E oficial: Renault are mașinile cu cele scăzute emisii din Europa

de Sebastian Toma
Miercuri, 08.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
JATO Dynamics a publicat rezultatul unui studiu asupra emisiilor de CO2 ale celor mai bine vândute mărci din Europa. Renault a ieșit pe prima poziție pentru al doilea an consecutiv.

Esential 108.4 grame de CO2 pe kilometru reprezintă nivelul mediu de emisii al modelelor vândute de Renault în 2014.
125.8 grame CO2/kilometru este media emisiilor CO2 la nivel de gamă pentru mașinile Dacia vândute anul trecut în Europa.
123.3 grame CO/2 kilometru este media europeană a emisiilor de CO2 pentru toate segmentele de automobile vândute în 2014 în Europa.
Renault este constructorul cu cea mai scăzută medie a emisiilor CO2 la nivel de gamă în Europa în 2014, arată un studiu JATO Dynamics. Potrivit organizației specializate în statisticile din domeniul auto, marca franțuzească a fost prima în Europa la nivel de emisii medii de CO2 pentru al doilea an consecutiv. La fel ca în anii trecuți, clasamentul a vizat doar primele 20 de mărci la nivel european în materie de vânzări atât în 2013, cât și în 2014. Următoarele mărci clasate pe podium au venit tot din Franța, în persoana lui Peugeot și Citroen. Nissan, partenerul de alianță al celor de la Renault, a marcat cea mai puternică reducere a emisiilor de CO2 la nivel de gamă, sărind de pe poziția 12 pe locul cinci. Dacia s-a clasat pe locul 12 în topul emisiilor medii de CO2 la nivel de gamă în 2014, surclasând mărci de volum precum Kia, Opel și Hyundai.

Producătorii premium din Germania au ocupat ultimele trei poziții în clasamentul emisiilor reduse de CO2 la nivel de gamă în 2014. Dintre cei trei producători premium din Germania, Audi a ieșit în fața BMW și Mercedes-Benz cu cea mai mică medie a emisiilor de CO2/kilometru la nivel de gamă, de 132.4 grame pe kilometru. BMW și Mercedes-Benz s-au clasat foarte aproape, ambele cu 133 de grame pe kilometru.

Cei trei producători premium și-au păstrat pozițiile din clasamentul JATO din 2013. Marca Volvo a reușit să avanseze în clasament, clasându-se pe locul 13 cu o medie de 126 grame CO2/kilometru.

Medie emisii CO2/km la nivel de gamă pentru mașinile vândute în Europa

Poziție Marcă Emisii medii CO2/km în 2014 Diferență față de 2013
1. Renault 108.4 -1.8
2. Peugeot 109.4 -5.4
3. Citroen 111.4 -4.8
4. Toyota 112.5 -3.3
5. Nissan 113.8 -15.4
6. Seat 117.3 -1.5
7. Fiat 117.3 -0.8
8. Skoda 121.5 -3.8
9. Ford 121.7 -0.3
10. Volkswagen 123.3 -4.5
11. Suzuki 124.4 -2.7
12. Dacia 125.8 -1.3
13. Volvo 126.2 -5.8
14. Mazda 128.9 -6.1
15. Hyundai 129.7 0.0
16. Opel/Vauxhall 130.3 -1.7
17. Kia 130.9 1.4
18. Audi 132.4 -2.6
19. BMW 133.2 -2.4
20. Mercedes-Benz 133.5 -5.9

Urmareste Automarket
Potrivit JATO Dynamics, toți producătorii de automobile și-au redus emisiile de CO2 în 2014 față de anul precedent, iar toate segmentele de automobile s-au bucurat de această reducere.
Pe lângă beneficiile legate de mediu, reducerea emisiilor de CO2 este asociată și unui consum mai redus de carburant. Cea mai mare scădere a emisiilor de CO2 a fost realizată în clasa SUV-urilor, reducerea fiind motivată atât de vânzările puternice ale lui Mitsubishi Outlander PHEV, cât și prin actualizarea unor modele populare din segment (BMW X3, Honda CR-V și Volvo XC60).

Românii au cumpărat în 2014 mașini cu emisii mai scăzute decât elvețienii

La nivel de țări, analiza JATO Dynamics a relevat că toate cele 23 de piețe monitorizate și-au redus media de CO2 a mașinilor noi înmatriculate în 2014. Olanda a avut prima poziție a clasamentului, cu emisii medii de 106.8 grame CO2/kilometru, dar și cea mai mică reducere a emisiilor față de anul precedent. Achizițiile de mașini electrice din Norvegia au adus cea mai mare reducere a mediei emisiilor de CO2 pentru această țară în 2014. Grecia și Portugalia sunt singurele țări care însoțesc Olanda pe lista piețelor care au avut o medie a emisiilor de CO2 mai mică de 110 grame pe kilometru. În România, media emisiilor de CO2/kilometru pentru mașinile noi înmatriculate în 2014 a fost de 126.3 grame, mai bună decât în Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia și Elveția (cel mai slab clasată piață).

Via JATO Dynamics

Comentarii (9)

  • Wikirel
    E normal, tendinta este de a miscora cat mai mult motoarele si pe parcurs sa fie hibride in cel mai rau caz, ca sa nu zic electrice complet.
    De asta pe noul Talisman vedem ca nu depasesc bariera de 1600cmc3 si de asta nu o sa vedem la Renault o masina full-size.
    Acuma daca mai au la vanzare 2.0dci sau motoare mai mari mai mult ca sigur vor fi inlocuite de 1.6. Sigur ca mai ramane Megane RS.
    9 4
  • E normal ca mărcile premium să fie jos odată ce au motoare mai puternice și ceva mai mari, chiar dacă nu mai vorbim de motoare de 2,5 - 3 litri ca înainte.

    E normal ca Elveția să fie ultima. Având în vedere nivelul de trai, oamenii de acolo își pot permite mașini mai exclusiviste și foarte puternice care trag în jos această medie.
    17 0
  • Kia si Hyundai sunt cam praf la capitolul respectiv tinand cont ca au tot motoare mici in general pe modelele care fac grosul vanzarilor...
    14 4
  • Cristi
    Un clasament corect ar fi fost emisii CO2 / 100cmc. Un astfel de clasament ar fi aratat cam pe unde se afla fiecare producator dpdv tehnologic - eficienta a motorului, eficienta sistemelor de reducere a emisiilor, etc. Altfel, testul parca imi suna a fi comandat de cei care sunt la varful clasamentului fiind dedicat celor care cred orice fara sa gandeasca prea mult.
    17 5
  • Desi sunt posesor de Renault ,nu pot decat sa blamez acest clasament mincinos care nu are nici o legatura cu realitatea.Se stie ca tembelismul downsizing+turbo este facut pentru a insela clientul prin consumuri si emisii facute pe bancuri in conditii ideale.Astfel clasamentul ar fi potrivit pentru cei mai sarlatani producatori auto.
    17 4
  • Diesel-M
    Cand nemtii prin anii 90 si ceva aplicau normele de poluare concepute de ei, renault facea inca niste parascovenii de masini patratoase , poluante si scumpe.
    5 6
  • @Diesel-M Cand francezii faceau XM, 25 sau 605 la inceputul anilor 90...VW facea niste petarde daca e sa fim corecti.
    7 5
  • Adevarul e ca la cate motoare "mari" face Renault te cred si eu.Nu mai spun de cate vinde.Deci iti dai seama CO2 pe capul lor saracii:)))
    Vorba aia "Cine vede si nu stie zice ca asa trebuie sa fie"
    Eu unul cel putin cred ca la autoturismele premium din clasa mare inca e valabila zicala" There is no replacement for displacement ".
    Restul e marketing.
    0 5
  • Gabriel
    Normal ca le au scazute din moment ce mai tot timpul sunt in pana.
    Mai au ei pana sa se compare cu elvetienii. Nu toata lumea e interesata de acest capitol si daca e isi ia Lexus
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru