ESP-ul este obligatoriu pentru toate maşinile noi vândute în Europa

de Sebastian Toma
Luni, 03.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toate autovehiculele noi cu masa de până la 3.5 tone vândute în Uniunea Europeană după data de 1 noiembrie vor fi echipate în standard cu ESP.

Esential 190.000 de accidente au fost prevenite din 1995 până în prezent datorită sistemului ESP.
ESP-ul, sistemul de control al stabilităţii lansat în 1995, este dotare standard obligatorie pentru toate autovehiculele cu masa de până la 3.5 tone vândute pe piaţa din Europa după 1 noiembrie. Obligativitatea echipării autovehiculelor cu sistemul de control al stabilităţii este dată de o normă europeană care va intra în vigoare din 1 noiembrie 2015 şi pentru celelalte autovehicule noi vândute în Uniunea Europeană. Datele celor de la Bosch, furnizorul care a inventat acest sistem alături de Continental, arată că 84% dintre vehiculele noi din Europa aveau deja ESP în standard la începutul anului. Sistemul ESP este considerat cel mai important sistem de siguranţă pentru vehicule de la inventarea centurii de siguranţă, aproape 80 la sută dintre accidentele care au loc printr-un derapaj putând fi prevenite dacă acest sistem ar echipa toate vehiculele de pe şosea.

Doar în anul 2011, sistemele ESP au prevenit peste 33.000 de accidente cu răniţi şi au salvat peste 1.000 de vieţi, spune un studiu realizat de Bosch.

Cifrele de mai sus sunt valabile doar pentru statele membre UE, într-un moment în care ESP-ul era standard pe aproximativ 40 la sută dintre modelele de pe piaţă. De la lansarea iniţială a ESP-ului, în 1995, sistemul a prevenit 190.000 de accidente şi a salvat peste 6.000 de vieţi în Europa, estimează cei de la Bosch. Sistemul de control al stabilităţii este evoluţia logică a ABS-ului, un sistem de siguranţă dezvoltat de Bosch în 1978. Datorită senzorilor din dotare, ESP-ul poate să frâneze oricare dintre roţile unui vehicul pentru a contracara un derapaj şi are capacitatea de a asista controlul tracţiunii şi să stabilizeze remorcile care au intrat în derapaj. În plus, numeroase sisteme de asistenţă ale şoferului se bazează pe senzorii şi sistemele care reprezintă baza ESP-ului.

Această schiţă prezintă pe scurt utilitatea sistemului ESP pentru un şofer obişnuit.

Urmareste Automarket
Uniunea Europeană este a doua piaţă importantă care introduce obligativitatea ESP pentru toate autovehiculele de până la 3.5 tone vândute de la o dată specifică. Statele Unite ale Americii şi Canada au implementat o măsură similară în septembrie 2011, când toate vehiculele noi cu masa de până la 4.5 tone trebuiau să aibă în standard ESP dacă erau vândute după prima zi a lunii respective.
După SUA şi Canada, Australia şi Israel au introdus obligativitatea ESP-ului pentru maşinile noi. Ţări precum Japonia, Coreea de Sud, Rusia şi Turcia urmează să introducă obligativitatea ESP-ului standard pentru maşinile noi în anii următori.

Via Bosch

Comentarii (1)

  • Asta cred ca-i printre putinele sisteme de pe masina de care esti bucuros daca nu se activeaza niciodata(in conditii reale) dar este foarte bine sa-l ai. Poate intra odata la 10 ani si atunci iti salveaza viata.
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru