Feedback

După Mitsubishi, potopul: Suzuki a trucat testele de consum de carburant în Japonia: "Am folosit altă metodă decât cea oficială"

Publicat Miercuri, 18.05.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 41
După Mitsubishi, potopul: Suzuki a trucat testele de consum de carburant în Japonia: "Am folosit altă metodă decât cea oficială" - Poza 1
Suzuki a anunţat că a falsificat consumul de carburant pentru toate cele 16 modele comercializate în Japonia, întrucât a folosit o altă metodă de testare decât cea oficială.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mitsubishi nu mai este singurul constructor japonez care a trucat testele pentru consumul de carburant. Conaţionalii de la Suzuki au anunţat miercuri că au folosit o altă metodă de testare a consumului de carburant decât cea reglementată oficial de autorităţile nipone.

Metoda de testare a fost aplicată pentru toate cele 16 modele pe care Suzuki le comercializează în Japonia şi, cel puţin pentru moment, modelele comercializate în alte ţări nu sunt afectate. "În locul datelor măsurate în testul de croazieră, informaţiile furnizate pentru certificarea testului [...] au fost bazate pe datele măsurate pentru componente individuale precum pneuri, frâne şi transmisii în cadrul testelor de rezistenţă la rulare şi a testelor de rezistenţă a aerului din tunelul de vânt", precizează Suzuki într-un comunicat de presă.

Urmareste Automarket
Ca justificare pentru această metodă de testare, Suzuki susţine că fabrica Sagara din Japonia unde efectuează testele este afectată frecvent de o vreme capricioasă care nu permite realizarea evaluărilor în condiţii optime, motiv pentru care a apelat la datele obţinute anterior în tunelul de vânt.

"Considerăm că principala cauză este că Sagara se află pe un deal din apropierea marii care este afectat semnificativ de condiţiile meteo, cum ar fi influenţa vântului, astfel că desfăşurarea testelor este dificilă", adaugă Suzuki într-un comunicat de presă.

În plus, Suzuki insista că diferenţele de consum dintre cele două metode sunt mici şi că acest lucru nu reprezintă o problemă majoră. De asemenea, producătorul afirmă că emisiile modelelor respectă standardele.

"În ceea ce priveşte emisiile, acestea sunt în concordanţă cu standardele de siguranţă şi considerăm că nu prezintă niciun fel de probleme", mai precizează Suzuki în comunicat. În urma dezvăluirilor, acţiunile Suzuki au scăzut cu circa 11%.

Via Suzuki


Comentarii (41)

  • Mda, toate se intampla numai in japonia. Ma intreb pentru cine vor scadea actiunile suzu, pentru a fi cumparati mai ieftin.

    O gramada de fecioare nevinovate in japo. Codul bushido s-a cam dus de rapa dupa ce baietii au dat de mirosu banilor.
    76 38
  • Nicio problema. Îi va cumpăra VW că tot au încercat să se alieze și nu au reușit
    65 32
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Am condus DAIHATSU si avea un consum incredibil de mic, inclusiv toyota aygo are acel motor.
    6 57
  • Mitsu, Suzuki si Nissan (e adevarat ca ultimii au fost doar acuzati doar in Coreea si nu-s inca dovediti)...

    Mascarescu deja cred ca a aplicat codul bushido de acum cateva zile :D, dupa ce a vazut ca si japonezii sunt la fel de neseriosi ca europenii sau americanii cand vine vorba sa faca profit.
    70 8
  • Si cand te gandesti cata PROPANGANDA s-a facut eficientei, corectitudinii samd japonezilor... Pffff :DDD
    71 26
  • Am capul mare...hihihihi.....dar creierul mic.
    5 69
  • Si totusi de Mercedes nu spune nimeni nimic ?
    8 55
  • A-HA! Iată cum se mai trezește uneori ursul AM din bârlog și scutură zdravăn pomul cu zăpadă…Oricum, nu face nicio ispravă, căci se ȋntoarce repede la dulcea-i hibernare și pomul iarăși se supraȋncarcă…

    Te-am ascultat cu atenție, Zărne, și nu te contrazic ȋn explicarea mecanismului care produce voturi cu nemiluita, dar – nu mă huli! – nici tu nu pari busuioc de pus la icoană…Cum nu sunt nici eu, nici redacția AM, de fapt nimeni din lumea asta scârnavă!

    De ce ȋl ȋntărâți pe Mafia, când el pare că tace (da, s-a dovedit pervers de atâtea ori, dar nu-i mai face jocul, ce Dumnezeu!) ? Procedezi și tu ca mine ȋn copilărie: adoram să privesc lupta dintre curcan și cocoș, dar, dacă curcanul se sătura și se retrăgea, imediat luam cocoșul și ȋl aruncam peste curcanul liniștit, care, desigur, se enerva teribil din cauza asta și nu se lăsa până nu-l prindea la colț, ca să-l pedepsească, fără să realizeze că eu eram tartorul. Cred, totuși, că Mafia ȋntruchipează acel curcan care vede că tu arunci cocoșul…vorbelor. Ce ȋnseamnă: “Ȋl așteptăm, totuși” ? N-ar fi de preferat nici să nu-i mai auzi (pseudo)numele vreodată, darămite să-i citești reacțiile?!

    Da, bine, el este “măscărescu”. Dar ce-am ȋnvățat noi din pilda cu vameșul și fariseul (Luca 18:10-14) ? Bag mâna nu ȋn foc, ci direct ȋn reactorul nuclear că fiecare de pe aici (inclusiv eu, ghici!) cugetă precum ȋn pilda respectivă: “Dumnezeule, Îţi mulţumesc că nu sunt ca ceilalţi oameni, răpitori, nedrepţi, adulteri sau ca acest vameş” (adică Mafia). Ce satisfacție suculentă să fim “maximum convinși” că nu suntem ca el, nu? “Fiindcă tu zici: Sunt bogat (sufletește) şi de nimic nu am nevoie! Şi nu ştii că tu eşti cel ticălos şi vrednic de plâns şi sărac şi orb şi gol!” (Apocalipsa 3:17).

    “De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te” (Tit 3:10). Uite așa ne-ai demonstra, fără putere de tăgadă, că ȋi ești superior…Dar nici nu vrei să concepi această formă accesibilă de…ȋnțelepciune. Câteodată nici Dan Grecu. De ce, fraților? Nu vedeți? Pe mine, Mafia nu mă (mai) poate atinge...El nu mai există pentru mine, oricât de dur ar suna fraza. Mi-a nesocotit toate sfaturile, cu seninătate (degeaba mă salută când și când; el nu mă respectă!).

    Ați prins abilitatea? Păcatul ne nivelează pe toți și, până la urmă, se iartă, dar erezia…ei bine, aici se face deosebirea esențială! Iar erezia ȋn arie automobilistică se traduce ca…ura de continent / popor / constructor, oricât i s-ar părea de “argumentată” nedemnului ei proprietar!

    Păcat, Zărne; eu te apreciez cum se cuvine, dar nu pentru mania ta din ultima vreme, axată pe stigmatizarea Țării Soarelui Răsare (sintagma corectă; n-ar fi nimic de persiflat la ea) – exact ca Mafia la adresa “jermănicăi” – atitudinea-ți ȋncrâncenată fiind facilitată de autodenunțurile regretabile ale lui Mitsu și Suzuki (apropo, nu contează sinceritatea ȋn aceste două cazuri, deoarece aceasta nu poate să atragă efectul scontat – recte imagine morală favorabilă apărută ȋn urma pocăinței prestate ȋn fața publicului sentimentalist – ȋntr-o lume sătulă de mișmașuri de fel și chip, inclusiv de ale ei ȋnsăși…mai devreme sau mai târziu, adevărul s-ar fi aflat oricum). De parcă le-ai fi așteptat cu sufletul la gură, ca să-ți reglezi conturile cu “dușmanul”.

    Sigur că-ți repugnă mustrarea mea de astăzi, pe care o consideri deplasată și injustă (“simt” că așa simți). Dar, dacă ai alege să te duci la duhovnicul tău sau la un pustnic, crezi că aceia te-ar trata altfel, dacă le-ai descrie problema de aici? Ba ȋncă n-ar fi exclus să pleci și rușinat…
    17 10
  • @inexo
    nu e zarnesteanu.

    Nu are nicio legatura cu mandria fariseului "nepacatos" si cu insultarea vamesului pacatos.
    E pur si simplu un mesaj catre cei care au luat de buna denigrarea germana de catre madalescu si ridicarea in slavi a japonezilor.

    NU e nicio atitudine de neproihanire si de judecare a lui madalescu. Sa nu ne pripim cu presupunerile.

    Asa ca te rog n judeca la randul tau, ca sa nu fi judecat, mai ales ca vorbesti doar din presupunere.
    58 29
  • someone
    wow, de mult nu am mai citit un comment atat de profund, atat de incarcat de cultura si lipsit de cuvinte" grele" . chiar daca nu are legatura cu articolul, ba chiar deloc cu fenomenul auto, , big like my man
    5 6
  • @inexo
    Ba mai mult chiar l-am binecuvantat pe ivanoff (si vb serios) ca ma dezleaga de legaturile lumesti cu domeniul auto. evident am primit minusuri, ;lumea crezand ca vb la misto si ca de fapt il blestem.

    Exista si o oarecare satisfactie, mai mult sau mai putin constienta (aici nu te contrazic) legata de dezvaluirile ca si altii au calcat in strachini, dar nu din ura fata de ivanoff, ci doar de a i se demonstra si lui, tot pentru binele lui , ca asa cum presupuneam eu, nu doar VW sunt talhari, ci si altii.
    Asta incercam sa-i explic si cu GT-R, sa nu se mai minta constient
    58 30
  • @Coco, nu se va intampla !

    Volkswagen nu-i in stare sa colaboreze cu japonezii.
    41 56
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @S - toate motoarele de pe Toyota mai mici de 1600 cmc sunt de proveniență Daihatsu. Si asta de prin 1964. Daihatsu făcea niște motoare excepționale motiv pentru care Toyota i-a considerat un concurent serios si a făcut tot posibilul sa-i cumpere, ceea ce s-a si întâmplat în 1999.
    9 31
  • @inexo
    Ca o completare ar mai fi, ca degeaba zici ca astept sa-l intarat pe ivanoff, dar eu consider ca sunt obiectiv si iau "apararea unora mai mici";

    De ce sa vedem paiul din ochiul nemtilor (VW, care evident ca au "curvit") si sa nu vedem barna din ochiul japoneziilor (care nici ei/ivanoff nu pot ridica piatra?

    Adica am inteles ca VW au gresit, dar toata ziua-buna-ziua sa denigram VW si sa nu "vedem" pacatele japoneziilor (care-s mai variate) mi se pare totusi o exagerare.

    Asa ca daca tot e sa respectam Litera Legii, sa luam in calcul si alte citate din Biblie, stimabile inexo, mai ales ca poate mai mult pacatuiesti tu decat mine; daca eu iau apararea pacatoasei, tu poate faci "milostenie" cu ivanoff "nebagandu-l in seama" precum pretinzi, trambitand in stanga si dreapta.
    Ba mai mult, nu trebuie sa-l neglijezi pe aproapele, ci sa-l luminezi si sa te rogi pt el.

    Sa-mi (ne) fie spre iertare si nu spre osanda .
    59 46
  • @@inexo
    Un furt din care rezulta 80 miliarde $$$ numai penalitati pt VW (cine stie cat au furat in realitate? nimeni nu va sti) si zeci de modele implicate, eu zic ca nu-i un "pai" deloc, ba e ditamai barna !
    Mitsubishi avea 3-4 modele si alea doar in Japonia.

    Ca de obicei coloratii cu Vw exagereaza si scot din proportii lucrurile.
    44 59
  • Si nici nu vor dovedi vreodata ceva coreenii.
    40 58
  • Cred ca ceea ce a spus inexorabil mult mai detaliat in postul de mai sus se traduce prin : avem de multa vreme aici un duel intre doi fanatici. Pe de o parte Mafia sub multitudinea de identitati si pe de alta parte zarnesteanu. Personal cred ca nu se diferentiaza prin nimic unul fata de celalalt.Primul este pro japonezi al doilea este contra.Nu reusesc sa deslusesc ce te poate impinge intr-o disputa atat de apriga pentru niste....masini.
    Referitor la articol cred ca o sa iasa la iveala mai multe "prostii" de acest gen si la alti constructori, poate chiar mai consacrati.
    7 18
  • Da, chiar sunt mai păcătos decât tine (deci n-am cum să te “luminez” eu); dacă m-aș pronunța altfel, logic că m-ai acuza de…infatuare (foarte bine; lasă c-o adaug pe lista mea interminabilă…).

    Ce presupunere sau ce judecată din partea mea? Pur și simplu aici nu mai este un forum, ci o cloacă…

    Cât despre subiect, parcă de curând a sintetizat cineva pe AM, ȋntr-un mod pe cât de simplu, pe atât de elocvent: “FURĂ TOȚI!” (sublinierea mea). Aceeași idee o relevă și @Andy mai sus. Deci, dacă scoatem din context această axiomă / acest truism, atunci cu ce rămânem? Cu niște orgolii ȋnalte cât Burj Khalifa (nu există compania / mașina perfectă…sau poate că da?). Și cu un gust nespus de amar ȋn gura…inimii.

    Hm, observă careva că, totuși, Suzuki aruncă vina pe…climă? Cu alte cuvinte: “Vă dezvăluim că am trișat, dar n-am avut de ales, căci bătea vântul dinspre mare”.

    “VW a greșit”…De câte ori am auzit această prea ȋnvederată realitate, care tinde să devină un clișeu enervant? Dar nu ȋn privința “softului mincinos” a greșit VW ȋn mod impardonabil, ci ȋn momentul (blestemat?) ȋn care a ȋncetat să mai plămădească…MAȘINI (pe la jumătatea deceniului trecut, conform tuturor estimărilor, mai mult sau mai puțin profesioniste). “Vărul” Audi parcă se prezintă ȋntr-o altă lumină (de câte ori l-am elogiat pe AM?), dar și el trăiește departe de ilustrele Quattro, 100/200 și V8. Știu ce vorbesc, eu, ăsta “paralel cu știința auto”: mă trambalez ȋntruna cu un Passat din 2001 (termenii lui definitorii? spațiu, materiale de calitate – adică prietenoase – confort, reactivitate și fiabilitate mai mult decât acceptabilă).

    Mmmmm, dar ce facil și ce frumos ne salvgardăm noi propriile noastre mărci preferate cu ajutorul miraculos al justificării “pluraliste” a mârșăviilor comise de acestea: “Nu numai X a călcat ȋn străchini”…Ia să vedem cum ar sta treaba ȋn ograda…fostului GM. Nu numai ei au ucis clienți (din cauza șmecheriei cu cheia de contact) – pe de altă parte, “accelerația neintenționată” s-a lăsat și ea cu morți: 6 (Audi), respectiv 37 (Toyota). Să moară și capra vecinului, nu? Sau, mă rog, să-l omoare :D

    Cea mai numeroasă specie de eretici o constituie aceia care, dacă ȋi izbește ȋn mufarină vreun aspect pe care nu l-ar ȋnțelege ȋn substanță, gata, se rup ȋn certitudini: “n-are legătură cu domeniul / profilul / fenomenul auto”. Mai grav mi se pare ȋnsă altceva: romglezii au oroare congenitală de limba română (ȋn acest caz…mă laud că eu n-am, fir-ar să fie). @someone, te simți cumva cu musca pe căciulă? Hai, liber la invective “meritate”.

    “Mult e dulce și frumoasă / Limba ce-o vorbim, / Altă limbă armonioasă / Ca ea nu găsim. […] Limba, țara, vorbe sfinte / La strămoși erau; / Vorbiți, scrieți românește, / Pentru Dumnezeu!” (Gheorghe Sion).

    DOSAR CLASAT
    11 16
  • @inexorabil, in general eu nu sunt in totalitate de acord cu ce scrii pe-aici, sa zicem ca accept intre 50%-100%. Dar atata timp cat intelegem ca suntem diferiti si ne exprimam decent, pentru mine este mai mult decat ok treaba asta. Diversitatea e intotdeauna bine venita.

    Din textele pe care le-ai scris mai sus, sunt de acord doar partial cu ceea ce spui. Citatele din Biblie sunt corecte si sunt perfect constient de ele. Pilda cu vamesul si fariseul nu mi se aplica. Ma cunosti prea putin si din cate ai scris, indraznesc sa spun ca nu m-ai nimerit. Pentru mine insa faptul ca esti interesat de Dumnezeu, ma face sa las totul la o parte si sa-ti acord un statut special in inima mea, indiferent cate divergente ar fi intre noi.

    La viata mea, am facut parte din consiliile a doua Bisericii Ortodoxe si cat am putut am dat efectiv o mana de ajutor in aceste doua locasuri. Pe langa asta imi place foarte mult sa cant, inclusiv in corul bisericii. Dar tot Biblia ne spune sa nu ne laudam cu stiinta noastra, cu averea, pozitia sociala sau faptele noastre, ci numai in cunoasterea lui Dumnezeu. Pentru ca totul, dar absolut totul il primim de la El.

    Te-ai gandit vreodata de cate ori am intors obrazul lui @mascarescu in toti anii astia? Nu doar eu, ci si foarte multi de-aici. Tu chiar nu-ti dai seama de niste lucruri? Tu nu realizezi de cate ori am trecut peste mizeriile pe care le varsa aici? Spui ca pentru tine nu exista. Eu am depasit demult de faza asta. Cand ai un rahat sub nas, la un moment dat trebuie sa faci ceva, pentru ca nu poti trai in duhoare. Cel mai tare ma enerveaza prostia si nesimtirea crasa iar tipul asta le are din plin. Tu iti dai seama ca vorbesti cu el absolut degeaba? Tu nu vezi cum rade de tine si tot ce-i spui pentru el este un mare zero barat? Are o obsesie si asta ne-o arunca in fata zilnic, sub zeci de nick-uri si conturi. Imi spui ca sunt eretic pentru ca am o ura fata de un continent/popor/constructor. Am doua Mercedesuri acasa, ambele second hand. Arata-mi si mie undeva pe site-ul asta unde am zis ca Mercedes e cel mai tare din parcare si restul sunt gunoaie. Imi spui ca ma bucur ca mitsu si nisan au probleme? Nu, am vrut doar sa-i arat postacului evidenta clara ca ceea ce ne baga el pe gat de ani de zile e un abur si un fum si nici un om normal nu se mai uita la obsesiile din mintea lui. Indiferent cu cata ardoare vrea sa ne demonstreze cine e deasupra, si cine le stie pe toate.

    Tot in Biblie ni se spune ca nebunul cand il certi, te uraste, iar cel intelept iti multumeste si ia seama la ce spui. Sincer, te-am ascultat, si pana la un punct am inteles de ce faci asta. Totusi, eu nu sunt de acord cu ceea ce sugerezi. Daca era vorba e un om normal la cap, cu care sa poti avea un dialog, da! Sunt total deschis sa caut solutii. Dar nu este cazul cu @mascarescu si dupa atatia amar de ani, ar fi trebuit sa realizezi si tu asta.
    58 35
  • De ce fiecare comentariu a lui zarnasteanu trebuie sa fie atat de ridicol?
    Cica :"accept intre 50%-100%" Am ras in hohote!
    Intrebarea e daca asta ramas un site auto sau unul religios? Sunt nedumerit in privinta asta. Automarket ce spune?
    39 55
  • iarasi discutii despre o marca no name. cine e suzuki? faceau masini?
    50 24
  • @zarnesteanu

    Adevar ai grait
    51 31
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • @inexo
    Eu nu te acuz, frate; toti suntem pacatosi; eu ce am spus era doar ca sa nu cazi din cauza judecatii bazate pe presupunere.
    Mi-esti prea simpatic sa te urasc sau sa te desconsider.
    De aceea am scris "Sa-mi (ne) fie spre iertare si nu spre osanda !"
    51 20
  • Daca eu consumator si pasionat Mercedes, am inceput sa detest aceasta marca doar cand citesc sacaparile utilizatorului @zarnesteanu care tind spre comportamentul si agresivitatea unui om de clasa joasa. Dar si modul comunist de a-ti baga pe gat faptul ca tot ce-i nemtesc este cel mai bun si nu exista pe lume nimic altceva.
    38 52
  • Am citit si cazul Suzuki in aste' zile mai pe larg. Luand laolalta Suzuki si Mitsubishi, vom observa ca aceste trucaje de consum sunt omniprezente la toti producatori ( cu exceptia celor doi niponi care au trucat cel mult doar la ei ''acasa'' ) dat fiind asa cum s-a specificat in presa, vis a vis de Suzuki : ''fabrica Sagara din Japonia unde efectuează testele este afectată frecvent de o vreme capricioasă care nu permite realizarea evaluărilor în condiţii optime, motiv pentru care a apelat la datele obţinute anterior în tunelul de vânt'' . Sunt impotriva orice inseamna minciuna si manipulare, dar cazul Volkswagen este unul mult complicat . Ei au calcat in picioare cerintele legislatiei prin folosirea unui ''soft'' . Evident, un termen gresit sa-i spunem ''soft'' de sine statator ca doar nu este un programel separat, ci este pur si simplu un set de parametri cu care motorul functioneaza in anumite situatii (si o situatie era definita pentru probele de stand de emisii).. Computerele masinii analizeaza, in mers, mai multi parametri si in functie de valorile inregistrate poate modifica functionarea diverselor subansamble pe care le poate controla. Asta consider eu o minciuna mult mai grava fata de cele cateva modele vandute doar in Japonia de la marci precum Mitsubishi sau Suzuki. In cadrul presei auto, nu s-a discutat ca cei doi ar fi folosit o astfel de strategie complicata de fraudare ca in cazul Volkswagen Group. Intr-o alta ordine de idei, chiar ieri citisem un subiect din presa unde spunea ca Volkswagen va plati peste 60 milioane euro directorilor, in ciuda pierderilor record afisate de companie . Declinul este din ce in ce mai proeminent . De astfel cazul Opel il consider unul la fel de infim ca si Suzuki / Mitsubishi. Niciunul nu a manipulat atat de grav precum Volkswagen Group.
    39 53
  • Si eu consum mercedes.Are gustul foarte bun.
    51 19
  • @Kotezarnasteanu
    Kotegaeshi e de fapt un alt cont de-a lui zarnasteanu.
    "Ei" se mai sustin reciproc cu replici & voturi din cand in cand.
    27 53
  • @@zarnesteanu, I have a life, trust me!
    33 10
  • Cine sa mai aiba incredere intr-un mascarici ca tine?
    18 31
  • @Redactia AUTOMARKET
    Chiar nu puteti bloca pe acest individ @zarnesteanu care jigneste alti utilizatori si aprinde disputele ?
    2 2
  • @zarnesteanu

    Sper sa nu te iei dupa unii si altii si sa mai postezi pe AM.
    Vorbesc serios.
    4 12
  • @ioi, iti multumesc pentru ganduri. Acei "unii si altii" stiu foarte bine cine ... este. Iar aici am sa scriu atata cat voi avea timp liber, sau pana cand mi se va arata intr-o buna zi usa :)

    Ultimele zile au fost foarte tensionate si imi pare rau pentru asta. Sunt insa lucruri care la un moment dat trebuiesc spuse pe fata si lamurite. Iar noi, cu cat stim mai multe detalii si amanunte, cu atat avem o idee mai clara despre ce se intampla in jurul nostru. Si stim ce avem de facut.
    3 14
  • Lefterciprian: Am un Ford focus 2008dimineata când am pornit mi sa aprins in computerul... Raspunde
  • Te asigur 1000% canu sunt aceeasi persoana cu !zarnesteanu. Si stii foarte bina asta. Simpaticule!
    4 12
  • Zărneșteanu, de ce te străduiești să-mi explici câtă dreptate ai tu și ce “hahaleră” este Mafia? Ne ȋntoarcem la punctul inițial al demonstrației? “Doamne, ce bine că eu nu sunt ca X-ulescu” ? Chiar este nevoie să prestez puțină recapitulare? Acest topic a ȋnceput ȋn forță din partea ta, dar a intervenit brusc AM și ți-a “ciuntit” din postare, corect? Ȋntr-unul dintre pasajele “rase”, ai afirmat limpede că aștepți reacția lui “măscărescu” pe tema “imaculaților” din japo. Păi, cum așa?? El te scârbește ȋn ultimul hal, dar…”Show must go on”, că de! “Life is boring” (mă mai englezesc și eu). Te faci că nu ȋnțelegi? Vrei să eviți mahalagismul mafiot, dar “nu de tot”, hm? Sper să nu apară vreodată ocazia de a mă simți nevoit să exprim astfel al tău modus pensandi legat de mădălina : “Bă, clovnule, nu te suport, pentru că ești o eroare morală, dar, dacă tot ești aici, distrează-mă!” (dacă ai ȋmbrățișa o asemenea meschinărie, atunci m-ai dezamăgi profund…). Sigur că, teoretic, rahatul pute, dar, practic, și acesta poate ȋndeplini rol…anti-rutină (nu susțin că aceasta ar fi distracția ta principală, Zărne, dar, să fim serioși, nu interacționezi pe viu cu Mafia ca să capeți dreptul de a-l disprețui ȋnecat ȋn spume verzi și de a-l califica drept sub-om…repulsie strict virtuală pot manifesta și eu, că n-ar fi greu, dar nimeni nu poate ști exact că, de exemplu, oricât ar părea de surprinzător, Mafia n-ar fi un familist convins, un model de civilizație ȋn micro-comunitatea lui sau un prieten de nădejde pentru alții…poate să jure careva că eu emit doar o speculație? o fi nebun cu noi, iar eu, unul, chiar nu-l mai bag ȋn seamă, din motivul expus mai sus, dar poate că a salvat o viață donând un organ, mai știi?…ei, acuma nu ȋncepeți să vă arătați hilaritatea, scepticismul și stupoarea; prin urmare, instanța de judecată ad-hoc, din fața tastaturii, constituie un sport periculos, pe care eu, unul, nu vreau să-l mai ȋncerc…ah, da, ceva tot se cere ciuruit la stâlpul infamiei, fără teama că ai putea interpreta greșit sau leza pe nedrept, iar ținta poartă un singur nume: Fiara antihristică!). Exact ca ȋn cazul Băsescu: mulți din popor ȋl huleau pe “nemernicul” care le-a tăiat salariile, dar tot dânsul și-a dovedit talentul politic punându-i MTO-ul ȋn brațe lui Ponta, iar scena cu pricina a fost savurată și de hulitorii marinarului…

    Eh, ce să mai discutăm? Moravuri grele! Astăzi, scrupulozitatea maximă și mai ales consecvența ei reprezintă virtuți nu atât rare, cât neprețuite! Oricum, acest subiect al “războiului argumentelor” nu mă mai interesează…V-am mai avertizat eu: ne – pardon de expresie – căcăm pe noi aici, ȋn timp ce adorații noștri ȋși numără liniștiți banii, dacă nu cumva ȋncasați chiar de la noi, deși ne servesc produse fără “sarea și piperul” de altădată…

    Am depus destule eforturi ca să ne simțim ca ȋntr-o familie, de la vlădică până la opincă (unitate ȋn diversitate…de opinii), dar se pare că, invariabil, ne ȋmpiedicăm de același ciot: sinele nostru, al fiecăruia (dacă Zărne și Mafia ar vedea, cu ochii minții, grozăvia de nedescris a gheenei, atunci n-ar ȋncăpea nicio ȋndoială că s-ar lua ȋn brațe și s-ar declara cei mai buni prieteni, numai să nu mai privească oroarea, nici să se ȋnchipuie pasibili de ea…așa că iubește-ți dușmanul, că poate izbăvirea ta va veni chiar de la el; adevărații dușmani nu sunt accesibili ochilor noștri fizici: demonii care stăpânesc lumea…). Mă rog, chiar trebuie să existe o competiție, nu numai ȋntre constructori, ci și ȋntre iubitorii creațiilor acestora, dar granița dintre polemică și dispreț (“just” și “judicios”, cum să nu!) este tot atât de subțire ca aceea dintre abilitate și compromis…Punct și de la capăt.
    2 11
  • @inexorabil, iti spune ceva textul asta?

    "Cred și eu că își permit după ce au scăpat basma curată după al 2-lea WW.
    La câte tragedii și pagube au produs ar fi trebuit să fie datori și sclavi pe terra măcar 100 de ani. Neam de jeguri oportuniste !!"
    Semnat :"vw s-a apucat de facut carnati"

    Asta la articolul "Asa se impulsioneza vanzarile ..."

    Sunt curios daca si lui @mafia al tau drag si iubit o sa-i scrii o pagina de morala (absolut degeaba). Nu-i mai scrii, si stii de ce? Pentru ca o sa termini de scris si-o sa-si bata joc de tine. Poate o fi donat el vreun organ (bravo lui), dar aici vine si face varza totul. Daca tie iti place, e perfect. Mie nu! Tu nu vezi ca satana vine in fiecare zi si te freaca la menta si pe urma zice: "Vai, Doamne, uite cum m-a injurat", dar el nu spune niciodata cati cocosi a aruncat pe curcan ca sa-l intarate.

    Imi spui ca il dispretuiesc si in sinea mea ma amuza sa-mi bat joc de el? Esti total pe langa. Total. Nu cred ca m-am simtit vreodata superior cuiva pe lumea asta. Din contra, am vazut in fiecare ceva ce pot sa invat si sa fiu recunoscator pentru asta. Fiecare om de pe pamantul asta are un talent pe care eu nu il am si nu-l voi avea vreodata. Dar cred ca am voie sa ma irit cand dau de prostie si nesimtire crasa. "Uraste pacatul, nu pe pacatos" Corect? Parca asa ne invata Biblia.

    Stii de ce poti sa stai bine merci si sa-l ignori? Pentru ca tu n-ai fost niciodata centrul "atentiei" speciale ale lui @mascarescu. Sigur, o sa-mi spui, pentru ca tu nu i-ai zis nimic. Nici eu nu i-am zis nimic luni de zile, si totusi, uite ca tovarasul sov'etic simte in adancul inimii ura invatata de la tavarasul Stalin pentru tot ce e "nazist".

    In alta ordine de idei, daca Dumnezeu va hotara vreodata sa ma izbaveasca o s-o faca prin voia Lui si prin cine va alege El. Mie deocamdata mi-e foarte greu sa cred ca @mascarescu este cel ales. Eu as zice ca e tocmai invers. Un om se cunoaste dupa faptele/cuvintele lui, la fel cum un pom se cunoaste dupa roada lui.

    Poate tu stii mai multe, poate il cunosti personal. Dar eu am indoieli majore ca e un familist bun sau apreciat in cercul lui de prieteni. Care prieteni? Gen @blower0, @ursul grizonat, samd? Pe astia i-ai prins pe-aici? Iti mai aduci aminte limbajul de canal si incurajarile pe care si le aruncau unii altora? Bataia de joc? Mie mi se pare ca ai o memorie tare scurta si selectiva.

    De-asta merg si lucrurile atat de prost in Romania. Fiecare stim exact ca anumiti indivizi de langa noi nu sunt usa de biserica, dar deh, ne cunoastem, doar n-o sa le zicem nimic. Ba chiar daca se paote, de ce sa nu tragem si niste foloase de pe urma lor, indiferent daca provenienta castigurilor e ortodoxa sau nu.

    Daca ai timp intra putin la rubrica "Raspunsuri" si citeste postul in care am cerut niste informatii despre 2013 GLK250 diesel. (Fa un click pe dreapta pe Mercedes). Te rog, obiectiv, sa-mi spui si mie cu ce l-am provocat pe individul asta pe care il aperi cu atata inversunare. Uita-te putin cum se baga in seama cu injurii, fara sa-l intrebe nimemi absolut nimic. Dupa ce citesti, te rog sa-mi spui si mie cu ce i-am gresit in postul ala. OK? Astept cu interes. Merci.
    2 12
  • @inexorabil, la articolul asta nu ti-am dat nici un fel de voturi, si orice scriu pe Automarket.ro este logat. Asta ca sa fie totul foarte clar.
    2 12
  • Zărne, am citit colocviul pe care l-ai deschis și pe care mi-ai sugerat să-l parcurg. Orice om cu scaun la cap ți-ar da dreptate, ba ȋncă instantaneu și nu numai eu. Intervenția Mafiei (ȋmi dau voie să folosesc genul feminin?) a fost cât se poate de deplasată și răuvoitoare, nimic de zis! Da, de multe ori, ȋn mod instinctiv, ne simțim "complet" ȋndreptățiți să ne apărăm onoarea, ceea ce este perfect firesc și nu necesită explicații din partea noastră. Numai că, din moment ce știi prea bine că sângele apă nu se face ȋn veci de veci, de ce te agiți să-l “pui la punct” pe individ? Vei răspunde tu ȋn locul lui la prea ȋnfricoșătoarea Judecată? Sau invers? Până la urmă, ai avut parteneri integri de discuție la acea rubrică, de care sunt sigur că ai fost mulțumit. Apropo, dacă m-aș fi pronunțat și eu, ȋn mod neȋndoielnic nu ți-aș fi recomandat un nou Diesel. Ar fi cazul să-mi justific afirmația? Cred că nu…

    Uite ce-ți propun: nu-l mai băga ȋn seama DELOC și NICIODATĂ, indiferent ce-ar fabula. Este clar, dincolo de orice echivoc, că frica de Dumnezeu nu se regăsește printre ȋnzestrările lui native. Sau, dacă vrei așa, răspunde-i ca un duhovnic: cu receptivitate, jovialitate și compasiune – nu râde, vorbesc serios! De ce? Fiindcă un dușman căzut se mai poate ridica, dar unul ȋmpăcat este biruit de tot! Ȋnsă noi nu putem fi “atât de” dumnezeiești: nu ne ȋncearcă răbdarea aceea de “structură” ascetică, nu de alta.

    Știi de ce ești aici, nu? Atunci arată-ți ȋntreaga capacitate de a fi demn concentrându-te strict pe ceea ce-ți place și te interesează! Mi-ai cerut poziția? Aceasta este! Te asigur că nu-l “apăr cu ȋndârjire”…Eh, eh, Zărne, trebuie să fii mai isteț de cât ȋmi lași impresia: deseori, mă adresez “indirect” conștiinței Mafiei (ce alăturare devastatoare de termeni!), fiindcă draga de conștiință (nimic altceva decât glasul lui Dumnezeu!) se află și se manifestă ȋn orice OM, indiferent cum ne apare acesta d.p.d.v. moral. Restul ține nu numai de puterea lui de ȋnțelegere (recte de discernământul lui spiritual), ci și de caracter, pe care – din experiența dovedită a interacțiunilor existențiale de zi cu zi – mai mult ȋl dobândești decât te naști cu el…Regula nu se aplică acum, ȋn preajma sfârșitului lumii (carevasăzică, al păcatului!) – evident că nici de acum ȋncolo sau cu atât mai puțin – când “doar” miracolul divin mai poate mântui omul, dacă actul lui de voință nu este plenar...

    Ȋn definitiv, ȋi acord ultimul cuvânt unei personalități se marcă, Albert Einstein: “Oamenii slabi se răzbună. Oamenii puternici iartă. Oamenii inteligenţi ignoră”…Hm, dacă mă ȋntrebi personal, ‘necongruența” dintre putere și inteligență mă lasă un pic perplex, dar, fiind vorba despre Einstein, cred că voi fi puternic ȋn privința lui :)
    4 9
  • Și da, ia să vezi ce detașat voi fi de acum ȋncolo ȋn “raporturile” cu Mafia…Fiecare chibrit pe care ȋl va aprinde va echivala cu un centimetru mai aproape de cisterna cu gaz. Cine poate să ȋnțeleagă, să ȋnțeleagă!
    3 9
  • @inexorabil, ma bucur foarte mult ca am clarificat problema si ca ai inceput sa intelegi si punctul meu de vedere.

    Eu unul sper sa gasesc mai multa intelepciune pe viitor si sa nu ma mai enervez din cauza unui caracter infect. Dar cu tine chiar n-as fi vrut sa ajung la divergente, sub nici o forma.

    Vezi, amandoi incercam sa fim rezonabili, si sa trecem peste multe pe care le citim aici. Si cred ca in mare parte reusim. Dar sunt zile in care ti se arde siguranta si pur si simplu trebuie sa spui lucrurilor pe nume.

    Toate cele bune :)
    1 10
  • Subscriu la cele afirmate de tine. Nu uita nicicând: nu trebuie să conteze pentru tine nimic altceva decât certitudinea că ai pentru cine să scrii și de la cine să primești confirmări, uneori chiar și numai sub formă de plusuri.

    Da, ai dreptate: ne-am comportat ȋn așa fel ȋncât AM să se mențină măcar pe o linie de conduită acceptabilă (acest site se numește Automarket, nu Automahala), dar, din păcate, am pierdut lupta…De ce? Știm prea bine de ce: atâta vreme cât – la nivel administrativ – “libertatea de expresie” va fi confundată cu indulgența dusă la extrem, noi nu vom dispune de niciun mijloc de contracarare a exceselor, oricâtă bunăvoință și pricepere am “investi”. Am constatat cu toții că nici măcar mesajul limpede al Evangheliei nu se poate impune ȋn fața cerbiciei ȋntru patima maculării…Soluția? “Acest neam de demoni nu iese decât numai cu rugăciune şi cu post” (Matei 17:21).

    Acestea fiind lămurite, tot ce ne rămâne de făcut este conștientizarea continuă a faptului că muza automobilismului ne zâmbește, chiar dacă unii o terfelesc cu (ne)bună știință, pretinzând, cu nerușinare, că vorbesc tocmai ȋn numele ei...

    Baftă tuturor!
    2 10
  • PS – Și cu asta am isprăvit de tot subiectul: adevărul crunt este că M. și-a făcut nestingherit mendrele profitând de…lipsa de solidaritate dintre noi. Am fi putut ȋnvăța de la fotbaliști: la fazele fixe care vizează punerea ȋn valoare a unui atacant advers, toți fundașii avansează ȋn mod sincronic, lăsându-l ȋn ofsaid…Prin analogie, dacă ne-am fi ȋnțeles ȋntre noi ca nimeni să nu-i acorde nici cea mai mică atenție, niciodată, adică să-l ignorăm ȋn bloc și sistematic, atunci ar fi realizat singur ridicolul de situație și, astfel, sigur s-ar fi lăsat de “sportul” lui preferat, mai devreme sau mai târziu. Dar el nu-i prost tocmai fiindcă nu suntem noi deștepți…
    2 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru