Salonul Auto de la Geneva 2013

EuroNCAP: 5 stele pentru noile Skoda Octavia, Toyota Auris, Toyota RAV4 şi Renault Zoe

Publicat Joi, 07.03.2013
de Mircea Meșter
Comenteaza 12
EuroNCAP: 5 stele pentru noile Skoda Octavia, Toyota Auris, Toyota RAV4 şi Renault Zoe - Poza 1
EuroNCAP: 5 stele pentru noile Skoda Octavia, Toyota Auris, Toyota RAV4 şi Renault Zoe - Poza 2
EuroNCAP: 5 stele pentru noile Skoda Octavia, Toyota Auris, Toyota RAV4 şi Renault Zoe - Poza 3
EuroNCAP: 5 stele pentru noile Skoda Octavia, Toyota Auris, Toyota RAV4 şi Renault Zoe - Poza 4
Ultimele rezultatele publicate de EuroNCAP au avut în vedere testele realizate cu patru modele interesante care au apărut sau vor apărea pe piaţa noastră în acest an. Toate au reuşit să adune cinci stele.

EuroNCAP a publicat în această săptămână cele mai recente rezultate ale sesiunilor proprii de testare a siguranţei oferite de patru modele nou apărute în peisajul auto al anului 2013. Este vorba de Skoda Octavia, de două modele Toyota - Auris şi RAV4, şi de modelul electric Renault Zoe. Din fericire pentru cele patru maşini supuse testelor de impact EuroNCAP, toate au trecut cu brio testul organizaţiei independente europene, rezultatele fiind cinci stele pe linie.

Skoda OCTAVIA

Cea mai bună medie a punctajelor obţinute la cele patru mari categorii de testare (Adulţi, Copii, Pietoni şi Sisteme de asistenţă) a fost trecută în dreptul lui Skoda Octavia, modelul constructorului din Mlada Boleslav obţinând procente foarte bune. Astfel, la capitolul Pasageri Adulţi, Skoda Octavia a adunat 93% dintre punctele totale posibile, iar la categoria Pasageri Copii fişa testului a indicat 86%. În plus, organizatorii testelor EuroNCAP au premiat Skoda pentru apariţia a patru sisteme de siguranţă în lista de opţiuni a modelulul ceh (Front Assistant, Lane Assistant, Multi Collision Brake şi Crew Protect Assistant), deşi punctele adunate la categoria Sisteme de Asistenţă (66%) nu au fost printre cele mai bune din clasă din cauza faptului că cele patru pachete nu sunt incluse în dotarea standard a modelului.

SKODA OCTAVIA - fişa completă a testului EuroNCAP (PDF)

Toyota Auris ŞI RAV4

Toyota şi-a văzut două modele supuse chinurilor EuroNCAP, însă marca japoneză răsuflă uşurată după ce ambele au reuşit să se descurce foarte bine la teste.

Toyota Auris a adunat 92% din punctele totale posibile la categoria Pasageri Adulţi şi 84% la Pasageri Copii, în timp ce Pietonii şi Sistemele de Asistenţă au strâns 68%, respectiv 66% dintre punctele posibile. În sfârşit, noua generaţie Toyota RAV4 s-a ridicat a nivelul aşteptărilor viitorilor clienţi acumulând 89% la capitolul Pasageri Adulţi, 82% la capitolul Pasageri Copii, 66% la capitolul Protecţia pietonilor şi 66% la capitolul Sisteme de Asistenţă.

TOYOTA AURIS - fişa completă a testului EuroNCAP (PDF)
TOYOTA RAV4 - fişa completă a testului EuroNCAP (PDF) 

RENAULT ZOE

În aceeaşi şedinţă de teste a fost testat şi Renault Zoe, cel mai mic model 100% electric din gama francezilor de la Renault. De dimensiuni subcompacte (Zoe este puţin mai mic decât Clio), modelul francez a reuşit să adune cele mai multe puncte din această şedinţă de teste la capitolul Sisteme de Asistenţă (85%), punctând foarte bine şi la celelalte categorii (89% la Adulţi, 80% la Copii şi 66% la Pietoni).

RENAULT ZOE - fişa completă a testului EuroNCAP (PDF)

Următoarea şedinţă de teste va avea rezultate publicate în 24 aprilie.

Este foarte probabil ca cel puţin unul dintre noile Dacia Logan şi Dacia Sandero să facă parte din lotul testat atunci de organizaţia independentă europeană.


Comentarii (12)

  • Ce ne facem cu pretentiile la Octavia ?
    E praff....la impactul cu stalpul si obtine un rezultat mai prost ca Rapid.
    4 25
  • Octavia parca e tanc
    Zoe e tare la impactul cu stalpul....nu ma asteptam sa se comporte atat de bine. Dar la impactul frontal ii sare farul cat colo.
    5 17
  • inexorabil
    Presimt ca Toyota (plus Lexus) va creste in mod placut in urmatorii ani, dupa ce anul trecut neglijase putin calitatea in favoarea recuperarii cantitative a productiei reduse in 2011 din motive obiective. Motoarele sunt in regula, fiabilitatea nu se discuta, siguranta progreseaza (nu senzational, dupa cum am observat in clipurile de mai sus, dar, oricum, promite mult), iar in ceea ce priveste punctul nevralgic - design - ei bine, chiar imi place noua grila a modelelor Toyota! Daca va propune o configuratie mai socanta la interior, sigur se va ridica si mai sus pe verticala atractivitatii si poate ca va surclasa VAG la vanzari.

    GM......cred ca si-a atins maximum de dezvoltare, desi potential exista inca destul. Pentru americani, viitorul nu se anunta prea roz. Ofensiva concentrata germano-japonezo-coreeana din SUA ar putea pune pe butuci industria locala, odata si odata. In 2009, semnalul de alarma a fost clar si inechivoc: dupa un seism mai mic, mai devreme sau mai tarziu va veni si cel mare si zguduitor. Sa te bazezi numai pe ce scoti in China, Coreea si inca doua-trei statulete nu reprezinta o optiune serioasa. Iar tendinta actuala este ca principalii adversari ai lui GM (Toyota, VAG si Hyundai, dar si Daimler vrea sa reintre in carti cu sanse sporite; daca strange mai puternic legaturile cu Renault-Nissan, de ce n-ar fi putea fi luata in seama?) sa impanzeasca toata lumea cu noi fabrici si facilitati de productie, in fapt sa vizeze cat mai multe zone! In fond, acestia au inteles ca trebuie sa se ralieze viziunii economice tipic chinezesti, care se defineste prin doi factori-cheie, necontrolabili: nelimitat si pretutindeni. Iar capacul viitorului il pune Volvo: siguranta idealizata, cibernetizata, suprarealista, obsesiva, care sa faca imposibilul posibil sau macar sa incerce - abolirea mortii.
    5 19
  • - europenii si mai ales americanii semnalizeaza aparitia unei noi strategii: relocarea proprii industrii pe teritoriul national.
    - pentru traditionalisti o alternativa la volvo este carutza....asta ofera intoarcerea la origini; pe vremea cand conducatorul atelajului printre ploaia de injuraturi isi putea conduce singur destinul.
    2 13
  • Tu ai vazut alt film, nu-i asa? Te-ai uitat cumva la chinezismul ala de Zoe sau la caricatura de Auris?
    3 29
  • @@Thor
    Ce mananci de Zoe..? Renault e un brand in toate drepturile, nu o submarca auto precum Skoda. Unu la mana, doi la mana, Zoe e la ora actuala cea mai avansata electrica de serie din Europa, performanta pe care Skoda nu o s-o atinga in veci. Trei la mana, Zoe arata ca designerii si-au dat silinta, spre deosebire de Octavia, care-i un Audi resapat de 10 ani. Patru la mana, Zoe "a reuşit să adune cele mai multe puncte din această şedinţă de teste la capitolul Sisteme de Asistenţă" - adica mai bine decat Octavia.
    20 6
  • intrebare intrebatoare
    @gelu

    Da' la Octavia n-ai observat ca-i sare farul ???


    Mda, de parca ar avea vreo relevanta la punctarea sigurantei...
    11 0
  • @intrebare intrebatoare...stay cool

    a fost o simpla observatie...parca sare ca din pusca, tot,intreg. Nu am spus-o cu rautate ci doar pentru ca mi-a atras atentia.

    Nu stiu daca are relevanta in punctare dar stiu ca toate resturile alea desprinse de masina au si ele rolul lor.

    have a nice day
    2 8
  • Zi , ai observat sau nu ca la tancul tau cum ii sare un ochi?
    6 4
  • Toyota a stat de fiecaredata foarte bine la aceste teste N-cap,in plus in Avensis 2003 a fost desemnat cel mai sigur sedan de clasa medie din lume.Pe atunci punea Toyota 9 air-bag-uri plus cel pt genunchi.
    6 9
  • @@gelu
    zi, ai inteles sau nu ce am scris? sau sa-ti desenez pe nisip?
    2 9
  • @mafia
    Da, mai ales la testele facute de americani, Toyota si Lexus cel mai bine au stat:)
    6 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru