EuroNCAP va testa din 2010 si vehicule comerciale usoare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organizatia europeana independenta EuroNCAP va testa incepand cu vara anului viitor si vehicule comerciale usoare, o categorie de automobile ai carei membri nu au fost analizati la capitolul siguranta pana acum in context organizat. Tehnicienii si inginerii EuroNCAP se afla in perioada de stabilire a protocolului de testare a vehiculelor comerciale, analizand impreuna cu reprezentantii marcilor care vor fi standardele si testele la care vor fi supuse aceste masini.
Conform Fleetnews, care citeaza surse din cadrul EuroNCAP, notarea vehiculelor comerciale va fi realizata la fel ca pentru autoturisme, cu cinci stele care aduna punctele primite de un model la categoriile Siguranta pasagerilor adulti, Siguranta pasagerilor copii, Siguranta pietonilor si Eficienta sistemelor de siguranta. In aceste conditii, diferentele mari dintre cele doua categorii de teste vor in reprezentate de probele in sine. Astfel, un vehicul comercial va fi testat atat gol cat si plin cu marfa, ambele rezultate contand la punctajul final.
"Incercam sa atingem intreaga piata auto. EuroNCAP.
Iar vehiculele comerciale sunt o categorie in care putem sa facem cu adevarat diferenta", sustine Cordelia Wilson, oficialConform sefilor organizatiei europene, scopul introducerii vehiculelor comerciale usoare in testele EuroNCAP este reprezentat, la fel ca in cazul masinilor, de nevoia unui nivel de siguranta mai ridicat pentru acest tip de masini. "Producatorii auto nu au fost receptivi in prima faza la criteriile EuroNCAP, insa standardele ridicate ale clientilor au facut ca acestia sa faca din capitolul siguranta o prioritate absoluta. Producatorii de vehicule comerciale sunt si ei lenti in adoptarea unor inovatii tehnologice, cum sunt controlul tractiunii, asistenta la franare, limitatoarele de viteza sau monitorizarea presiunii in pneuri, care pot fi regasite pe aproape toate autoturismele de pe piata. Speram ca noile reguli EuroNCAP sa dezvolte o prioritizare a sigurantei si pentru acest tip de autovehicule", incheie Cordelia Wilson.
via | Fleet
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Marca Ferrari a fost dată în judecată de către un client din Statele Unite. Persoana respectivă a dat în judecată marca italiană după ce aceasta nu a reușit să repare o defecțiune la frânele mașinii sale. (20.03)
-
Potrivit celor mai recente cifre publicate de Comisia Europeană, România și Bulgaria se regăsesc pe primele locuri din UE în ceea ce privește numărul deceselor cauzate de accidente rutiere. (11.03)
-
Organismul de siguranță rutieră EuroNCAP îndeamnă producătorii de mașini să includă mai multe butoane fizice pentru siguranța șoferului. Acesta va fi un criteriu care va trebui respectat pentru ca modelele să fie notate cu 5 stele. (06.03)
- Hyundai prezintă noul Tucson facelift: interior complet revizuit
- Îmbunătățiri pentru Hyundai i30: farurile LED sunt acum standard
- Renault confirmă data lansării noului Captur facelift
- Noul Mercedes-Benz Clasa G facelift: motorizări mild-hybrid și mai multă putere
- OFICIAL: Noua generație Porsche Panamera a ajuns în România
Comentarii (0)