Feedback

Ferrari pierde din exclusivitate: vom vedea mai multe supercaruri pe stradă

Publicat Marti, 20.10.2015
de Bogdan Mirică
Comenteaza 6
Ferrari pierde din exclusivitate: vom vedea mai multe supercaruri pe stradă - Poza 1
Cunoscut ca unul dintre brandurile pentru ale cărui modele trebuia să aștepți mai bine de un an de zile, Ferrari a decis să mărească producția anuală, chiar dacă această măsură ar putea afecta exclusivitatea.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În toamna anului trecut, Ferrari se despărțea de al doilea cel mai emblmatic om din istoria sa, după Enzo Ferrari, fondatorul brandului. Luca di Montezemolo părăsea compania după o dispută cu Sergio Marchionne, actualul președinte al Grupului Fiat-Chrysler, deținătorul Ferrari.

Cu o carieră de 23 de ani în fruntea Ferrari și cu meritul de a fi adus companie pe profit, Montezemolo a susținut mereu ideea de exclusivitate a brandului italian. Divorțul de Ferrari s-a produs tocmai pentru că Marchionne își dorea listarea companiei la bursă și creșterea productivității.

La un an de la vehicularea acestor informații, cauzele divorțului s-au confirmat. Ferrari va fi listat oficial la Bursa din New York cu 17 milioane de acțiuni, fiecare cu o valoare cuprinsă între 48 și 52 de euro. Reprezentând aproape 9% din totalul acțiunilor Ferrari, oferta nu a rămas fără cerere, analiștii sugerând că raportul este de 10 oferte pentru o acțiune.

Esential 7000 de mașini pe an era limita de producție Ferrari.
9000 de mașini pe an va fi limita de producție Ferrari în anul 2019.
17 milioane de acțiuni Ferrari vor fi disponibile la Bursă.
Pe lângă listarea la bursă, Ferrari se pregătește să piardă și puțin din exclusivitatea pe care și-o câștigase de-a lungul anilor. Sergio Marchionne afirma anul trecut"lista de aşteptare pentru un Ferrari este lungă şi clienţii s-au plictisit să aştepte atât de mult".

Prin urmare, Ferrari își va mări producția cu 30%, de la 7000 la 9000 de mașini pe an până în 2019. Luca di Montezemolo fixase ragul de 7000 de mașini pe an, tocmai pentru a asigura exclusivitate brandului.

Acum, Marchionne vrea profit și clienți mulțumiți, motivându-și încă o dată decizia: ”creșterea cererii pe piețele emergente și schimbările demografice care privesc capacitatea de a cheltui a oamenilor face ca ținta de vânzări să se modifice”. Totodată, Ferrari dă asigurări că va menține reputația și exclusivitatea mașinilor sale, monitorizând în permanență stocurile, volumele de producție și timpul de așteptare.

Pe viitor, Ferrari plănuiește să facă și mai mulți bani din parcuri de distracții și magazine de accesorii, care vând produse cu logo-ul Căluțului Cabrat.

via wcf


Comentarii (6)

  • Scorpionul_negru
    Ca brand toti s-au cam umilit. Pagani si Koenigsegg ce au mai ramas neatinse. Nu mai gasesti pe nimeni sa isi respecte traditia si sa faca masini cu adevarat exclusiviste. Dar exista varianta second. Vrei ceva exclusivist cumperi un F40 sau un F50. Lamborghini Reventon, Diablo editie speciala etc. Astea nou se fac ca pe banda.
    6 3
  • pana in 10000 este ok... nu e mare diferenta de exclusivitate intre 7000 sau 9000
    6 0
  • "clienţii s-au plictisit să aştepte atât de mult", nu e ca si cum clientul ar sta toata ziua pe site-ul ferrari sa vada daca ii este gata supercarul.

    Cu cat creste timpul de asteptare, cu atat emotiile sunt mai mari, nerabdarea, iar intalnirea cu supercarul la livrare va fi mai memorabila.
    Problema este daca clientul asteapta prea mult, atunci vine posibilitatea ca acesta sa isi anuleze comanda si sa se orienteze spre competitori mai noi si mai putin ceruti. Deci sa zicem ca nu e chiar rea decizia lui Macarone.

    Traim intr-o era destul de ciudata, cu multe schimbari. Nu mai e ca pe vremuri, clientela nu prea mai are interes fata de exclusivism, clientela vrea sa se simta bine, cu cat mai putin deranj si timp de asteptare, iar daca ferrari nu se adapteaza acestei ere, atunci vanzarile vor fi reduse drastic. Si de ce sa tii in viata "simbolic" o marca care nu vinde?
    4 1
  • Scorpionul_negru
    Corect lorinczi ! In Romania la noul 488 se asteapta cam 6 luni. 5 romani au comandat unul pt. ca atatea au fost disponibile in tara noastra. Dar se zice ca ar dura pana la 24 de luni. Pai in acest timp apare o noua generatie :)) eu unul nu as accepta sa dau atatia bani si sa astept atata. Prefer mai bine un SH peste 1 an doi. Si fac si economie :))
    3 2
  • schumi
    Ferrari asigura oricum un grad mare de exclusivitate prin posibilitatile oferite pentru customizarea masinilor vandute.
    2 1
  • In locul lor as fi marit pretul. cata vreme se vand cele 7000 e perfect. Ar mentine si exclusivitatea. In fine, nu e ca si cum m-ar afecta pe mine pretul unui Ferrari :))
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru