Fără număr: încă 90 de milioane de maşini cu airbag-uri Takata ar putea fi rechemate în service, adică 40% din parcul auto din SUA

de Daniel Popescu
Miercuri, 24.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autorităţile americane analizează posibilitatea de a solicita rechemări în service pentru încă 90 de milioane de maşini afectate de defecţiuni la airbag-urile Takata.

Esential 105 ar putea fi numărul total al maşinilor rechemate în service din cauza airbag-urilor Takata
40% din maşinile care compun parcul auto national în SUA ar putea fi rechemate în service
Credeai că scandalul Takata se va opri la cele aproximativ 25 de milioane de maşini rechemate în service în Statele Unite până în prezent? Ei bine, recall-urile ar putea căpăta proporţii astronomice, în funcţie de rezultatele unei noi anchete demarate de autoritatea federală pentru siguranţa traficului (NHTSA).

Aceasta din urmă a anunţat că verifica dacă un număr de 70-90 de milioane de maşini prezintă pericol public din cauza airbag-urilor Takata. Problema provine de la sistemele de umflare a airbag-urilor, care conţin o substanţă care se poate degrada în timp şi poate genera o explozie periculoasă la momentul declanşării airbag-urilor.

"Toate airbag-urile Takata fac obiectul investigaţiei.

Dacă nu există dovezi că sunt sigure, ele trebuie rechemate în service, iar numărul este de zeci de milioane", spune purtătorul de cuvânt al NHTSA.

Până în prezent, defecţiunile airbag-urilor Takata au provocat 10 decese şi rănirea altor 100 de persoane. Cele 25 de milioane de maşini rechemate deja în service au fost programate pentru reparaţii până în 2019, astfel că un nou recall de până la 90 de milioane de unităţi ar face ca remedierea defecţiunilor să se întindă pe parcursul unui deceniu.

În plus, numărul total de maşini rechemate în service ar ajunge la 105 milioane, adică aproximativ 40% din parcul auto naţional al Statelor Unite.

Via World Car Fans

Comentarii (12)

  • Daca pt DieselGate s-a facut atata taraboi, atunci in acest caz responsabilii de la Takata ar trebui linsati
    19 3
  • deceneu
    takataka takataka ta........stiti voi piesa aia
    13 1
  • burebista
    10 decese provocate sunt mai grave decat 100 de dieselgat-uri,
    si acuma o sa sara ai mei ca dieselgate omoara mult mai multi......da stati linistiti ca mancam chimicale cu buna stiinta si nu se sesizeaza nimeni, ar trebuie sa ia atitudine vreo organizatie si in aceasta privinta ca si in cazul dieselgate......da luati-va toti electrice 100% si mancati 'sanatos'
    16 5
  • ceausescu
    si rablele jermane au tot airbaguri Takata ... heheheee ....
    3 10
  • Il invit pe 'colegul' justitiar Tony_LPP sa comenteze si la acesta stire, cu inversunarea tipica. Promit ca il las si aici sa aiba ultimul cuvant.
    8 2
  • @Cyrus
    http://www.autoguide.com/auto-news/2015/09/analysis-shows-how-deadly-volkswagen-dieselgate-could-be.html

    Aoleu. Pai dacă ăștia de la takata ar trebui linșați, ce să facem cu cei de la VW care ne omoară încet și sigur? și nu brusc, ci în chinuri.

    Vedeți ce vă doriți să nu vi se întâmple.
    http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0VD1N7

    Și văd că nici alții nu sunt prea buni, deci mai bine o Dacia 1310 care nu are probleme cu airbag-urile.
    1 7
  • @@Cyrus
    Dar de cei care isi anulau filtrul DPF la diesel-uri, inainte de scandalul dieselgate, de ce nu spunea nimeni nimic de poluare? Inca o fac si din ce in ce mai multi.
    Ce-mi place ca dupa acest scandal toti se dau ecologisti, ar trebui sa suplimenteze facultatile de ecologie locurile , se pare ca vine un nou val de studenti.
    6 3
  • @burebista - Lasa-ma sa cred ca ai fost ironic doar ! Chimicalele pe care tu le mananci nu ti le baga nimeni pe gat fortat. Daca vrei cumperi un produs din comert plin de ''chimicale'' -la bani putini , daca nu, cumperi un produs din batatura unui sarman om de la tara care a muncit o vara intreaga la roadele sale, si nu numai. Sunt multe detalii cu privire la acest aspect, dar sa revenim la subiectul auto.
    DieselGate este o problema grava la fel precum problema airbag-urile Takata. Din fericire aceasta problema se va rezolva, problema DieselGate nu se va rezolva in veci. VAG nu va fii de acord ca toate cele peste 50 milioane de masini vandute in intreaga lume inca din 2007 sa fie modificate conform reglementarilor de rigoare, in ceea ce priveste numarul normelor . Normele euro nu sunt deloc inutile. Din contra, fara existenta acestora astazi am fi mers probabil cu masti de gaze pe fata. Daca iti aduci aminte, in anii '90, aveam pe strada masini diesel care atunci cand porneau motorul scoteau la fum de se inundau strazile. In cazul benzinei, este aceasi lucru. Ti s-a intamplat vreodata sa stai in trafic, bara la bara, in spatele unei Dacii 1300 non euro? Daca da, banuiesc ca stii la ce ma refer.
    Problema este alta. Desi normele euro au ajutat la reducerea emisiilor aruncate in atmosfera de catre automobile, numarul acestora a crescut enorm. Acesta este un semnal de alarma puternic. Din acest caz, presiunea asupra producatorilor este imensa. Vor trebui sa reduca si mai mult emisiile, iar daca se vor modifica si procedurile dupa care sunt calculate acestea, vor trebui sa investeasca in tehnologii nepoluante miliarde de euro. Pretul automobilelor va creste, iar profiturile se vor micosra.
    Trebuie gasit un echilibru intre ceea ce doreste sa reglementeze UE, avansul tehnologiilor de limitare a emisiilor, protejarea mediului inconjurator si asteptarile consumatorilor.
    6 2
  • razvanis
    Calitate japoneza, pe viata si pe moarte.
    4 4
  • razvanis
    Dizalgheit- calitatea germana pe viata si pe moarte
    4 3
  • @ Tony_LPP scuza ma ca ti zic dar esti limitat in gandire...NOx ul e produs in proportie de peste 70% de ingrasamintele chimice, asta cu scandalul de emisii e un bullshit inghitit de toti pentru ca pur si simplu nemtalai au avut tupeul fantastic sa mareasca puterea motoarelor tdi , gen 2.0 tdi de la generatie la generatie din soft sau din pix pe intelesul tau. era clar ca trisau , acelasi motor alt cod de motor cu 120 , 136, 145, 150 , 170,190 cu consum minuscul sa respecte toate normele ecologiste propuse de alde cernea europeeni sau americani? nu aveau absolut cum, era clar ca trisau si inca triseaza , ca si la consum, dar au dat o ca praf in ochi cu emisiile. dar un oblic ce sa zica? VAG, Vag sucks, VW gas auto s a m d.... u chiar esti in halul acela in care sa nu intelegi ca efectiv 10 persoana au murit din cauza unu airbag i mizerabil care trebuia sa il protejeze? deci comparatia e absurda cu gargara ecologista. japonezii au pus bombe cu ceas pe fiecare masina.
    1 1
  • * erata- 10 persoane
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru