Dodge SRT Viper nu se bucură de succes. Chrysler reduce producţia

de Bogdan Mirică
Joi, 03.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Supercarul Dodge SRT Viper nu se bucură de un succes prea mare nici măcar în Statele Unite. Ţinta de vânzări a americanilor a fost supraestimată, ceea ce face ca producţia să fie redusă cu o treime.

Deşi a fost unul dintre cele mai aşteptate supercaruri în Statele Unite şi a fost primul model sportiv care beneficiază de experienţa grupului Fiat în domeniu, Dodge SRT Viper nu se bucură de o popularitate prea mare în rândul clienţilor.

Dealerii din Statele Unite au realizat deja stocuri pe care nu le pot vinde. În consecinţă, Chrysler s-a văzut nevoit să reducă cu o treime producţia lui Viper şi să reconfigureze ţinta de vânzări a dealerilor, nevoiţi să se confrunte prematur cu o lipsă de interes.

Esential 2000 de unităţi SRT Viper spera că va vinde anual Dodge.
426 de exemplare SRT Viper a vândut Dodge în opt luni de la lansarea modelului.
Măsura luată de oficialii Chrysler face ca Dodge să producă cu trei unităţi Viper mai puţin în fiecare zi. Chrysler intenţiona să limiteze producţia lui Viper la doar 2000 de unităţi pe an, însă chiar şi această ţintă este considerată una extrem de optimistă.

În cele opt luni de carieră, supercarul american a reuşit să adune doar 426 de comenzi în Statele Unite.

Ceea ce este şi mai dramatic pentru constructorul american este că pe stoc se află deja 565 de maşini care nu şi-au găsit client. Asta echivalează cu producţia pentru următoarele 289 de zile.

Ralph Gilles, şeful diviziei de performanţă SRT, continuă să fie optimist şi speră că vânzările se vor revigora odată cu încălzirea vremii, în primăvara anului viitor. Mai mult, pentru a încuraja vânzările, angajaţi SRT vor vizita dealerii şi vor încerca să interacţioneze cu clienţii pentru a-i determina să urce la volan. „Trebuie să convingem oamenii să urce la volanul maşinii. Mulţi sunt intimidaţi fără rost de maşină”, a declarat Gilles.

Comentarii (25)

  • Probabil noul Corvette a furat o parte din clientii lui Viper.
    22 2
  • Pacat...dac as fi american cu ceva bani si posibilitatea de a cumpara o masina scumpa, cu siguranta ar fi Viper. E cel mai reusit model sport de la ei. Sunt putine masini pe piata de 100-140 de mii de euro cu cp si cilindreea lui. In Europa trebuie sa fi pasionat de el sa il cumperi. Altfel alegi un M6 mai bine. Viper da bine pe soelele americane late si interminabile !
    11 12
  • as putea incepe cu "v-am spus io". Dar uite ca n-am sa spun! La cate manutze rosii am luat cand am comentat "vaca" asta americana nu ma astept ca si acum sa se schimbe lucrurile.

    Astept totusi niste ploconisti pro-americani sa-mi explice de ce Chrysler a micsorat volumul productiei (nu cu 1/3) ci la O treime Adica in loc de 3 bucati fabrica (pentru ca VAND) doar UNA bucata!

    Dar sunt un tip de bun simt si ofer o solutie. Sa vina prepubertarii damboviteano-pontici sa "ude" la radacina vanzarilor. Poate cresc....:)

    PS. V-am spus io!
    PS. doar piata din europa cred ca va scoate din (beep) "chestia" asta. Se stie!
    7 16
  • Nurburgring
    @Scorpionul.negru

    BMW m6 pare un fel de bicicleta pus langa un Viper,sa fim seriosi.
    Sunt putine sportive europene care au curajul sa se ia ''la tranta'' cu vipera americana.
    14 20
  • @Nurburgring
    De acord cu tine. Asta am si spus mai sus....sunt putine (eu cel putin nu stiu nici una) care se pot compara cu Viper la pretul lui ! Repet !! La pretul lui ! Europene sportive sunt destule care bat fara probleme Viper-ul. Lambo...Ferrari, 911 Turbo S. (nu mai zic de supercaruri europene gen Pagani, McLaren, Bugatti etc).
    9 7
  • inexorabil
    Masina este fantastica chiar si fara s-o incerci...De obicei, figureaza in acea categorie gratioasa, greu accesibila: "numai pentru cunoscatori si pretentiosi". Dar ce sa inteleaga nevrozatii coca-balcanici (ca sa ma pronunt in acelasi stil-pistil cu un "amic" de pe aici). Doar ce-am vazut la stiri, intr-un accident din seria abundenta provocata de vremea vitrega, un Golf facut chisalita...Relativ nou, nota bene. OK, sa ne tinem departe de "vacile" americane. Avem destule sandvisuri europene pentru a alege (sa fim "materie prima").
    13 6
  • Nurburgring
    @Scorpionul.negru

    Nu sunt asa sigur ca ''Lambo...Ferrari, 911 Turbo S'' bat Viper-ul.
    Arunca un ochi pe ''Nurburgring time laps'' si o sa vezi cam pe ce loc e Viper ACR.
    13 7
  • Adevarat e o bestie!!
    8 5
  • Squirrel
    in america abia daca vezi la 3-4 luni pe strada vre-un viper
    cand ai bani de-un viper nu-ti cumperi viper daca ai ceva in cap
    un motor de 8L si vre-o 400 de cai e sport ? ... sau e pt treansport marfa
    5 11
  • Va rog sa ma scuzati pentru off topic, acum am aflat ca saptamana trecuta a fost inaugurata o fabrica de autobuze la Prejmer, judetul Brasov.
    Am vazut niste poze in care apare sigla INDCAR si cu aceasta ocazie s-au creat 60 de locuri de munca. Ma gandesc ca fiind vorba de doar 60 de locuri de munca este vorba de fabricarea unor subansamble acolo... mai multe detalii nu am reusit sa aflu.
    Inca o data va rog sa ma scuzati pentru off topic, insa cred ca este bine de stiut si acest lucru.
    9 2
  • @Squirrel

    Care 400 fecior?? Viper are 640cp.
    11 1
  • Domnul Ralph ar trebui sa considere totusi ca o cilindree de 8 litri ar putea sa fie descurajanta chiar si pt americani, la apogeul carierei vechiului Viper erau alte vremuri in SUA, acum si cu toata psihoza ecologica urmata de taxe din ce in ce mai mari este normal sa fie retineri, eu nu cred ca este o coincidenta faptul ca Chevrolet vinde mai bine Corvette pt ca are si cilindreea maxima de 6.2, care si asta e foarte mare, dar 8 litri este exagerata.
    14 4
  • inexorabil
    Dane, eu nu vad o problema in cilindree...Pana la urma, invoc mai vechea axioma latina: de gustibus non disputandum. Ce sa ne mai sfadim: fiecaruia cum ii place! Ca unora le place sa scuipe ceea ce le depaseste puterea de intelegere, asta-i alta ciorba de peste.
    6 3
  • Sincer nici eu nu vad o problema in cilindree, dar americanii cam da:). Acum serios, ce alt motiv sa fie? In opt luni doar 426 de exemplare? La putin peste 100 de mii de dolari? Aproape cat un M5 in SUA, nu stiu cate s-au vandut in SUA in opt luni dar sunt sanse mari sa fi vandut mai multe Bmw, nu c-ar fi concurente, dar se apropie ca pret, acum nu poti sa spui ca nu are o imagine buna Viper in SUA, apoi daca ne uitam la tinta initiala de 2000 de unitati pe an, adica si aia revizuita, chiar era o tinta exclusivista pt marimea pietei americane, deci exista niste explicatii, eu cred c-am dat una, tu nu vezi o problema la cilindree, atunci unde ar fi problema sau problemele? O sa zici si care-i problema daca vand mult mai putin decat si-au propus? Pai problema este ca astazi din ce in ce mai putini accepta pierderi doar de dragul producerii unui model, mai ales Chrysler, care nu sta chiar pe roze si nici perspective foarte bune nu are, comparativ cu GM in primul rand, apoi cu Ford.
    9 1
  • Cel mai probabil e din cauza faptului ca nu e disponibil cu o trasmisie automata.Avand in vedere ca Ferrari,Lambo si mai nou Porsche au renuntat la transmisiile manuale e clar ca bogatii lumii nu se mai pot deranja sa isi schimbe singuri treptele.
    7 1
  • AndreiRN
    Am in cartier vreo doi care conduc asa ceva.
    Intai le aud si apoi le vad trecand.
    Este o masina destul de dificila si cu istorie a fiabilitati cunoscuta.
    Puterea si cuplu cam rup masina in mana unui sofer mai brutal.
    De aceea sunt multi care au retineri.
    Dar sunt iarasi multi care asteapta prima opinie si sa scada pretul in al doilea an de productie.
    http://losangeles.craigslist.org/lac/cto/4105728756.html
    http://losangeles.craigslist.org/lgb/cto/4061860709.html
    3 1
  • inexorabil
    Dane, sunt multe aspecte care se cer dezbatute pentru a dibui acele explicatii logice pe care le vrei tu. Majoritatea clientilor confera puterii de cumparare rang de criteriu primordial de triere...Uite eu, de pilda. Cred ca stii ca preconizata taxare a "luxului" (daca se poate numi astfel o cilindree care "sare" de 3000 cmc) mi-a taiat si mie aripile, deci, deocamdata, adio 3.8 V6...Nu mi-as permite sa plusez de doua ori suma de achizitie, basca timbrul lu' Ponta! Dar nu ma las dezarmat: sunt extrem de aproape de un Oldsmobile Alero, din fericire inmatriculat si fara nicio alta cheltuiala in plus. Mai trebuie sa-l probez, ca sa constat daca este dotat cu 2.2 Ecotec sau 2.4 Quad. Pasiunea ardenta din mine prefera al doilea motor, care-i gena 100 % "Olds", dar insensibila ratiune vrea Ecotec-ul, ca sa pot gasi piese de schimb la orice parlit de Opel, in eventualitatea ca ar aparea belele neprevazute. In definitiv, cum mi-o fi sorocul...
    Ca sa revin la Viper: daca roadsterele americane s-ar oferi si in varianta Diesel (aiurez, dar mai stii ce se va intampla mai incolo?...), atunci ar deveni si Rromanika mai maleabila in privinta "barcilor" de peste Ocean, nu-i asa? Eu, unul, ma agat de un compromis nespecific mie, dar "linistitor" d.p.d.v. economic, fiindca sunt iremediabil pierdut pe maidanul clasei muncitoare (aia care a mai ramas), insa cine poate realmente sa sfideze "criza", decat sa se limiteze la "careu" ("triada" plus Porsche), la cele doua ultraluxoase englezesti (RR si Bentley) sau la cele doua zvarlugi italiene (Ferrari si Lambo), mai elegant i-ar sta sa priveasca peste Ocean si sa guste din forta bruta, ca sa-l citez pe Andrei. Nu degeaba multi se jura ca experienta unui supercar american sau a unui muscle-car este nu doar fabuloasa, ci si...unica. Cu toata snoava cea naroada a penuriei de cai-putere "per litru", care bantuie pe acilisea...
    Doar visul mai poate palpai in tara asta sucita de-a indoaselea, asa ca visez si eu clipa feerica in care cainii vor umbla cu covrigi in coada si "americanele" se vor ciocni intre ele pe strada din cauza ca se vor inmulti necontrolat :D
    5 7
  • Nu vad ce este de inteles la un Viper. Numai cand vad cromul ma ia greata.
    Tot ce pot sa inteleg si sa respect este ca "thre is no replacement for displacement" (nu o traduc ca nu rimeaza). De aici decurg niste senzatii diferite.

    Cam atat. Cred ca nimic americanii nu isi mai permit masini extravante doar de dragul extravagantei. Si ei vor un consum mai mic, un grad de utilizare mai bun in cotidian si asa mai departe.

    Sau poate au inceput sa isi rafineze gusturile :)). Desi astea nu se discuta.
    7 10
  • @Calingura

    Tu mai lipseai....te ia greata.Poate nici logan nu iti permiti,dar te ia greata......
    Pe mine ma ia greata cand vad cata prostie si prostime e in tara asta!
    7 5
  • GHG_Show_LA_TV
    Imi place totul la ea, mai putin faptul ca e 520d:).Vorbind serios, vreau sa-i fac un chip si mici retusuri, in rest sunt absolut multumit de ea, poate altadata un motor mai mare cand mai scad impozitele:P.
    2 11
  • Aceasta masina este o aberatie ca si Hummer-ul; motor de camion nerafinat pe caroserie auto; nu isi mai gaseste rostul in conjunctura actuala.

    Daca dispare, nu va regreta nimeni (poate doar angajatii).
    6 7
  • Bou ai fost si bou vei ramane Robert de la service.
    10 2
  • Valentin Ghionea
    O masina bestiala, dar cu un pret cam mare.
    4 12
  • dan_grc
    De aceea am propus intr-o postare anterioara ca intalnirea sa se faca pe 4 zile ( 3 nopti): in prima zi ajungem, ne cunoastem , a doua descinderea in grup, sedinte foto-video, seara impresii, discutii pe teme de E39, a treia zi , sedinte foto, plimbari, dupa masa discutii pe teme de reparatii, modificari, etc, seara masa festiva, a patra zi, reveneala, mic dejun, schimb de adrese ca in tabere, numere de telefon, pupaturi, incurajari, si ....acasa.

    Daca va fi in mai spre iunie, luati in calcul ca se mareste si ziua ( avantaj).
    3 12
  • @dan_grc: Ai gresit p(r)ostul:
    Page not found 404:)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru