Europa: Piaţa auto se apropie de nivelul din 1993

de Sebastian Toma
Luni, 05.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piaţa auto din Europa de Vest va încheia anul la cel mai scăzut nivel al vânzărilor înregistrat în ultimii 20 de ani, urmând să atingă vânzări comparabile cu cele realizate în 1993.

Esential 1993 a fost ultimul an în care piaţa auto din Europa de Vest în care piaţa auto a înregistrat sub 11.3 milioane de unităţi.
Piaţa auto din Europa se îndreaptă spre cel mai redus nivel al vânzărilor înregistrat în ultimii 20 de ani. Ulrich Winzen, analist auto al pieţei germane pentru consultanţii de la R.L. Polk, consideră că nu există niciun indicator privind îmbunătăţirea situaţiei pe piaţa auto europeană în ultimele luni. Potrivit estimărilor oficiale, vânzările de pe piaţa din Europa de Vest vor cădea sub pragul de 12 milioane de unităţi în anul curent şi în anul următor, un nivel care nu a mai fost atins constant din 1986. Singura excepţie a venit în 1993, când piaţa auto din Europa de Vest a scăzut la 11.3 milioane unităţi.

Piaţa din Germania a rezistat cel mai bine la scăderea vânzărilor de automobile, pe când Spania, Italia şi Franţa marchează cele mai mari scăderi în materie de vânzări de automobile noi. Piaţa din Spania a înregistrat o scădere de 22% a vânzărilor de automobil noi după ce guvernul a crescut taxa pe valoare adăugată, în încercarea de a-şi consolida bugetul.

Winzen consideră că pieţele din Spania, Italia şi Franţa s-ar putea stabiliza spre finalul anului curent, iar situaţia grupurilor PSA Peugeot-Citroen şi Fiat s-ar putea îmbunătăţi odată cu această redresare a pieţelor respective.

Tendinţa de scădere a pieţei auto din Europa s-a manifestat încă din primele trei luni ale anului curent. Potrivit cifrelor ACEA din luna aprilie, pieţele din Franţa şi Italia erau în scădere, în timp ce România avea cea mai mare creştere. Grupurile Fiat, PSA, Toyota şi General Motors înregistrau scăderi situate între 6.7 şi 20%, pe când Grupul Volkswagen, Hyundai, Kia şi BMW Group marcau creşteri situate între 0.5% şi 12.5%.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (3)

  • ...si totusi exista cel putin un punct de vedere conform caruia aceasta stire e o....veste buna.poate unii stiu la ce ma refer...
    5 2
  • daca astia au acorduri europene ca sa tina preturile sus si plus ca numai este nici puterea aia de cumparare normal ca ne apropiem de nivelul anului 1993..

    uitati-va doar cat era un i30 generatia trecuta si cat e asta noua... credeti ca e intamplator sau ce? o fi crescut calitatea asa mult la hyundai (fara sa am nimic cu aceasta marca) ?

    nu, e un acord european ca preturile sa fie sus, in functie de nivelul brandului i se imputa o marja de pret de la care sa inceapa fiecare model din clasa din care face parte iar cand un constructor nu respecta chestia asta ati vazut ce se intampla si cum apar stiri de la alti constructori ce protesteaza...asa ajung unii dealeri sa isi cumpere masini intre ei, doar sa mai vanda ceva, altii sa faca reduceri enorme sub diferite pretexte si tot asa...
    7 3
  • La prima vedere, poate parea un trend sanatos pt societate, insa ma tem ca pt a-si pastra profiturile intacte producatorii vor alege sa concedieze o multime de angajati si sa reduca mult din calitate.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru