Europa, în topul piețelor auto pe care dieselul face victime: 11.500 de oameni au murit în 2015 din cauza emisiilor

de Bogdan Mirică, Foto: www.dreamstime.com
Joi, 18.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu recent arată că în anul 2015 un total de 38.000 de oameni au decedat din cauza emisiilor de oxizi de azot. Europa este în topul piețelor auto cu cele mai multe decese.

Știm deja că emisiile mașinilor pe care le conduce ne fac rău. Cât de mult rău ne spune publicația americană Nature, care susține că pe țevile de eșapament ale mașinilor noastre ies nu doar gaze care afectează natura, ci și sănătatea oamenilor. Cu atât mai mult în cazul dieselurilor.

Un studiu desfășurat pe 11 dintre cele mai importante piețe auto ale lumii a scos la iveală problema oxizilor de azot, cea mai nocivă componentă a emisiilor rezultate de pe urma motoarelor diesel. Au fost analizate Europa, China, SUA, Mexic, Canada, Rusia, Coreea de Sud, Japonia, India, Australia și Brazilia.

Iar problema nu vine numai de la mașinile personale, ci și de la camioanele diesel, care produc emisii cu 4.6 milioane de tone mai mari decât prevede legislația internațională.

Esential 38.000 de oameni au decedat în 2015 din cauza emisiilor de oxizi de azot.
https://www.dreamstime.com/stock-photography-smoky-exhaust-pipe-close-up-red-car-dual-smoke-around-image34460092
Studiul celor de la Nature susține că în 2015 un total de 38.000 de oameni au murit prematur, din cauza emisiilor în exces.
Oxizii de azot afectează plămânii și agravează suferința astmaticilor.

În topul piețelor cu cele mai multe decese înregistrate din această cauză se află Europa (11.500 de morți), urmată de China (10.700 de morți). Pe ultimele locuri s-au aflat și Statele Unite, cu numai 1100 de cazuri.

Revista Nature caută să tragă un semnal de alarmă și să forțeze introducerea normelor de poluare Euro 6 și pentru camioane sau alte mașini mari.

via msn

Comentarii (10)

  • nu prea stim, altfel n-am cumpara dieseluri. nu inteleg de ce nu sunt interzise de..ieri! suntem mai manelisti decat china. :/

    plus am schimba mai des uleiul(cu unul cat mai subtire/nou), am pune numai combustibil superior(mol evo, maxx100...).
    6 2
  • @Seat: Pentru ca consuma putin si trage bine de la turatii joase.
    7 1
  • Cati au murit din cauza tigarilor.si totusi se mai vand! Americanii au mastodonturi de camioane cu cate doua burlane fumegand.Cati au murit din cauza E urilor din alimente,bauturilor?
    10 2
  • Oxizii de azot sunt daunatori, nimic de comentat, dar nu stiu cum au ajuns la aceste cifre atat de precise, mai ales in China, unde dieselul are o pondere foarte mica.

    @joe

    E-urile nu sunt interzise, sau foarte putine, plus ca este mult mai complicat in industria alimentara sa pui restrictii, acum este totul pe repede inainte, nu mai sta nimeni sa astepte sa creasca puiul in mod natural, sau fructele si legumele. Cati au murit? Mult mai multi, dar asta nu inseamna ca nu trebuie facut nimic, macar in anumite privinte.
    8 3
  • In principiu, tigarile omoara pe...fumatori. Mancarea proasta omoara pe..aia care o cumpara cu mainile lor. Dar eu de ce dracu trebuie sa ma imbolnavesc de plamani (si altele), doar pentru ca niste inconstienti arunca in aer fum ca sa aiba ei putere la turatii mici ?
    Eu stiu ca sunt multi dizelari, camioanele si alte alte masini de transport etc...dar traim intr-o intoleranta totala fata de noi, fata de natura, fata de bunul simt...Pentru ce? Pentru o viata mai buna, care nu e mai buna ! Suntem niste mergatori pe ...viitoarele cadavre !
    Nu se vor interzice diesel-urile, dar macar fa-ti RAR-ul pe bune, romane ! Cand te duci la medic, nu vrei sa iti spuna medicul ca esti sanatos tun si tu, de fapt, sa ai cancer in metastaza....sau poate ca vrei, mai stii ?!
    7 3
  • @joe da...dar diferenta dintre tigari si masini...tigarile nu poleaza decat foarte putin...si afecteaza doar fumatorul
    2 4
  • capra raioasa
    Romanii vor diesel pentru ca nu-si permit benzina : de exemplu, ia un motor de generatie noua, capacitate 2.0 benzina turbo - o sa ai putere si la turatii mici (vezi motoare pe benzina de la Mercedes care au cuplu maxim de pe la 1700 rotatii).
    Aaaaa, dar astfel de motoare pe benzina sunt scumpe.
    Mai bine ne transformam in capre raioase : ne urla buzunarul de foame, dar tinem coada pe sus. Si luam vechituri diesel, ca sa avem si noi motor puterrnic.
    Romani flamanzi si penibili.
    5 1
  • mda si despre mincarea de portelan indopata cu lopate de e-uri,despre stresul vietii din ziua de azi la care concura cu succes amabilul stat si lacomia omului?!cit ai vrea tu de bio sa maninci(si eu ma numar pprintre aia)iti zic eu ca nu reusesti..cica prin 2025 65% din poulatia ue va muri de cancer..avind tangenta cu asa ceva va spun eu ca cel putin in romania procentul asta e deppasit..asa ca nu va mai faceti griji,ce-si face omul cu mina lui..lucru manual se cheama
    2 2
  • Dacao masina mica/medie de oras se preteaza unei motorizari Otto, pentru suv-uri sau camioane de marfa este exclsa motorizarea pe benzina datorita consumului prohibitiv.
    Despre CO2 si efectul de sera nu mai vorbeste nimeni?
    Pe deasupra, nu cred ca poate cineva estim, nici macar aproximantiv, procentul de decese datorate oxizilor de azot, din totalul de decese prin afectiuni pulmonare.
    0 2
  • AndreiRN
    Vrajeala facuta de Americani.
    Dar din Coca Cola cati au murit?
    Dar Monsanto cate milioane de oameni a ucis?
    Sa interzica vapoarele gigantice care poluaza mai mult decat toate masinile din lume.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru