Efectul Ioniq: Toyota rămâne cel mai mare producător de mașini electrice și hibride, dar Hyundai și Kia vin puternic din urmă

de Daniel Popescu
Marti, 22.08.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cererea peste așteptări pentru Hyundai Ioniq a propulsat grupul sud-coreean Hyundai - Kia pe locul 2 în topul producătorilor de mașini electrice și hibride, în spatele liderului Toyota.

Compania de analiză IHS Markit a publicat în această săptămână un raport cu privire la vânzările de mașini electrice și hibride înregistrate de principalii constructori auto la nivel mondial în prima jumătate a anului.

Deloc surprinzător, Toyota ocupă în continuare prima poziție în clasament, cu peste 598.000 de mașini electrificate, ca urmare a popularității modelelor sale hibride. Surpriza apare însă pe poziția a doua, care este ocupată în premieră de Grupul Hyundai-Kia. Alianța sud-coreeană a raportat 102.000 unități vândute, cu peste 126% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Succesul înregistrat se datorează în mare măsură cererii foarte mari pentru Hyundai Ioniq (foto), model disponibil în toate cele 3 versiuni de electrificare: electric, hibrid plug-in și hibrid fără încărcare la priză. De altfel, sud-coreenii au fost nevoiți să mărească producția lui Ioniq cu 50% pentru a face față cererilor venite din partea clienților.

Prin urmare, a fost pentru prima oară când sud-coreenii au învins Honda în acest clasament, japonezii coborând astfel pe poziția a treia cu aproape 81.000 de mașini electrificate.

Segmentul mașinilor electrice este dominat în continuare de Alianța Renault-Nissan datorită modelelor Zoe și Leaf, în timp ce Tesla ocupă locul 2 în fața unei triplete din China: BAIC, Zotye și Byd. Și aici, cei de la Hyundai - Kia au punctat serios, întrucât asiaticii au ajuns pe locul 6, după ce cu numai 6 luni în urma ocupau un modest loc 11.

Via KoreaHerald

Comentarii (3)

  • Vrem hybrid cu incarcare la priza si autonomie electrica de 100 km sau electrica pura cu autonomie de minim 500-600 km, la pret de cca. 23-25.000 EURO cat mai repede !!!!
    12 1
  • @ACE Gasesti deja Ampera-e/Bolt la pretul respectiv, dupa deducerea de 7-10.000 de euro specifica statelor din vest.

    La capitolul hibride plug-in gasesti Ioniq, Volt (in SUA) si viitoare Niro cu incarcare la priza (care va avea un pret asemanator cu cea non-plug-in).

    Ioniq si Niro au preturi decente si la noi, fara nicio deducere. Poti cauta daca esti interesat.
    6 3
  • DESPRE HIBRIDELE care se vand in acest moment in Romania: acestea au o autonomie PUR ELECTRICA de 10-20-50 km daca sunt utilizate in acest mod.....Viteza pentru care sunt ele gandite, in ceea ce priveste consumul MEDIU DECLARAT, de cca. 3,3-3,6 litri/100 km, este de 40 km/h.....lucru destul de greu de atins in orasele noastre....Si eu vorbesc de 100 km autonomie PUR ELECTRICA !!!!! Autonomie PUR ELECTRICA pe un hibrid ( 50 km), la hibride, gasesti acum in Romania pe OUTLANDER PHEV model care costa cca. 50.000 EURO....
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru