Ferrari dezvăluie noul monopost pentru sezonul 2015

de Daniel Popescu
Vineri, 30.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a publicat imagini cu noul monopost SF15-T cu care Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen vor concura în sezonul 2015 al Formulei 1.

Esential 4 este locul ocupat de Ferrari in clasamentul constructorilor in sezonul 2014
Ferrari a prezentat vineri pe site-ul său oficial primele imagini cu noul monopost SF15-T cu care va aborda sezonul 2015 al Formulei 1. Deloc surprinzător, noul monopost păstrează culoarea predominant roşie a predecesorilor săi şi include mai multe logo-uri galbene ale Căluţului Cabrat.

Din punct de vedere al designului, partea frontală este cel mai mult schimbată, întrucât aceasta a fost coborâtă pentru a respecta noul regulament tehnic. În plus, la fel ca şi alte echipe, Ferrari a îngustat puternic monopostul în partea din spate, element care permite o forţă de apăsare aerodinamică mai mare.

Aripa spate a suferit de asemenea modificări intensive cu scopul de a oferi o stabilitate mai bună în viraje şi pentru a genera un efect mai bun al sistemului DRS pe liniile drepte. De asemenea, Ferrari a introdus modificări şi la suspensii, pentru ca acestea să lucreze mai bine cu pneurile Pirelli. 

Ferrari speră să revină în lupta pentru cele două titluri mondiale şi l-a adus la echipă pe Sebastian Vettel, care îl înlocuieşte pe Fernando Alonso.

Germanul a acceptat o provocare majoră, însă va avea însă o misiune dificilă după parcursul modest al echipei din ultimii ani. Cvadruplul campion mondial îl va avea drept coechipier pe Kimi Raikkonen, care a avut parte de un sezon modest în 2014 din cauza faptului că nu s-a adaptat la specificaţiile monopostului.

"Spatele monopostului este foarte diferit faţă de 2014, pentru că este mult mai îngust. Am reuşit asta prin munca în tunelul de vânt, dar şi datorită designului, şi am găsit un radiator care este mult mai eficient. Pentru fiecare centimetru pătrat al radiatorului am fost capabili să extragem o răcire mai bună", a explicat James Allison, directorul tehnic al Scuderiei Ferrari. 

Monoposturi de Formula 1 pentru 2015:

▶ Williams FW37: primele imagini

▶ Lotus E23 Hybrid: primele imagini

▶ McLaren MP4-30: primele imagini

▶ Mercedes W06 Hybrid: primele imagini

▶ Toro Rosso STR 10: primul clip video

▶ Force India: culorile monopostului

Sauber C34: primele imagini

Ghidul lansărilor noilor monoposturi:

▶ Toro Rosso - 31 ianuarie

▶ Mercedes - 1 februarie

▶ Red Bull Racing - 1 februarie

▶ Force India - 19 februarie

Ghidul sesiunilor de teste:

▶ Jerez - 4 februarie

▶ Barcelona - 19-22 februarie

▶ Barcelona - 26 februarie - 1 martie

Via Ferrari

Comentarii (14)

  • Arata mai bine ca si anul trecut, speram sa si mearga mai bine ca anul trecut.
    21 3
  • Hat ... e cam uratel
    pana acuma cei de la williams au reusit un design cat de cat estetic
    dar sa speram ca SF15T este mai performant in comparatie cu MBW06 decat a fost F14T fata de MBW05

    Forza Rossa!!!!
    12 10
  • Ferrari
    Masinile de anu trecut, cu falusuri, cu furculite erau Miss Univers in comparatie cu dracoveniile de anu asta!!!!!
    2 19
  • E ok și monopostul Ferrari..
    10 4
  • Pare o masina decenta...
    21 5
  • Suleyman Cunoscatoru
    F1 nu mai este ce era odata.

    Ce motor are acuma ?

    F1 erau cand aveau motor V12, V10... sau cel mult V8, acuma daca au cu 4 cilindrii sau v6, ca nu mai sunt la curent, sunt foarte nasoale. Se aud urat comparativ cu muzica produsa in anii 00.

    O sa ajungem sa vedem F1 in viitor cu motor 0.9 TWIN AIR, 0.9TCE si 1.0 ecoboost.

    Eu nu ma mai uit la F1 de vreo 2 ani. Pana atunci eram un mare fan si nu ratam nici o duminica pe TVR 1 fara sa vad F1, lasam orice treaba deoparte.
    4 19
  • ayrton4ever
    @Suleyman... Daca erai mare fan, aveai habar ca in anii 80 s a alergat cu motoare de 1.5l turbo, V6... mai bine ca nu te mai uiti... un "wannabe" mai putin... si asa musteste site ul asta de "specialisti" frustrati :))
    25 5
  • schumi
    Anual asta se pare ca si Alfa Romeo va reintra in Formula 1. Ca sponsor...:D
    9 0
  • "Spatele monopostului este foarte diferit faţă de 2014, pentru că este mult mai îngust. Am reuşit asta prin munca în tunelul de vânt, dar şi datorită designului, şi am găsit un radiator care este mult mai eficient. Pentru fiecare centimetru pătrat al radiatorului am fost capabili să extragem o răcire mai bună", a explicat James Allison, directorul tehnic al Scuderiei Ferrari.

    Numa mie mi se pare ca aveau probleme mult mai importante la motorul ala decat racirea?
    8 0
  • Analistii F1 de la publicatiile straine sunt mirati ca monopostul Ferrari e "mai gras" (expresia lor, care face referire la masa voluminoasa mai mare pe lateral si in spatele monopostului) decat cel Mclaren, deoarece in 2014, situatia a fost exact inversa.
    9 2
  • E frumusica,seamana din profil cu Red Bull-ul de anul trecut(asa mi se pare).Eu as fi inlocuit culoarea neagra cu alb sau rosu,dar in fine mult succes le doresc ambilor piloti.Ciao
    7 3
  • Suleyman Cunoscatoru
    @aryton4ever: Am uitat sa precizez ca doar de la sfarsitul anilor 90 pana prin 2010 sau ceva de genul am urmarit. Nu's la curent cu ce s-o petrecut demult. Scuze de rigoare !
    2 3
  • "‪#‎Ferrari‬: New engine 80 hp more powerful" sursa: https://www.facebook.com/FormulaOne2015?fref=nf
    0 0
  • rommy f1
    toţi vor să ajungă la capacităţile aerodinamice ale celor de la mercedes, sper să le iasă
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru