EuroNCAP aprobă cotoarele de centură: "airbag-urile sunt de ajuns, ne-am înşelat atâţia ani"

de Sebastian Toma
Miercuri, 01.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Organismul european independent EuroNCAP a făcut astăzi o declaraţie şocantă, aprobând utilizarea cotoarelor de centură în locul centurilor de siguranţă pe motiv că studiile lor recente au relevat inutilitatea acestora.

Toţi anii aştia am greşit. Centura doar te incomodează şi cam atât. Dacă ai maşină cu airbag-uri şi conduci cu atenţie, n-ai ce să păţeşti dacă te loveşte altă maşină şi faci accident.

Théo Lamisteáux
Purtător de cuvânt EuroNCAP

NOTĂ: Acest articol reprezintă o păcăleală de 1 aprilie. Orice asemănare cu realitate este pur întâmplătoare.

EuroNCAP a anunţat astăzi o schimbare dramatică de poziţie în strategia sa şi în regulile pe care trebuie să le respecte un automobil nou pentru a primi un punctaj cât mai mare la testele de siguranţă. După ani şi ani în care a sancţionat lipsa avertizoarelor de purtare a centurii de siguranţă şi chiar a evaluat sisteme de siguranţă bazate pe centuri în trei puncte cu pretensionare, organismul european independent vine cu o nouă concluzie: maşinile de astăzi au ajuns atât de sigure încât nu mai este necesar portul centurii de siguranţă pentru niciun pasager de la bord, cât timp acesta are cel puţin două airbag-uri gata să-l salveze în caz de accident.

Informaţia a venit dupa ani şi ani de studii de impact făcute de cei de la EuroNCAP.

Odată cu această veste, organismul european independent şi-a cerut scuze în mod oficial către toţi şoferii deranjaţi de purtarea centurii de siguranţă şi îi invită să achiziţioneze celebrele ”cotoare” de înlocuire a centurii. Astfel, maşinile lor nu vor mai emite sunete enervante atunci când şoferul sau pasagerul din dreapta nu poartă centura, iar airbag-urile rămân în continuare active şi pot să salveze ocupanţii în caz de impact.

Urmareste Automarket
Reprezentanţii EuroNCAP explică noua concluzie pe fondul utilizării unor manechine de crashtest mai avansate, care imită foarte bine formele umane şi reacţia oamenilor la accident.
Noile manechine au arătat că airbag-urile sunt suficiente în caz de impact pentru a proteja ocupanţii vehiculelor moderne, lansate după anul 2000. Pentru ocupanţii vehiculelor mai vechi, cei de la EuroNCAP păstrează recomandarea purtării centurii de siguranţă, cât timp nu este incomodă pentru aceştia. Legislaţia europeană se va schimba în curând în baza noilor recomandări ale EuroNCAP, pentru a nu mai sancţiona şoferii care nu poartă centura de siguranţă.

Comentarii (6)

  • Vedeti ca s-or gasi unii s-o ia de buna ... :)
    13 0
  • e clar... la fel ca si la cercurile Audi e pacaleala de 1 aprilie... m-am linistit, cele 4 cercuri vor ramane acolo :)))))
    3 4
  • blanel
    Hai ca deja exagerati ba baieti :)) am inteles aveti inspiratie ce sa mai !
    4 2
  • ornanismul european..... cred ca trebuia omisa si litera R , atunci descriati un mare adevar !!!
    3 1
  • Nicolae
    si numele purtatorului de cuvant e tare: "Théo Lamisteáux", un fel de Teo la misto ... hehehe
    3 1
  • vor fi cativa useri de pe AM care vor vrea ca aceasta stire sa fie chiar adevarata
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru