Fernando Alonso câștigă cu Toyota cursa de 24 de ore de la Le Mans 2018

de Mircea Meşter
Duminica, 17.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a profitat de statutul de favorită certă a cursei de 24 de ore de la Le Mans din 2018 și a ocupat primele două locuri cu prototipul TS050 Hybrid. Fernando Alonso își completează CV-ul cu unul dintre cele mai dorite titluri din motorsport.

Ediția 2018 a cele mai cunoscut curse de anduranță din lume, Cursei de 24 de ore de la Le Mans, s-a terminat cu victoria japonezilor de la Toyota.

Considerați mari favoriți după ce rivalii de la Audi și Porsche s-au retras pe rând din categoria prototipurilor în ultimele două sezoane, cei de la Toyota au învins fără drept de apel echipele private care au concurat în clasa-regină LMP1, conducând cursa de la început la final. Poate și mai important este faptul că prototipurile Toyota au terminat cursa fără probleme de fiabilitate majore după ce în anii anteriori japonezii au fost nevoiți din aceasta cauză să abandoneze în timp ce se aflau la conducerea ostilităților.

Cursa de 24 de ore de la Le Mans s-a terminat cu cele două prototipuri aliniate de Toyota pe primele două poziții ale clasamentului, mașinile mărcii nipone trecând linia de sosire în ordinea în care au început cursa și în care au terminat și calificările.

Deși au fost favoriți la victorie, cei de la Toyota s-au asigurat că vor domina competiția aliniind una dintre cele mai puternice linii de piloți din istoria brandului. Astfel, mașina Toyota cu numărul 8, cea care a câștigat cursa de pe circuitul La Sarthe, i-a avut la volan pe parcursul celor 24 de ore pe Fernando Alonso, Kazuki Nakajima și Sebastien Buemi.

Pe locul al treilea în clasamentul clasei-regină a terminat mașina Rebellion Racing cu numărul de concurs 3.

La clasa LMP2, competiția a fost câștigată de G-Drive Racing Team prin mașina cu No. 26, iar pe locurile următoare s-au clasat mașina No 36 Signatech Alpine și mașina No 39 Graff-S024.

Cea mai disputată categorie a fost, așa cum era de așteptat, GTE Pro. Porsche și Ford au oferit 24 de ore de dueluri la limită care au adus foarte mult suspans. La final, categoria GTE Pro a fost câștigată de mașina Porsche "Piggy" cu No 92, urmată de mașina Porsche cu numărul 91.

Ford-ul GT No 68 al Chip Ganassi Racing a completat podiumul.

Categoria GTE Am a fost câștigată de asemenea de Porsche, prin Dempsey-Proton Racing (mașina Porsche 911 RSR cu No. 77), pe podium urcând și două mașini Ferrari 488 GTE: No. 54 al echipei Spirit of Race și No. 85 al echipei Keating Motorsports.

Clasamente finale pe categorii:

Loc No. de concurs Mașina Clasa Tururi
1 8 Toyota TS050 Hybrid LMP1 388
2 7 Toyota TS050 Hybrid LMP1 386
3 3 Rebellion R13 LMP1 376
4 1 Rebellion R13 LMP1 375
5 26 Oreca 07 LMP2 369
6 36 Alpine A470 LMP2 367
7 39 Oreca 07 LMP2 366
8 28 Oreca 07 LMP2 366
9 32 Ligier JSP 217 LMP2 365
10 37 Oreca 07 LMP2 361
11 31 Oreca 07 LMP2 360
12 38 Oreca 07 LMP2 356
13 29 Dallara P217 LMP2 356
14 33 Ligier JSP 217 LMP2 355
15 23 Ligier JSP 217 LMP2 352
16 35 Dallara P217 LMP2 345
17 92 Porsche 911 RSR GTE Pro 344
18 91 Porsche 911 RSR GTE Pro 343
19 68 Ford GT GTE Pro 343
20 67 Ford GT GTE Pro 343
21 63 Chevrolet Corvette C7R GTE Pro 342
22 47 Dallara P217 LMP2 342
23 52 Ferrari 488 GTE EVO GTE Pro 341
24 66 Ford GT GTE Pro 340
25 51 Ferrari 488 GTE EVO GTE Pro 339
26 95 Aston Martin Vantage AMR GTE Pro 339
27 71 Ferrari 488 GTE EVO GTE Pro 338
28 77 Porsche 911 RSR GTE Am 335
29 54 Ferrari 488 GTE GTE Am 335
30 93 Porsche 911 RSR GTE Pro 334
31 85 Ferrari 488 GTE GTE Am 334
32 99 Porsche 911 RSR GTE Am 334
33 84 Ferrari 488 GTE GTE Am 332
34 80 Porsche 911 RSR GTE Am 332
35 50 Ligier JSP 217 LMP2 332
36 81 BMW M8 GTE GTE Pro 332
37 56 Porsche 911 RSR GTE Am 332
38 61 Ferrari 488 GTE GTE Am 332
39 97 Aston Martin Vantage AMR GTE Pro 327
40 70 Ferrari 488 GTE GTE Am 324
41 69 Ford GT GTE Pro 311
42 5 Ginetta G60-LT-P1 LMP1 289
43 86 Porsche 911 RSR GTE Am 283
44 44 Ligier JSP 217 LMP2 334
DNF 11 BR Engineering BR1 LMP1 315
DNF 48 Oreca 07 LMP2 312
DNF 90 Aston Martin Vantage GTE Am 304
DNF 22 Ligier JSP 217 LMP2 288
DNF 64 Chevrolet Corvette C7R GTE Pro 259
DNF 10 BR Engineering BR1 LMP1 244
DNF 25 Ligier JSP 217 LMP2 237
DNF 88 Porsche 911 RSR GTE Am 225
DNF 82 BMW M8 GTE GTE Pro 223
DNF 40 Oreca 07 LMP2 197
DNF 34 Ligier JSP 217 LMP2 195
DNF 6 Ginetta G60-LT-P1 LMP1 137
DNF 17 BR Engineering BR1 LMP1 123
DNF 94 Porsche 911 RSR GTE Pro 92
DNF 98 Aston Martin Vantage GTE Am 92
DNF 4 ENSO CLM P1/01 LMP1 65

Comentarii (12)

  • Cam mare bucuria in tabara Toyota, pentru o cursa in care au alergat singuri.

    Ma bucura revenirea Bmw, dar consider ca de la anul ar trebui sa aiba cel putin trei masini.
    14 4
  • patetic
    "Felicitari" Toyota!!!! Sunteti patetici!!!
    Ati castigat o cursa care v-a fost pusa pe tava de FIA. Absolut dezgustator si scarbos.
    De ce? De asta?
    Reguli noi anul asta la Le mans. Special pentru Toyota ( nu de alta da erau capabili sa se bata singuri):
    1. Hybridele au voie sa stea 11 tururi inainte de pit stop, restul prototipelor de la LMP1 au fost obligate sa stea maxim 10 tururi. Daca nu intrai in maxim turul 10 erai penalizat.
    2. Hybridul era obligat sa stea minim 30 de secunde/pit stop. Restul 35 de secunde/pit stop.
    Chiar atat de frica le-a fost ca o sa piarda? probabil doar e Toyota!!!
    Pe langa asta....a fost scarbos cum au incercat din rasputeri sa faca masina lui Alonso castigatoare. Sa nu bagi sa realimentezi cat timp este Safety Car-ul pe pista....nu....asteapta sa iasa si imediat dupa ce iese bagi...ca doar asa putea trece cealalta masina in fata. Si pe final inventezi o falsa pana de carburant ....vezi doamne a uitat pilotul sa intre.....

    Puteti cobori mai jos de atat Toyota! Sunt convins ca puteti dar faceti-o in alta parte nu va mai bateti joc de aceasta cursa legendara.

    A trebuit sa plece Titanii pentru a putea castiga si voi....ca de atfel mai asteptati si alti ani....
    Sper sa se intoarca adevaratii Titani ai cursei precum Porsche, Audi Ferrari, Ford, Peugeot si multi altii care au facut curse memorabile la Le mans, nu Toyota care are nevoie sa fie singurica pentru a castiga...si se pare ca si atunci le este frica.

    Josnica chiar si pentru voi cursa de astazi! Lasati-va de sportul asta ca nu este pentru voi!
    25 9
  • Trecand peste cursa dedicata Toyotei, mi s-a parut superb ce a facut Alsono, o constanta si o siguranta exemplara, sa nu mai spun ca a avut cea mai mica medie pe tur dintre cei 3 piloti. BRAVO!

    Imi pare rau pentru BMW, in prima jumatate de cursa, masinile au mers foarte bine.

    Despre echipele nord americane, numai cuvinte de lauda. Fordurile au aratat superb.

    Porsche, meh...am sperat totusi sa ajunga un Ford pe 2.
    4 2
  • titanii
    :) ce esti asa agitat? Te roade invidia ca au s-au retras "titanii"?
    6 11
  • Eu cred ca un motiv in plus pentru care Toyota a castigat, e ca nu a simtit presiunea nici unei masini Audi. Nu a fost nevoie sa ii dea blana" mereu.
    Pe de alta parte , hai sa nu fim rai. si sa nu uitam ca in ultimii ani Toyota s-a tot apropiat de performantele celor de la Audi. Poate ca le-a lipsit experienta. Insa nu cred ca poti sa zici ca nu au perseverat. Pana la urma o victorie, e o victorie.
    10 1
  • faza e ca aici nu se merge blana, totul este sa sa fii cel mai rapid pe media celor 11 tururi (daca trageau tare de masina terminau pneurile si stresau partea tehnica...)
    4 1
  • La anul vor fi tot aceleași reguli (sezonul 2018-2019 se termina tot cu 24hLeMans)
    Puncte negative:
    1. LMP1 cei de la Toyota s-au ținut doar de volan
    2. Regula stupida 10/11 tururi, daca cei de la Rebelion aveau aceeași mașină anul trecut erau campioni! Este extrem de complicat de amestecat hibrid/ ne-hibrid
    Puncte pozitive:
    1. LMP1 Revenirea lui Alonso in sesiunea de noapte
    2. LMP2 G-Drive le-a dat peste bot stupizilor de la Alpine (daca vrei sa te dai rotund demonstrează!)
    3. Super cursa la GTE
    4 1
  • Alegerile din Rusia au fost mai imprevizibile comparativ cu victoria toyota
    3 2
  • Doar alonso a castigat? Pe restul "da-i in p**a mea"?
    4 0
  • Maison Blanche
    well, well... #26 G-Drive si #28 TDS Racing - ambele operate de TDS Racing - au fost excluse din clasamentul final pentru un restrictor neomologat in circuitul de alimentare.
    link: http://sportscar365.com/lemans/wec/lmp2-winning-g-drive-oreca-excluded/
    #36 Alpine mosteneste provizoriu victoria la clasa; G-Drive si TDS vor face apel la decizie.

    @automarket
    de acord si cu observatia de mai sus: Alonso a fost fara indoiala exceptional de bun - si nu ma asteptam la nimic altceva - insa victoria a fost adusa de o echipa de 3 piloti: Buemi si Nakajima lipsesc din titlu
    0 0
  • @Maison Blanche mulțumesc pentru informație
    Chiar si așa cei de la Alpine trebuie sa facă mult mai mult, după mine trebuiau sa concureze la GTE, nu poți sa mergi la mica ciupeala tot timpul (sunt de acord ca, costurile sunt foarte mari, dar vor sa relanseze brandul Alpine, mașină subţire totuși°
    0 0
  • Dupa cursa am putut spune doar un singur lucru, fiecare clasa a avut cateva lupte destul de interesante... in afara de evident LMP1... pentru ca cei de la Toyota plecau oricum ca favoriti, dar si-au facut treaba foartre bine in acest sezon si au castigat :P Nu a castigat Alonso, nu a castigat Buemi, nu a castigat Nakajima, au castigat toti trei impreuna, pentru ca fiecare si-a facut foarte bine treaba, personal am fost placut impresionat de Alonso care a condus foarte bine un stint pe noapte, dar atat Buemi cat si Nakajima si-au facut treaba foarte bine, comparativ cu pilotii masinii 7 care au gresit de cateva ori.

    Eu personal am fost mai interesat de masinile din GTE, atat Pro cat si Amator, desi Ferrari s-au facut de ras la Pro, la Amantor au avut doua masini foarte bine clasate, dar au fost cateva lupte foarte bune, plus multe greseli :P Nu stiu cat ati urmarit din cursa, dar pentru mine ce-a mai interesanta parte a fost evident... cursa pe timp de noapte :P (si numarul de cafele baute :P)

    Sincere felicitari celor de la Toyota, poate era mai bine daca castigau cu Audi sau Porsche pe teren dar deh, bine ca au castigat si asa :P Sincere felicitari pentru Alonso, era super bucuros ca a castigat, dar si pentru Buemi si Nakajima :P

    Si restul sezonului din WEC se anunta interesant :P
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru