorba tot de firmele "băieţilor deştepţi" ancoraţi în sau pe lângă Guvern, doar nu de interesele amărăştenilor, ha, ce poantă! Însă puntea care se creează între occidentali şi chinezi reclamă o cu totul altă abordare, în primul rând la nivel mental. Între tehnologia euroatlantică şi prolificitatea extrem-orientală se poate stabili o relaţie formidabilă, durabilă şi ambisatisfăcătoare. După GM şi VAG, a venit şi rândul lui Daimler să se caţere pe Marele Zid. Calitatea maşinilor? Nu contează, mai importante sunt calitatea raporturilor bilaterale, calitatea imaginii de brand, calitatea reţelelor globale etc.
    4 5
  • @inexorabil
    Toata tevatura asta cu chinezii nu e decat un gen de pseudosantaj economic practicat in fata UE, nimic mai mult. Un fel de, pardon, curvasarie tipic romaneasca cu care ne-am obisnuit partenerii de orice fel in ultimii 2000 de ani.
    Nu se va intampla mai nimic, asa cum nu s-a intamplat nici in Polonia dupa o agitatie de acelasi gen acum un an.
    In schimb, a venit la fix si ca munitie in propaganda pentru prostime, ca doar la anul avem alegeri.
    3 1
  • @dan, aşa este. Ştii de ce mă tem eu? Poate că ochii-oblici vor investi miliarde în ponosita şi obosita economie românească, dar, în acest caz, nu vor putea face totul singuri, nu? Adică vor sări la fileu şi "subcontractorii" autohtoni cu spate "strong" (asigurat politic), care se vor alege cu niscaiva milioane...N-ar părea mult la prima strigare, dar chiar şi "numai" un milion de euro ar însemna aur curat "pe praful ăsta". Plus că îi vor căpuşa pe afaceriştii chinezi amatorii de comisioane (alias "ciupeli" din taxe peste taxe) de prin ministere, agenţii, departamente şi alte comitete şi comiţii de pe plaiurile mioritice, birocraţii fără de care nimic nu se poate urni, că doar în pixul lor stau aprobările şi avizele alea "indispensabile". Dar să nu uităm de subiect. Degeaba ne mândrim noi cu Dacia şi Ford, dacă nu suntem în stare să atragem măcar un constructor german! De pildă, de ce Audi poate fi asamblat în Ungaria şi aici nu? Chiar n-am şti să dăm lovitura cu Mercedes sau BMW? Dar vezi: nu pentru mână ieftină de lucru sau pentru scutiri fiscale ar veni nemţii la noi, ci în primul rând pentru un climat de normalitate politico-administrativă, altfel n-ar putea obţine garantul unei stabilităţi operaţionale. Şi cum nemţilor nu le place să-i agaseze niciun fel de obstacol...
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru