Ferrari confirmă dezvoltarea unui SUV: "Suntem foarte hotărâți să extindem gama de modele"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 10.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a confirmat că va dezvolta un SUV pentru a crește vânzările mărcii, însă producția va fi limitată și va fi stabilită în următorii doi ani și jumătate.

Presa internațională a relatat la începutul lunii august ca Ferrari intenționează să dezvolte un SUV pentru a crește vânzările și, implicit, profiturile. S-a speculat că Ferrari a creat și un nume special pentru segmentul din care va face parte noul model, și anume FUV (Ferrari Utility Vehicle), însă informațiile au fost confirmate abia acum de oficialii mărcii italiene.

Sergio Marchionne, președintele Ferrari și CEO-ul Fiat-Chrysler, a admis pentru prima oară că producătorul italian va dezvolta în mod cert un SUV în următorii ani.

"Suntem foarte serioși în această privință. Trebuie să învățăm cum să gestionăm această relație nouă între exclusivitatea și raritatea unui produs, apoi să echilibrăm această dorință de creștere cu extinderea portofoliului nostru de produse", spune Marchionne.

De asemenea, Marchionne a admis că producția SUV-ului va fi una limitată, iar o decizie cu privire la numărul exact de unități ce vor ieși pe porțile uzinei va fi stabilit în următorii doi ani și jumătate. Ferrari vrea să-și dubleze profitul până în 2022, iar un plan concret pentru îndeplinirea acestui obiectiv urmează să fie anunțat în prima parte a anului viitor.

Pe de altă parte, șeful Fiat-Chrysler a exclus varianta de a vinde Jeep ca unitate separată, după numeroasele speculații cu privire la interesul manifestat de chinezii de la Great Wall pentru aceasta marca.

Via Bloomberg

Comentarii (11)

  • inexorabil
    Mai devreme sau mai târziu, tot trebuie să se producă inevitabilul…Aşadar, va cădea şi ultimul bastion al rezistenţei AUTOMOBILISMULUI.

    Straniu este că nimeni nu catadicseşte să-şi justifice apetenţa (uneori apărută peste noapte) pentru “profituri mai mari”. Un gest simplist în aparenţă, dar…inexistent (deocamdată). Evident că nu pot creşte costurile de producţie în mod semnificativ dacă nu intenţionezi să-ţi extinzi gama de produse. Pe de altă parte, high-tech-ul va deveni tot mai accesibil. Deci? De ce ai avea nevoie de mai mulţi bani? Fiindcă, eh!, ţinteşti profitul în sine, nu reinvestirea lui!

    Tare mi-ar plăcea să mi se arate "negru pe alb" că mă înşel…
    9 8
  • asta inseamna ca vor renunta la limita de 10 mii exemplare pe an si se vor duce probabil la 15 mii sau chiar mai mult
    7 1
  • Arogantul
    maine poimane o sa auzim ca vor dezvolta masini electrice
    ce bataie de joc
    6 6
  • @inexorabil
    De ce sa ti se dovedeasca faptul ca te inseli? Vorbim despre societati comerciale...recte entitati al caror scop este profitul.
    Mi se pare pueril sa ne amagim cu povesti (de marketing) ca pasiunea..spiritul etc. Astea au fost la inceputuri...poate, dar si atunci masinile se vindeau pe bani multi, nu se donau, deci....

    Si pentru ca Porsche a facut Cayanne si Macan (si Panamera) este si acum in viata si poate sa faca si 911 pentru cei putini care il cumpara.
    3 2
  • cand actionarii cer profituri mai mari, furma trebuie sa faca profituri mai mari si gata. Asa a aparut Cayenne, Urus, Dieselgate sau declinul GM din cauza calitatii foarte proaste, la preturi exorbitante.
    6 0
  • @dany - La Ferrari nu exista o limita. A fost propunerea fostului director care ar fi vrut preturi mari dar cu limitarea numerului de masini produse pentru pastrarea exclusivitatii.
    Marchione a zis pas, directorul a plecat si Ferrari se apuca de SUV-uri.
    4 0
  • @zuzu

    da, numai ca Montezemolo voia maximum 7000 iar Marchionne 10 000
    3 0
  • fara sa vinzi nu faci profit,
    fara profit nu poti dezvolta,
    fara sa dezvolti nu poti rezista in fata concurentei

    atat timp cat se gaseste UN SINGUR producator sa abordeze o nisa de piata profitabila ceilalti il vor urma (mai devreme sau mai tarziu) pentru ca ar duce la dipsaritia sa ca entitate comerciala

    de aia @inexorabil...de aia @arogantul

    pentru ca viata merge inainte si clientul are asteptari. Nu e vorba doar despre profituri, povesti de marketing si istorie este vorbva despre biznsis si o bucata de tabla ce ajunge la client. Culmea, industria auto nici macar nu e nici cea mai profitabila. Numai este...
    4 3
  • si ce se mai dadeau cu curu' de pamant inii trecuti ca ei nu vor face SUV-uri.. :)))
    6 0
  • inexorabil
    Scuză-mă, Vienezule, dar ceva nu ȋnțeleg eu din mecanismele astea de “reglementare a pieței”. Carevasăzică, cererea este esențială, “contează ce așteaptă clienții”. Păi, presupunând că unora dintre ei (chiar și mulți să fie, dar musai obscen de bogați) le-ar “veni pe chelie” să-i pună ȋn vedere lui Ferrari că vor neapărat SUV-uri cu emblema mărcii italiene, oricât ar costa capriciul lor, responsabilii de la FCA, hipnotizați de perspectiva unor câștiguri fabuloase “garantate”, gata, netam-nesam, s-ar și apuca de treabă? N-ar opta niciunul dintre ei pentru reflecție serioasă: “Măi, ia stați nițeluș: noi realizăm ce ne cer, de fapt, ăștia? Să ne călcăm ȋn picioare principiile și tradiția! Da, poate că ar merita efortul, având ȋn vedere ce lovitură de piață am reuși, dar ne-am mai putea uita ulterior ȋn oglinda propriei noastre conștiințe? Sau cum ne-am justifica ȋn fața fanilor conservatori, care nu sunt puțini?...” ?

    Ȋn fond și la urma urmei, ȋn dotarea lui FCA există taman Jeep! Aaaa, daaa: băieții cu foșnetul (banilor) emit pretenții de “premium”. Ce cretini, pardon! Ȋn general, Jeep dovedește abilități off-road excepționale. Ei, aș! zmekerii sunt interesați numai de “gonetă” pe șosea, de așa-zisul “lux sportiv” – este suficient să amintim cum o zbughesc de obicei – mai ales pe “interurban” – alde X5, Q7, GLE (ML) sau Cayenne.

    Eh, de ani de zile ne ferim cu grijă să recunoaștem purul adevăr: noțiunea de SUV s-a demonetizat…Excepție de la regulă: Mercedes-Benz G-Class (apropo, cine poate concepe un eclectism și o blasfemie precum SUV Ferrari, ȋn loc să-și imagineze și să-și dorească producția ȋn serie a superbului și fiorosului concept Ener-G-Force?).

    PS: De parcă nu era ȋndeajuns să vedem la tembelizor Ferrari-uri călărite de nababi balaoacheși pe la nunți de o risipă sfidătoare; SUV-uri mai trebuie să le furnizeze Căluțul Cabrat faraonilor plini de hhhaur.
    3 1
  • inexorabil
    Nu mi-am terminat pledoaria. Cine și-ar fi imaginat prin 1990 că, după aproape 100 de ani de identitate și glorie, celei mai revoluționare mărci americane (nu doar din cadrul GM!) – Oldsmobile – ȋi vor fi ȋndesate pe gât SUV-ul & minivan-ul ? A fost ȋnceputul sfârșitului Rachetei. Americanii de rând au fost oripilați…De ce? Fiindcă se bucurau de cultură auto și știau să ia și atitudine civică! De oprit ȋnsă, nu mai putea nimeni să oprească dezastrul…

    Cinste vouă, Tatra și Lancia! Ați “murit” fără să cunoașteți păcatul supraȋnălțat.

    Tare mă tem că, odată dedulcit cu porcoiul de lovele, ex-exclusivistul Ferrari va considera că supercarurile nu vor mai fi demne de atenție…Dacă până și neaoșa Dacie ia ȋn calcul concentrarea pe Duster (produs cam de șase ori mai mult decât Logan!), ce să mai discutăm?
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru