FEATURE: Sergio Scaglietti - un destin legat de Ferrari
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Scaglietti. Un nume cu rezonanţă pentru pasionaţii de modele Ferrari. Acest nume a intrat în vocabularul ferrariştilor şi apare în denumirea modelului Ferrari 612 Scaglietti. Dar câţi ştiu că este numele unuia dintre cei mai apropiaţi prieteni ai lui Enzo Ferrari şi al unuia dintre cei mai cunoscuţi carosieri din istoria Italiei? Numele omului Sergio Scaglietti a revenit în atenţie weekendul trecut. Marele carosier ne-a părăsit pentru o lume mai bună la 91 de ani.
ÎNCEPUTURILE
Sergio Scaglietti s-a născut în 1920 pe 9 ianuarie. La vârsta de 17 ani înfinţa împreună cu fratele său mai mare Carozzeria Scaglietti, un atelier unde fabrica caroserii auto. Atelierul se afla în Modena, peste drum de uzinele Ferrari. Sergio s-a dovedit a fi foarte priceput în a lucra cu metalul şi, foarte curând, cei doi se ocupau de reparaţii la automobilele produse de Scuderia Ferrari. Chiar dacă războiul avea să întrerupă dezvoltarea colaborării, Enzo avea să nu îl uite pe Scaglietti.
DUPĂ RĂZBOI
În 1950, Enzo Ferrari avea să îl ajute pe Scaglietti să obţină un împrumut de la bancă. Ferrari garanta pentru el şi Scaglietti reuşea astfel să îşi mărească afacerea. Ferrari îi trimitea constant la reparat maşini care fuseseră lovite în accidente. Spre finalul anului 1950, Scaglietti a fost angajat de un client Ferrari pentru a-i reconstrui caroseria la un Touring Barchetta accidentat.
"Nu e rău deloc!", a fost reacţia pe care a avut-o Enzo Ferrari când a văzut rezultatul. Pentru asta, Ferrari avea să îi încredinţeze un şasiu pe care să îl caroseze aşa cum crede de cuviinţă.Până în 1954, Scaglietti deja carosase mai multe şasiuri primite direct de la Ferrari. Sergio lucra direct cu metalul fără schiţe sau planuri prealabile. Toate liniile erau formate "ochiometric", dar Scaglietti avea un simţ deosebit al proporţiilor şi al frumosului. Modelele care au ieşit din atelierul lui Scaglietti aveau să intre în istorie drept unele dintre cele mai frumoase maşini create vreodată.
Scaglietti se ocupa şi cu carosarea modelelor de curse produse de Enzo Ferrari. Un lucru mai puţin cunoscut este faptul că a carosat inclusiv modele Chevrolet Corvette. Modelul Corvette Scaglietti din 1959 este extrem de rar, existând doar trei în toată lumea. Câteva modele celebre carosate de Sergio Scaglietti:
FERRARI 500 MONDIAL
FERRARI 500 TR
FERRARI 500 TRC
FERRARI 250 TESTAROSSA
FERRARI 290 MM
FERRARI 315
FERRARI 335 S
FERRARI 250 GTO
FERRARI 250GT CALIFORNIA
FERRARI 750 MONZA
CHEVROLET CORVETTE SCAGLIETTI 1959
FERRARI PREIA SCAGLIETTI
Sergio Scaglietti devenea astfel o rotiţă importantă în angrenajul Ferrari. În anii '60 construia toate modelele Ferrari desenate de Pininfarina. Afacerea prospera şi Scaglietti se bucura de un renume excelent.
Însă, spre finalul decadei, lucrurile au devenit dificile din punct de vedere economic şi Scaglietti a decis să vândă afacerea către grupul Fiat, proprietarul Ferrari. Sergio Scaglietti avea să rămână la conducerea atelierului său până când a ieşit la pensie, în anii '80.În comunicatul oficial pe care Ferrari l-a dat publicităţii după moartea lui Sergio Scaglietti, preşedintele Luca di Montezemolo spune: "Astăzi este o zi tristă pentru Ferrari. Am pierdut un prieten apropiat, un om care şi-a legat pentru totdeauna numele cel al Căluţului Cabrat. Sergio Scaglietti lasă în urmă moştenirea unui artist extrem de talentat ce a creat câteva dintre cele mai frumoase modele Ferrari. Cei care au avut norocul să îl cunoască îşi vor aminti un om sincer şi direct, dedicat complet muncii sale. Ne va lipsi enorm". Piero Ferrari l-a completat: "A fost unul dintre cei mai apropiaţi prieteni ai tatălui meu. A fost împreună cu mine şi Marco Piccini în ziua în care tatăl meu a murit şi a rămas alături de noi până la înmormântare. Sergio a fost o parte foarte importantă din viaţa mea. Lumea va fi mai goală fără Sergio".
Ca dovadă a respectului de care Scaglietti se bucura în cadrul Scuderiei Ferrari, Di Montezemolo i-a dedicat modelul Ferrari 612 din 2004, model care poartă numele marelui carosier.
foto via
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Motoarele noii generații BMW Seria 5 au fost dezvoltate de către un inginer român. Numele său este Claudius Bogusch și este unul dintre o mulțime de ingineri născuți în țara noastră care lucrează pentru nume consacrate din străinătate. În acest articol, îl vom cunoaște mai bine pe omul din spatele motoarelor noului model de clasă executive. (17.02)
-
După Al Doilea Război Mondial, BMW a fost în pragul falimentului. Din fericire, afaceristul Herbert Quandt a preluat compania și a dus la debutul modelului 1500, care a salvat compania. Totuși, dacă vom cerceta mai adânc, vom afla că sursele averii familiei Quandt aveau în spate regimul nazist. (28.11)
-
În cadrul unei vizite făcute în capitala cultural europeană Timișoara, am luat parte la prezentarea schițelor realizate de Paul Bracq, un designer foarte important și marcant pentru BMW. În același timp, am aflat și povestea din spatele celebrului sediu BMW din Munchen, botezat „Vier Zylinder”, adică clădirea „4 cilindri”. (24.10)
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
- Noul Lexus LBX a ajuns în România: disponibil de la 38.200 de euro
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
- Conservator
JOS PALARIA!
@Alex
Chiar daca cineva ar scrie RIP tot n-ar fi prea ridicol. Pentru ca ar fi acronimul de la Riposa (Resta) in Pace.