Farurile cu xenon reduc numarul accidentelor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Specialistii de la TUV Rheinlands au elaborat un studiu bazat pe cercetarea unor statistici ale accidentelor, inregistrate de politia germana. Potrivit acestuia, automobilele echipate cu blocuri optice fata de tipul xenon sunt mai putin supuse riscului unui accident decat cele echipate cu faruri halogen.
Daca toti constructorii si-ar echipa modelele cu asemenea unitati optice numarul accidentelor ar scadea cu mai bine de 18%, precizeaza studiul TUV. De asemenea, cercetatorii au afirmat ca uzul farurilor xenon ar reduce si emisiile de dioxid de carbon cu 1.3 g/km pentru fiecare vehicul.
Explicatia este una simpla: unitatile xenon ofera o vizibilitate mai buna decat cele de tip halogen si atentioneaza mai bine pietonii care traverseaza strada pe timpul noptii. Un alt avantaj evidentiat de studiul german este faptul ca durata de viata este mai mare in cazul farurilor cu xenon.
In ciuda acestor avantaje, specialistii inca sunt sceptici in privinta acceptarii unitatilor optice xenon la scara larga din cauza fasciculului care poate orbi ceilalti participanti la trafic in anumite unghiuri.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
-
Marca Ferrari a fost dată în judecată de către un client din Statele Unite. Persoana respectivă a dat în judecată marca italiană după ce aceasta nu a reușit să repare o defecțiune la frânele mașinii sale. (20.03)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Primele imagini oficiale cu noul BMW X3
- Noul Volkswagen Golf 8 facelift a intrat în producție, la uzina din Wolfsburg
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
Omul nu cred ca stie ce e aia, lol!!!!
orbirea celorlati participanti la trafic...hmm...o tema pt. acasa pt. cei din departamentele de cercetare ale marilor companii de automobile.
3 sferturi din masinile cu xenon din romania ma orbesc cand vin de pe constrasens din motivul enumerat mai sus plu o regalare cat mai sus a farului.
Imi pare rau ca nu mi-am pus xenon la masina mea dar o sa pun la anul cand o schimb.
Am luat instalatie xenon de pe www.superstreet.ro, si e MARE diferenta! cred ca tipu de sus are becuri pe care scrie xenon... sincer mie nu mi se pare ca ma orbesc xenoanele... parca ma uit mai bine la un bec aprins xenon decat din asta normal. parca e lumaina mai... rece