Fiat Bravo primeşte în 2016 un succesor construit în Turcia

de Sebastian Toma
Vineri, 07.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tofas, joint-venture-ul FIat din Turcia, va investi un miliard de dolari în dezvoltarea unui succesor al lui Bravo, care va fi oferit în versiuni hatcback, berlină şi break pe piaţa din Europa. Debutul este programat pentru anul 2016.

Esential 2016 este anul în care va intra în producţie succesorul lui Fiat Bravo.
Fiat Bravo va primi un succesor în 2016, care va fi construit în Turcia de Tofas, joint-venture-ul din ţara respectivă al celor de la Fiat, titrează Automotive News. Compania Tofas va investi un miliard de dolari pentru dezvoltarea şi producţia noului model, care va fi construit în principal pentru export în Europa. Succesorul lui Bravo va avea versiuni berlină, hatchback şi break, precizează cei de la Automotive News citând surse din cadrul companiei turceşti. În timp ce versiunea hatchback îl va înlocui pe Bravo, berlina va fi înlocuitorul lui Linea, iar Croma va fi înlocuită de break-ul din gama viitoare Bravo.

Sergio Marchionne: "O fuziune ar putea crea un nou producător auto care să fie numărul unu mondial"

Cei de la Tofas au anunţat în 2013 că vor să construiască 580.000 de unităţi ale viitoarei berline, în timp ce versiunile hatchback şi break ale viitorului Bravo ar trebui să atingă hotarul de 700.000 de unităţi produse.

Programul de investiţii care totalizează un miliard de euro va fi derulat din 2016 până în 2023, care pare să fie sinonim cu viitorul ciclu de producţie al succesorului lui Bravo. O declaraţie a oficialilor Tofas pentru Automotive News confirmă faptul că tratativele cu Fiat Chrysler Automobiles sunt în ultimele faze înainte de aprobarea definitivă, fiind definitivate ultimele condiţii ale investiţiei.

Fiat pregăteşte revenirea modelelor Bravo şi Punto, dar până atunci lansează 500X

Urmareste Automarket
Producţia generaţiei Bravo lansate în 2009, care avea loc la fabrica Fiat din Cassino (Italia), a fost oprită în luna iulie a anului curent.
Cei de la Fiat au confirmat că Bravo va avea un succesor încă din 2011, italienii fiind nemulţumiţi de rezultatele de vânzări ale compactei lor şi promiţând un model mai radical, precum a fost Nissan Qashqai la momentul debutului său pe piaţă. Până să construiască urmaşul lui Bravo şi derivatele sale, fabrica Tofas din Turcia construieşte modelele Linea, Doblo şi Fiorino, precum şi modelele Citroen Nemo, Peugeot Bipper şi Opel/Vauxhall Combo.

Marchionne: "Următorul Fiat Bravo va fi complet diferit"

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (13)

  • am vrut sa-mi iau si eu o plasma ....na ca tot omu...tot ce mi s-a prezentat era made in china...mi-am lut lap top...cand colo...made in china....cam asta-i si cu industria auto ...asta ca-i fiat,dapoi ca-l mai fac si-n turcia!!!
    12 10
  • paulie
    Fiat se duce pe copca, practic modelul lor compact ( cel mai popular segment din Europa ) il lasa pe seama turcilor. E drept ca ei niciodata nu au avut vanzari bune cu modelele compacte ( Bravo/Brava/Stilo ) asa ca acum e foarte greu de recuperat terenul pierdut. Probabil sansa Fiat este sa se axeze doar pe gama 500 ( L, X, etc), modele mici de oras si utilitare.
    10 5
  • @ sega
    Toyota Corolla comercializata in Romania unde crezi ca este produsa ? Raspuns corect : Turcia .
    15 2
  • Hunter
    @sega

    Tu ai impresia ca pe tot ce este scris "made in china" e prost facut ? Daca tot continuam cu idei de genul asta si de la acest aspect vom pleca de fiecare data cand cumparam un bun, pai o sa ajungem azi-maine sa fim in costumul lui Adam si sa nu avem nimic.
    Nu tin partea chinezilor...din contra....sunt si eu frustrat uneori ca multe lucruri nu se mai produc in zonele/fabricile unde se produceau inainte, insa traim in vremurile globalizarii, iar totul se bazeaza pe profit (cat mai mult profit). Atata timp cat in China forta de munca e ieftina, acolo sunt marea majoritatea a producatorilor de diverse piese/subansamble etc etc este de inteles ca toata lumea produce in China. De la chiloti, scobitori, piese auto, masini, electronice, nave spatiale...si azi-maine OZN-uri.
    Pana la urma un lucru facut in China poate fi mai bun calitativ sau mai prost. Acest lucru se reflecta in preturi. Vrei la ora actuala ceva de calitate, scoti banu. Asta e politica de cand ii lumea si mai ales in ultimii ani. Exista "n" categorii de produse mai bune sau mai putin bune, iar pretul este un indicator al calitatii, fie ca ne place sau nu.
    Plus ca la marile companii, unde exista niste standarde de calitate si niste procese de productie riguros stabilite, nu prea mai conteaza ca scrie "made in china/mexic/india/what ever".
    Da, poate unii o sa vina cu argumentul ca totusi, intre doua produse fabricate in diferite zone ale lumii pot aparea diferente in calitatea fabricatiei sau in calitatea subansamblelor ce compun acel bun. Eu zic ca totul tine de furnizorii cu care compania lucreaza si distantele intre fabrica si furnizori (ca nu o sa colaboreze o fabrica in germania cu una din china pentru o anumita piesa, cand poate sa o aduca de la o fabrica din polonia sau romania, atata timp cat sunt intrunite acele standarde).
    Un Mercedes fabricat in Germania are piese in el din toata lumea, inclusiv din Romania. Impresia oamenilor e ca mama ce masina nemteasca e. Da, e, pentru ca nivelul tehnologic e la un anumit nivel in producerea unui Mercedes, iar acel nivel tehnologic este riguros cerut la toti cei cu care compania colaboreaza. Nu respecti anumite standarde, nu te califici sa imi furnizezi mie ca fabrica acea componenta.
    La fel si cu un laptop care poate are numele de pe carcasa japonez de exemplu, insa componentele individuale sunt facute in china, vietnam, pakistan sau pe luna. Lumea o sa cumpere acel laptop pentru imaginea de marca si pentru calitate. Si uite cum acea calitate poate fi oferita cu x, y, z componente fabricate cine stie pe unde. De ce ? Pentru anumite standarde de calitate pentru diferitele categorii de produse: de la cele ieftine si accesibile la cele de top.
    19 1
  • joe.giorgica
    cate fiat doblo am vazut trase la "stanga"....pfff!..FIAT linea consuma de noi 1 l de ulei la mia de km! REFERITOR LA "MADE IN CHINA"...multe telefoane performante si fabrica acolo..si nu s proaste deloc..deja sufla in ceafa la tel samsung pe unele piete
    6 4
  • @ Hunter
    Ai uitat de Apple si de faptul ca TOATE telefoanele iPhone sunt produse in China si fara de care Apple nu ajungea azi cea mai profitabila si mai mare corporatie din lume listata la bursa . Apple are o marja de profit la iPhone 6 de 70 % ( !!!!! ) comparativ cu cea mai mare marja de profit in industria auto de 18 % pe care o intalnim la Porsche si Ferrari . Ca fapt divers Apple valoreaza la bursa de doua ori mai mult decat primele doua grupuri auto din lume ( Toyota Group si VW Group ) luate impreuna ! Acest aspect fara aportul Chinei ar fi fost imposibil .
    5 1
  • Hunter
    Nu am uitat de Apple deoarece am vorbit la modul general si exemplele mele au fost pur aleatoare. Bine-nteles ca si Apple poate fi luat ca unul din exemplele in povestea asta, un produs calitativ fabricat in China. De ce ? Pentru ca la ora actuala doar asa poti obtine profit (mai mic sau mai mare) incat sa poti sa mai existi. Pentru ca asta e adevarul. Chinezii sunt atata de competitivi incat rad tot la ora actuala. Vrei sa fabrici un produs ieftin ? China este singura optiune...ma rog...zona Asia. Vrei un produs mai scump sau de lux ? Imposibil sa nu iei in calcul China si chiar acolo sa ajungi sa il produci ca fabricant, tocmai pentru a obtine si un profit pe masura.
    5 1
  • hm..deja pare o regula, multe comentarii n-au nici o legatura cu articolul.
    6 2
  • Ce legatura are Apple si Samsung cu FIAT? Ideea este ca FIAT va oferi un nou model si asta e de bine. Ceea ce ma bucura cel mai mult este ca va fi in versiune hatchback , break si sedan, deci vei avea ce sa alegi si poate mai multe vanzari pentru ei in acest segment.
    7 1
  • actualul bravo parca a fost lansat (in spatiu) in 2007.
    3 2
  • Corolla e facuta in Africa de Sud .
    4 4
  • in 2008 am vrut sa cumpar bravo, am aranjat scaunul soferului, apoi am urcat in spate, n-am reusit (am 1.82 nu 2 m), mi-am cumparat alta masina, deci indiferent de calitate si performante, atata vreme cat masina este nepractica (in zona compacta) vanzarile vor fi slabe.
    4 2
  • mishazaitev
    Patima si obida cu care unii hulesc masinile fabricate in Turcia, este demna de o cauza mai buna. Albeea spre exemplu este una dintre cele mai fiabile masini ale grupului FIAT, nici cu Symbol nu mi-e rusine. In alta ordine de idei, atat de slab pregatita este industria turceasca incat americanii nu au o problema in a-si echipa avioanele de lupta cu piese si componente fabricate acolo/
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru