Fiat pregătește restructurări majore în gama de modele: italienii ar putea elimina Punto și Tipo pentru a se concentra pe brandul Jeep

de Daniel Popescu
Luni, 21.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fiat va elimina Punto și Tipo din gama de modele, iar uzinele din Italia vor produce doar modele premium pentru Maserati și Jeep, ca parte a unei strategii de restructurare care va fi anunțată în 1 iunie, potrivit unor surse neoficiale.

Alianța Fiat-Chrysler traversează o perioadă dificilă în ultimii ani, însă CEO-ul Sergio Marchionne este pregătit pentru o serie de decizii radicale în speranța că situația financiară se va îmbunătăți.

Agenția de presă Bloomberg citează surse din cadrul companiei potrivit cărora Fiat va anunța în 1 iunie o amplă reorganizare a constructorului. Astfel, Fiat va renunța complet la modelul subcompact Punto, iar vestea vine la scurt timp după ce Marchionne a sugerat o soartă similară și pentru modelul compact TipoÎn urma acestei decizii, gama Fiat va fi compusă doar din modelele de orar 500 și Panda. Pe de altă parte, producția lui Panda va fi mutată la uzina Fiat din Polonia.

Între timp, uzinele pe care Fiat le deține în Italia la Torino și Napoli vor fi reconfigurate pentru a produce un nou SUV Maserati și SUV-uri sub brandul Jeep. De altfel, Marchionne a confirmat anterior că intenționează să dezvolte cât mai mult brandul Jeep. Decizia de a produce modele Maserati și Jeep la uzinele din Italia este justificată din rațiuni de costuri: potrivit lui Marchionne, nu este rentabil că modele ieftine precum Fiat 500 sau Panda să fie produse în țări europene cu salarii foarte ridicate, întrucât marjele de profit sunt scăzute.

De asemenea, sursele citate susțin că producția lui Alfa Romeo MiTo, care în prezent are loc tot la Torino, va înceta definitiv.

Ca urmare a acestor decizii, la uzina Fiat din Torino nu se va mai produce niciun model cu sigla Fiat.

Uzina respectivă a fost inaugurată în 1939 de dictatorul Benito Mussolini, iar în anii '70 ajunsese la o producție anuală de peste 600.000 de unități. În prezent, producția uzinei a scăzut la mai puțin de 50.000 de unități pe an.

Via Bloomberg

Comentarii (8)

  • Ce zice Marchionne nu cred ca e gresit. Este unul din motivele pentru care, la modul general vorbind, industria s-a mutat spre tari din lumea a doua si a treia sau in tari fara pretentii de salarizare prea mari.
    Pe de alta parte, sa ramai descoperit la clasa mica, acolo unde unii fac f multi bani... nu stiu cat e de ok.
    Dar si asta e cumva cu dus si intors. Pentru ca banii pe care Fiat i-ar investi intr-un succesor al lui Grande Punto, sunt investiti in Jeep si Maserati. Profitul de acolo poate fi mai mare. La fel si investitiile. Iar cand concurenta ta se numeste BMW, Audi si Mercedes, e f greu sa te impui. Are c---e aces M.
    9 5
  • Maserati nu face profit și nici nu cred că va face prea curând, trebuie să vândă sute de mii exemplare pe an pentru asta, doar Jeep este profitabil, deci nu știu ce impact pozitiv va avea această decizie.

    Fiat 500 nu este chiar ieftin, oricum probabil că va mai fi ținut încă cinci ani.
    7 4
  • Parerea mea e ca omul asta e dus cu pluta rau . Se joaca cu destinele acestei mari companii in lipsa de idei constructive, vrand doar sa epateze, sa para un mare "macho" al industriei . Vine cu astfel de decizii radicale si daca o sa-i iasa o sa se erijeze in marele salvator al Italienilor , iar daca nu, o sa iasa si o sa spuna ca nu a fost inteles si lasat sa duca pana la capat. Pai cum sa fie Punto sau Tipo foarte profitabile ? A investit prea multi bani acolo ? Cand a mai investit ceva cu adevarat in Punto ? Grande Punto era o "super" masina acum 10-15 ani,si cu succes mare la public, ce vroia , sa se vanda singura inca 50 ani fara a se mai reinvesti ceva in ea ? Iar lui TIPO nu i-a dat nici-o sansa de la inceput. Cat de profitabil sa fie Maserati/Jeep ? Poate sa aiba super profit la bucata, daca nu vinzi cu 5 zerouri anual macar , nu faci nimic. Iar pt. Maserati nu as vedea o asemenea explozie a vanzarilor si pt. Jeep ...sa ma scuze fanii...chiar nu inteleg pe ce se bazeaza aceste asteptari in Europa . Cred ca aceste "idei" sunt mai mult legate de lipsa unor alternative viabile la indelung intrebuintatele motoare Multijet diesel si care reprezentau grosul vanzarilor pt. modelele compacte /subcompacte , dar aici trebuia lucrat si nu sa vii cu astfel de idei. Ma rog, e doar opinia mea, dar chiar nu cred ca italienii sunt pregatiti pt. astfel de mutari radicale.
    12 4
  • Ideea e ca grupul Fiat s-a reprofilat. Simplu. Ford sau VW nu au in potofoliu ce are Fiat, fie ca unora le place sa recunoasca sau nu (traditie, istorie, emotie): Fiat se gandeste ca unele masini se cumpara si cu "sufletul"... asa se vand Giulia, Ghibli sau 4C. Vorbim de niste masini care nu joaca in aceiasi liga cu Passat sau Astra.
    Iar Jeep este o marca tot mai cautata. SUV-urile, lasand la o parte latura lor practica sau nu, au vanzari din ce in ce mai bune. Fie ca vorbim de clasa mica, compacta, de lux sau low cost.
    Si mai e ceva, referitor la clasa mica: a devenit tot mai aglomerata. Deci inca un concurent in plus, care sa se ridice la nivelul lor, inseamna cheltuieli f mari pentru constructor.

    Este ca si cum i-ai reprosa lui Tesla ca nu face masini de genul lui Zoe, pentru ca segmentul are potential. Dar nu despre asta e vorba.
    6 1
  • Bine că *il grande Marchionne* *ete scîrț :-)) nu decide și sacrificarea seriei 500, c-ar trebui să închidă prăvălia.

    Serios acu, monocultura Fiatului 500 produs în Polonia cu toate declinările lui (ca și Panda, vîndută aproape exclusiv în Italia) va continua bine-mersi și după 2020 - mai ales că s-au lansat noile motorașe Firefly cu 3, respectiv 4 cilindri (1.0 / 120 CP și 1,33 l /180 CP - ambele turbo.)

    ...Știre care, repet, ar fi meritat dezvoltată și de AM (btw, la știrea despre suspendarea temporară a fabricației 308-ului GTI trebuia adăugată alta - a tăierii definitive din gamă a 208-ului GTI - păcat, zic eu.)

    P.S. Puține surse... spre deloc analizează cauza reală a mutării producției unor modele Fiat la polonezi. Mai clar, mașinile fabricate acolo s-au dovedit a fi superioare calitativ ălora făcute-n Italia.

    ...Surprinzător și nu prea, dar n-are rost să mai intrăm în dinamica externalizării (și a) producției auto în tărir cu mână de lucru nu doar mai ieftină, ci și mai motivată.
    Ca să nu zic mai puțin lenevită. :-)
    13 0
  • TRIST !
    Acum 30 de ani FIAT producea si vindea 20% dintre autoturismele Europei...! majoritatea masini de clasa mini, mica, compacta...
    Datorita acestor modele a cumparat : Ferarri, Maserati, Lancia, Alfa Romeo, Iveco, New Holland, apoi Chrysler, Jeep, Dodge....
    6 1
  • Lumea se schimba, domnilor! Credeați voi acum 20 de ani că va veni o vreme in care industria auto americana va fi in faliment? Credeați voi că va veni o zi in care vom avea mașini electrice in serie și (culmea) apreciate? Credeați voi că Dacia va ajunge ce e azi? Credeați voi că piața din China va fi poate pionul Nr. 1 in lume , când vine vorba de vânzări auto? Credeați voi... așa și cu 30% din vânzările Fiat.
    Acest Sergio, la fel că și Carlos Ghosn au curajul sa urmeze un drum diferit, original. Ghons mizează f mult de electrice, iar Sergio M. pe replasarea grupului pe piata. Maserati, Alfa și Ferrari trebuie gândite precum "cărțile de vizită ale companiei". Una e sa fie ele imaginile companiei și alta e sa fie Fiat Panda. Nici VW nu gândește asta. Când spui VW te gândești de la Golf in sus. Când spui BMW, te gândești de la Seria 5 in sus. De ce sa te mulțumești cu puțin? Sergio, go, go, go! Da, boss, e al naibii de greu! Mai baga un cartuș de țigări și încă o sticla de wisky! Și mai pune o steluță pe Jeep. Sa o vadă mai bine și Land ROVER și X5. Nu Ford Kuga sau Opel Grandland, adică ceva de nivelul lui Opel și Renault! ;)
    4 6
  • Edikkk
    Ford cade şi el nu v-a mai produce Focus şi nici Fiesta !

    Chevrolet a plecat din Europa

    GM a plecat, lăsând Opel la PSA

    FCA renunţă la Punto şi Tipo

    Cam tot ce e maşină americană, cam cade din Europa.
    Motivele sunt concurenţa puternică VAG, Renault Nissan, PSA
    şi faptul că americanii NU s-au dus tare în China!!

    VAG, Renault Nissan, PSA, Mercedes, BMW le merg foarte bine în China
    dar americanii slab tare


    De aici şi veniturile mari ale Europenilor şi banii de cercetare, dezvoltare, înnoire.

    Fiat nu există în China, şi cu asta am cam spus tot. Păcat.
    6 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru