FEATURE: Super Bowl şi reclamele auto de milioane de dolari
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fiecare început de an aduce americanilor o sărbătoare, celebră în toată lumea. Nu este vorba despre Valentine's Day, dacă la asta vă gândeaţi, ci despre cel mai important eveniment sportiv al anului în America de Nord, celebrul Super Bowl, meciul decisiv care încununează un sezon de National Football League (NFL).
Ce înseamnă Super Bowl?
Confruntarea a luat naştere în 1967, atunci când în SUA existau două ligi profesioniste de fotbal american: AFL (American Football League) şi NFL. Meciul decisiv aducea faţă în faţă echipele care au triumfat de-a lungul anului în fiecare campionat. În 1970 cele două campionate au fuzionat şi competiţia a devenit unitară, echipele fiind de atunci împărţite în confederaţii.
Popularitatea celebrului meci de final de sezon a crescut, treptat, de-a lungul anilor şi a ajuns ca în prezent să reprezinte cel mai urmărit spectacol sportiv de dincolo de Ocean. La nivel mondial, Super Bowl-ul este al doilea eveniment sportiv ca audienţă după finala de fotbal Champions League.
Anul acesta, meciul decisiv, disputat în 6 februarie între Pittsburgh Steelers şi Green Bay Packers, a stabilit un nou record de audienţă: 111 milioane de telespectatori. Finala NFL a devenit astfel cel mai urmărit eveniment din întreaga istorie a televiziunii americane, depăşind ultimul episod al iubitului serial M*A*S*H după câteva decenii.
3 milioane de dolari pentru 30 de secunde
Audienţa extraordinară de care se bucură meciul anual de Super Bowl a făcut ca închirierea spaţiului publicitar să atingă sume impresionante, mereu în creştere. Chiar şi aşa, marile branduri nu se sfiesc să cheltuie milioane pentru doar câteva secunde de expunere.
Trebuie precizat de la bun început că cei de la Fox, canalul care a transmis anul acesta meciul dintre Pittsburgh Steelers şi Green Bay Packers, au perceput un preţ destul de piperat pentru spoturile ce vor rula în timpul meciului.
Este vorba despre nici mai mult nici mai puţin de 3 milioane de dolari pentru fiecare 30 de secunde de publicitate.O sumă impresionantă, la care se adaugă şi banii cheltuiţi de fiecare constructor în parte pentru elaborarea unei reclame cât mai interesante, cu priză la public. Aşadar, şi marile agenţii de publicitate şi-au frecat mâinile, încasând sume mari în această perioadă.
Miza foarte mare a făcut şi ca reclamele să devină adevărate creaţii de referinţă pentru industria de gen. Printre cele mai avide companii care visează la câteva secunde de expunere în cadrul unui meci de Super Bowl se numără şi marii constructori auto. Anul acesta, şi-au făcut simţită prezenţa nouă nume mari din industrie. Este vorba despre două conglomerate din Detroit şi alte şapte din Europa şi Asia. Nu au lipsit nici cei de la Bridgestone, dar nici site-ul specializat cars.com, care a investit de asemenea enorm în mai multe reclame.
9 constructori auto, un site, un dealer şi Bridgestone
Faptul că General Motors şi Chrysler înregistrează profit după o lungă perioadă de timp (GM din 2004 şi Chrysler din 2005) a făcut ca cele două simboluri auto din Detroit să investească masiv în spaţiul publicitar de la Superbowl. Chrysler este însă o prezenţa constant în finala confederaţiilor, şi anul trecut numărându-se printre cei şase constructori auto cu reclame la Super Bowl, în ciuda dificultăţilor financiare.
De dincolo de Ocean au poposit anul acesta constructori de renume, cum sunt BMW, Mercedes, Audi, Suzuki, Volkswagen, Hyundai şi Kia. Din rândul furnizorilor de talie mondială, doar Bridgestone a fost prezent în liga granzilor cu două reclame. Lista continuă cu cel mai mare lanţ de comercializare a maşinilor second-hand din statele Unite, Carmax, care vine de asemenea cu două spoturi.
Nu în ultimul rând, site-ul american cars.com, al doilea ca mărime la nivel mondial, a oferit publicului două spoturi.
45 de minute de publicitate
Mulţi analişti economici s-au grăbit să pună revenirea numelor mari din industria auto pe seama revigorării pieţei de profil. Lucru complet adevărat. Clientul american este mult mai deschis atunci când vine vorba despre achiziţionarea unui automobil, decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, cei care privesc spre segmentul produselor premium sunt acum mai atenţi decât erau înainte.
Ca o concluzie a fenomenului în care s-a tranformat meciul de Super Bowl, precizăm că şi anul acesta au fost 60 de minute de fotbal american la nivel înalt. Spaţiul publicitar alocat evenimentului a depăşit însă 45 de minute, semn că publicitatea a acaparat şi ea destul de mult din timpul telespectatorilor.
Hyundai: Good things come in threes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Motoarele noii generații BMW Seria 5 au fost dezvoltate de către un inginer român. Numele său este Claudius Bogusch și este unul dintre o mulțime de ingineri născuți în țara noastră care lucrează pentru nume consacrate din străinătate. În acest articol, îl vom cunoaște mai bine pe omul din spatele motoarelor noului model de clasă executive. (17.02)
-
După Al Doilea Război Mondial, BMW a fost în pragul falimentului. Din fericire, afaceristul Herbert Quandt a preluat compania și a dus la debutul modelului 1500, care a salvat compania. Totuși, dacă vom cerceta mai adânc, vom afla că sursele averii familiei Quandt aveau în spate regimul nazist. (28.11)
-
În cadrul unei vizite făcute în capitala cultural europeană Timișoara, am luat parte la prezentarea schițelor realizate de Paul Bracq, un designer foarte important și marcant pentru BMW. În același timp, am aflat și povestea din spatele celebrului sediu BMW din Munchen, botezat „Vier Zylinder”, adică clădirea „4 cilindri”. (24.10)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Primele imagini oficiale cu noul BMW X3
- Noul Volkswagen Golf 8 facelift a intrat în producție, la uzina din Wolfsburg
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
Hai ca esti simpatic.
Automarket, chiar asa... Opel? Citroen? Dacia? Nimic?
:))
bre in usa se vand numai bunatati si alea la juma de pret....credam ca v-ati prins,
pai ori sunt barosani ori nu mai sunt...
Am si o intrebare: Ordinea filmuletelor a fost data de cotizanti?
Cu aluzia la concurenta (volvo, mercedes) ne-am obisnuit. Dar, repet, mi se pare o reclama realizata fara imaginatie. Parerea mea.