Epopeea Saab continuă: NEVS, actualii proprietari ai companiei, ar putea pierde dreptul de a folosi numele Saab

de Sebastian Toma
Luni, 01.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
NEVS, compania care deţine marca Saab, a fost nevoită să solicite protecţia statului faţă de creditorii săi, iar această cerere i-ar putea face pe cei de la Saab AB să le revoce şi dreptul de folosire al mărcii Saab, titrează Reuters.

Esential 43.5 milioane de euro este cuantumul aproximativ al datoriei celor de la NEVS faţă de furnizorii lor.
National Electric Vehicle Sweden, compania care deţine marca Saab şi bunurile acesteia, ar putea pierde dreptul de a folosi numele mărcii din Trollhattan, titrează Reuters. Pierderea dreptului de folosire a numelui Saab ar putea fi cauzată de o clauză contractuală stipulată de Saab AB la semnarea contractului de vânzare al companiei, explică reprezentanţii Saab AB într-un interviu acordat suedezilor de la Dagens Industri, această clauză fiind legată de solicitări de protecţie faţă de creditori din partea celor de la NEVS, după cum a fost şi cazul săptămâna trecută.

Saab a prezentat generaţia 2014 a lui 9-3, proaspăt introdusă în producţie

Reprezentanţii NEVS au anunţat că au primit deja protecţia statului suedez în faţa creditorilor şi că sunt optimişti în privinţa unei noi înţelegeri cu Saab AB. Cei de la NEVS declară că sunt în tratative cu doi producători de automobile în privinţa unui parteneriat nou, iar noua înţelegere le-ar permite acestora să îşi achite datoriile şi să producă în continuare automobile dacă vor fi sprijiniţi de compania suedeză prin permisiunea de a păstra numele Saab pentru vehiculele pe care le vor produce şi comercializa în continuare. Datoria celor de la NEVS faţă de furnizorii săi care îi cereau insolvenţa este de aproximativ 400 de milioane de coroane suedeze, echivalentul a 43.5 milioane de euro.

Această datorie a apărut din cauza chinezilor de la Qingbo Investment, declară reprezentanţii NEVS, pe care îi acuză că nu şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale şi i-au obligat pe cei de la National Modern Energi Holdings să devină singurul finanţator al companiei.

NEVS, actualii proprietari ai Saab, au livrat primele unităţi ale lui 9-3

Încă de la început, cei de la NEVS nu au avut şi dreptul de a folosi logotipul Saab care să includă şi celebrul grifon al mărcii suedeze, acesta din urmă fiind deţinut de Saab AB, o terţă companie.

Urmareste Automarket
Producţia modelului Saab 9-3 în versiune electrică, repornită la sfârşitul anului trecut, a fost oprită dintr-o problemă de lichidităţi, NEVS fiind în imposibilitate de plată faţă de aproape 900 de furnizori. Cei de la NEVS au achiziţionat Saab în august 2012 şi lucrează de atunci la modelele pe care le-au lansat în decembrie 2013. NEVS este o companie deţinută de Hong Kong Nation Modern Energy Holdings, condusă de antreprenorul suedo-chinez Kai Johan Jiang.

Via Reuters | Motor Authority

Comentarii (8)

  • Saab pana nu va fi preluat de un constructor serios sau o alta companie cu bani care vede un potential, nu se va ajunge nicaieri, eu nu stiu ce gandesc actualii proprietari, chiar daca vor gasi acesti bani pt plata furnizorilor, despre ce sume se vorbeste aici? De 43 de milioane? Este o suma ridicol de mica pt a tine in viata o marca, chiar si cu-n singur model ce a fost lansat acum 11 ani. Saab are nevoie de cel putin cateva miliarde, nu de o repornire de productie a unui model invechit.
    10 0
  • @dan_grc, mare dreptate ai ..
    pacat ca nu a avut si Saab sansa celor de la Volvo, care dupa preluare chinezilor de la Geely si investitii masive, rezultatele incep sa se vada ..
    10 0
  • @denon

    Poate ca va veni si randul Saab, dar pana atunci mai bine sa fie in conservare, ce se intampla acum este o gluma, o gluma proasta.
    10 0
  • Familia Bucur din Sebes
    Nu imi pare rau de Saab! Asa cum a murit MG sau Rover nu imi pare rau de o marca ca Saab! A murit Lancia si Pontiac.Dar Saab? Masina gogosarului din Suedia!
    2 21
  • @fam. bucur, daca nu era Saab, nu gaseai prin piata abtibilde cu Turbo, sa le lipesti pe masina sa le arati la fraieri, nu?
    4 0
  • Iar a aparut partzarul de @mafia.Acum si-a adus si familia.Cine se aseamana se aduna!
    5 1
  • inexorabil
    Nu pot sa raman insensibil la soarta cruda a Saab-ului, dar prefer ca aventura suedeza sa continue doar pe coordonatele companiei-mama (Aero & Militar), urmand ca aceasta sa reinfiinteze sectia auto daca vrea sau cand va putea si va considera ca este momentul oportun...Iar daca va fi sa reapara Saab Automobile, sa nu se mai complice asociindu-se cu Opel Motors, fiindca ambele entitati n-au nimica-nimicuta comun sau de impartit, din fire!
    PS: Mai pe scurt, Saab AB are dreptate, fara niciun dubiu!
    6 0
  • inexorabil
    Sa punem punctele pe u, odata pentru totdeauna: pentru marasmul aparent interminabil al lui Saab Automobile nu trebuie culpabilizata intreaga comunitate GM, avand in vedere ca entitatea juridica responsabila de preluarea a 50 % din actiunile sectiei auto a lui Saab-Scania AB, la sfarsitul lui 1989, se numea General Motors Europe GmbH (ati retinut, da? --- GmbH, adica nemti toata ziua, chiar daca au avut girul conducerii centrale din Detroit). Mostenitorul ei direct este --- v-ati prins! --- recent fondatul Opel Group, cel care tocmai i-a dat un bobarnac din senin marelui Chevy, care maimutareste mecanica si arhitectura bietului Buick (in aceste doua cazuri, a iesit la iveala americanofobia gastii din Russelsheim…trebuia sa se manifeste odata si odata; nu mai putea fi mascata), care se amageste ca inseamna etalonul de gandire si de calitate pe tot frontul corporatiei (evident, cand zic corporatie, ma refer la General Motors Company Ltd.) si la care se inchina orbeste boii si vacile din RC, adica acei americani care si-au calcat in picioare mandria nationala in favoarea proslavirii “geniului” nemtesc...Apropo, care o fi acela? De exemplu, Ecotec-ul cu care se faleste Opel si care nu credeam vreodata sa ajunga si la Cadillac (nu iau in calcul caricatura jalnica numita BLS) nu reprezinta 100 % creatia lui proprie, ci rezultatul muncii unei echipe multidisciplinare, constituite din specialisti recrutati din toate diviziile GM, inclusiv Saab. Sau: sistemul Intellilink este executat de firme asiatice si le-a sosit nemtilor de-a gata din SUA. Genii, hm?
    Poate ca intelegeti exact adevarul, dar…repetitio est mater studiorum (cu riscul de a parea papagal).
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru