Film de colectie: Climb Dance, 5 minute de pilotaj cu Ari Vatanen

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 29.05.2009
Climb Dance este un scurtmetraj de 5 minute pe parcursul carora Ari Vatanen reuseste o urcare perfecta pe Pike's Peak in 1988. Un film care nu trebuie ratat de fanii raliurilor!

Comentarii (35)

  • adevarat de colectie
    lectie de pilotaj la limita cu Peugeo-ul asta , care am impresia e modelul ala cu toate rotile directoare ?
    Cel mai bun pilot de raliuri , parerea mea , si asta fara intentia de a supara fanii marelui Colin McRae (RIP).
    Dar in aceasi vreme cu Ari Vatanen , pilota si o femeie faimosul model Audi S1( masini de altfel care au facut multe victime in raliuri datorita puterilor impresionante la care se ajunsese).
    Multam pt filmul asta , cu toate ca l-am vazut de multe ori ramanand uimit de felul in care "arunca " masini dintr-o parte in alta.
    Bafta mare 2all.
    21 0
  • 405 coupe
    Singurul exemplar de 405 coupe,o masina exceptionala.405 turbo t16 GR,usor de recunoscut dupa eleronul urias.foarte tare
    18 0
  • femeia
    femeia era MICHEL MUTON si a fost din pacate doar vicecampioana mondiala
    10 0
  • perfecta pe dracu...
    poate perfecta doar pentru spactacol :) se vede clar ca este un filmulet publicitar al celor de la peugeot in care pilotul arunca de mai multe ori masina in derapaj controlat pentru a creea spectacol gratuit... la limita??? pe dracu!!! pilotajul la limita sa stiti si voi ca nu prea are nimic de-a face cu derapajele controlate, indiferent de suprafata de concurs... bagati la cap, daca nu 4 si veniti la toamna!!!
    3 36
  • @eu
    ei lasa acuma "eu", bine ca esti tu pilot de talie nationala sa na inveti pe noi. Imi pare rau sa te dezamagesc, dar ASA SE FACE. Nu poti folosi metode "obisnuite" de pilotat pe suparafata de macadam si cu asemenea putere, fara a scoate un timp prost. Multe manevre sunt folosite strict in raliu, derapaje controlate, scandinave etc. exact pentru a mentine o viteza ridicata si in curbe. Nu mai incerca sa te dai inteligent cand... nu esti.
    Foarte frumos vidoeclipul. Pornografie auto!
    20 1
  • Filmuletul acesta se gaseste in deschiderea jocului Colin McRae parca(nu mai stiu ce versiune).
    6 0
  • @gicu
    pe aproape, dar nu chiar. In Colin McRae DiRT filmuletul de intro contine secvente din Pike's Peak digitale. Seamana, dar nu rasare...
    5 0
  • Flaviu C
    hehehe
    ce baga nebunu....parca e posedat.
    Ala-i condus ;)) sau...pilotat
    11 0
  • ...
    te uiti la prapastie si la felul in care conduce si iti dai seama de ce WRC este peste F1 ... in materie de spectacol ...
    18 0
  • iulian325
    lectie de pilotaj
    am vazut prima data filmuletul pe canalul nuvolari unde era integrat intr-un documentar despre istoria cursei, in aceste imagini este urcarea cronometrata a lui Ari Vatanen (nu cum scrie un bou mai sus ca e clip publicitar) si a fost un record (10:47.77); Peugeot 405 Turbo 16 GR avea 600 bhp (447 kW)
    10 0
  • URAGANU
    ale ale
    Minunat
    6 0
  • da, este...
    ...arta curata, talent deosebit, tot respectul si...invidia(in sens cat se poate de bun)

    O seara buna la toti !!
    8 0
  • robert03
    lectie
    o adevarata lectie de pilotaj , predata noua tuturor , atat celor care inteleg cat si celor care nu inteleg dar vor sa creada ca inteleg , de unul dintre cei mai talentati si profesionisti piloti din istoria recenta a pilotajului sportiv . o adevarata lectie de pilotaj , in conditii asemanatoare de concurs , cu un rezultat foarte bun , extrem de spectaculos si eficient .
    8 0
  • Mihail
    Grupa B
    doar cautati pe torente Groupe B rally sa vedeti masinile alea minunate de pana la 600 de cai :
    - Metro
    - Audi S1
    - Peugeot 205
    - Nissan 240

    Pacat ca s-a desfintat grupa asta , masinile atingand viteze si puteri impresionante si fiind un adevarat pericol , atat pt spectatori , cat mai ales pt piloti.
    6 0
  • Hai sa nu mai plangem dupa masinile de raliuri de pana la 600 de cai :D, doar zilele acestea a aparut Fiesta Rallycross, iar saraca masinutza are 800 de cai.
    Genial clipul, l-am vazut de nenumarate ori, dar tot uimit raman de fiecare data.
    5 3
  • anii de glorie
    Alex nu compara masinile de grupa B din anii 80 cu astea din 2009.
    Atunci nu aveau nici un fel de ajutor din partea electronicii . Totul tinea de pilot.
    Aia dupa fiecare etapa erau extenuati pt ca se "luptau" in permanenta cu masina.
    Bafta mare 2all.
    8 0
  • @raul, @iulian325
    ...2 prosti, ar mai fi ceva in plus de spus??? in '88 se montau camere exterioare pe masini in competitii ai??? nici acum nu se monteaza ba creierelor... +oare asa de putini spectatori la o proba de raliu ma baieti??? sau sunt astea 2 intrebari prea grele sa vi le puneti in creierul ala obosit??? cat despre masinile alea "fantastice" de 600 de cai putere, s-a renuntat la ele tocmai din cauza ca erau pur si simplu prea puternice pentru suprafata de concurs si nu puteau pur si simplu sa puna in mod eficient puterea "la sol" (sper ca n-am fost prea complex in exprimare pentru obositii care-si dau cu parerea pe aici)... se scoteau timpi mai buni pe speciale cu modelele de 350 CP... daca nu credeti documentati-va inainte sa guitati pe-aici ca prostii!
    2 19
  • ue
    mosule...nu din cauza asta s-a renuntat la ele.
    Vb de guitat, dar vad ca guiti cel mai tare pe-aci....sa nu-ti prinzi urechile in comentarii...si cred ca doar tie i-ti pare complexa exprimarea , pt ca exacta in nici un caz.
    Fiind foarte complex in exprimare (cum crezi tu) , probabil ca nu stii sa te faci inteles pt ceilalti.
    Cu injurii la adresa altora in nici un caz nu dai dovada de complexitate in comentarii si nici de un pic de inteligenta , doar pt ca altul are alta parere ...adu argumente.
    Am 4 sau 5 documentare distincte despre istoria grupei B , si stiu despre ce vb , spre deosebire de tine.
    NICIODATA nu s0a pus problema timpilor scosi pe etape cand s-a avut in vedere luarea acestei decizii.
    Sunt doar 2 factori care au dus la luarea acestei decizii :
    1.FIA a desfintat grupa B pt ca fiind prea puternice erau din ce in ce mai greu de controlat , constructorii avand regulamentul FIA permisiv , putea sa duca puterile motoarelor pana in panzele albe ( gandeste-te ca erau anii 80' fara pic de asistenta electronica) multi piloti si spectatori pierzandu-si viata de pe urma aciidentelor, pe de o parte , iar motivul 2 si CEL MAI IMPORTANT : pt ca organizatorii nu puteau sa controleze multimile de oameni care se adunau sa priveasca masinile astea....stateau pur si simplu pe traseu , multi fiind omorati de masinile scapate de sub control { "bomboana de pe tortul" grupei B fiind in raliu portugaliei cand o masina a intrat in plin
    Revenid la filmul cu Ari care era pilot Peugeot.
    Peugeot in anii aia nu erau implicati in nici un alt sport cu motor putandu-si canaliza resursele pe care le aveau le numai pt dezvoltarea de masini de raliu si derivate din ele .
    - Iulian325 stie ce vb si are dreptate , in 88 asta a fost recordul stabilit de Ari Vatanen.
    Asta nu e o proba sau etapa de raliu , ci o URCARE ___HILL CLIMB.
    in 1988 , cand s-a prezentat cu masina asta, nefiind o masina de grupa B , ci modelul castigator al cursei Paris-Dakar, cu toate rotile motrice si directoare ,modificat, era cam peste tot si se asteptau sa doboare recordul pe urcarea asta.
    Nu spun ca nu are tenta de publicitate, dar e un scurt metraj , montat din mai multe surse, camerele de pe masina , exterioare (statice, pe margine) care documenteaza cursa record pt pikes peak 88.
    Dupa cum vezi , filmul asta a castigat si niste premii , pt spectaculozitatea imaginilor , pt felul cum omul ala conduce la limita ,admirabil pe un traseu sinous , unde la cea mai mica ezitare , "ar putea sa-i cante popa".
    Ala nu e un joc video, omul ala PILOTEAZA pe bune. Daca a ratat o intrare in viraj, nu ai da restart si o ia de la capat.
    Sper ca te-am convins cu argumente.
    Bafta mare.
    13 0
  • Andrew
    super
    Impresionant stil de a pilota, de invidiat!
    4 0
  • julian
    ari vatanen
    era pilot omu'...
    filmul e super, l-am avut pe pc acumcitva ani... cred ca si acum il mai am pe un cd back-up... superb, ce atitea vorbe, se gaseste cite unu' sa fac pe deshteptul, sa apreciem frumusetea indeminarii omului ;)
    4 0
  • bogdan
    drum
    macadamul asta e mai bun decat autostrazile noastre
    2 0
  • Foarte tare
    Oricand WRC peste F1. Imi place ca nu are co-pilot si cutie manuala clasica
    1 0
  • irinelbob
    @eu
    domnule imi pare rau pentru tine. e trist sa vezi ca exista indivizi care cred ca sunt pasionati de domeniul auto, dar pe langa care viata trece mai repede si mai indiferenta decat ai putea mirosi un ambreiaj parlit. Film publicitar si ce mai aberezi tu acolo, trist. Stiu ca nu ai inteles nimic din film, ca ai avut senzatia vizionarii unui trailer la noul NFS, nu este nevoie sa incerci sa dovedesti ca stii. A sti nu inseamna a prinde o vorba din mers in statia de metrou, poate pun astia de la automarket o optiune pe site sa iti stergi singur comentariu, sa mai ai o sansa la iertare.
    3 2
  • bla, bla
    @irinel: HAI PA! ...ca oricum esti praf!
    @Undercover: 1 intrebare - urmareste filmul si zi-mi un singur lucru: de cate ori a facut Vatanen derapaje controlate fara sa fi fost necesar? daca ar fi mers numai pentru timp si nu si pentru spectacol... sigur scotea un timp si mai bun... sigur ca urcarea este un record, pentru ca este in conditii speciale+o masina speciala, nu in competitie... daca mai trebuia sa se gandeasca si la conservarea pneurilor, a masinii, ...etc nu-i mai dadea asa in basca... deci, luati o gura de aer si ...................... PUBLICITATEEEE!!!
    Referitor la timpii masinilor de 600 de cai, am verificat si intr-adevar nu erau mai slabi ci doar INFIMI MAI BUNI decat cei ai masinilor de 350 CP... deci cu putere aproape dubla sa scoti un timp doar cu cateva secunde in minus pe o speciala e jalnic!
    2 8
  • iulian325
    istoria partiala a raliurilor
    in 1985 Michèle Mouton cu Audi Sport quattro S1 a scos 11:25.39
    (http://www.youtube.com/watch?v=EKKfzR7dX-c)
    Pe 11 iulie 1987 audi revine cu Walter Rohrl la Pikes Peak cu Audi S1 si scoate 10:47:85 (http://audiworld.com/news/07/rohrl-pikes-peak-20-years-ago/content.shtml)
    In 1988 Peugeot isi ia revansa prin Ari Vatanen

    acestea sunt unele dintre cele mai frumoase momente ale curselor de 'coasta' din istorie!

    inainte de a face comentarii rautacioase despre idolii unor oameni ...mai bine nu spui nimic
    1 0
  • Razvandada
    Pike's Peak
    Va salut,

    Ma bucur sa vad ca avem printre noi atatia pasionati de automobilism. Bravo voua ca credeti in acest sport.
    Din pacate avem de-a face cu generatia "eu" si multi ca el. Avem noroc ca sunt putini cei ce citesc cate ceva in zilele noastre, mai ales articole, sa numai vorbim de carti.
    Sa ii lasam in lumea lor sa viseze la femei frumosa si ei imparati peste toate cele.

    Toate cele bune.
    1 0
  • Florin
    pub?
    d-nu' "eu". numai cand spui Pike's Peak ai in suflet un mare respect. cine crezi ca "urca" pe Pike's Peak pentru publicitate? acesta este un scurtmetraj adica un montaj din mai multe filmari REALE (chiar si filmarea din apropierea rotii, daca urmaresti acest sport stii si de ce). ti se pare tie ca e publicitate, e facut sa arate "frumusetea" acestui sport. pilotul acela crezi ca s-a jucat cu masina, ("decupland ESP-ul" :D ) ca sa scoata 10:47.77?
    2 1
  • bai eu cred ca filmuletul asta e facut dupa ce a luat recordul, unu la mana pentru ca la inceput spune despre niste premii de filme luate prin 1990 si doi pentru ca sunt multe imagini cu camere montate in exterior una chiar in colturi,e la un moment dat o imagine cand se loveste un gandac de una dintre camere pe bara din fata banuiesc, si se vede asa cum e improscat, iar in 1988 nu cred ca exsitau camere atat de mici cat sa nu conteze greutatea suplimentara, iar eu daca as fi pilot si as vrea sa dobor recordul, nu as monta camere in masina, sa o ingreunez, poate una in interior dar atat. Si acum sincer daca ati peugeot si ati fi facut un record mondial nu v-ati da mari cu asta, a-ti face un film. Filmul e super tare, prezinta multe metode de pliotaj, si chiar banuiesc ca pilotul a dat tot posibilul nu a facut chestii in plus pentru ca s-asa e destul de spectaculoasa cursa. Ma rog s-ar putea sa nu am dreptate, nu stiu daca ai voie sa te duci oricand la pikes peak sa faci o filmare, stiu ca mare parte a circuitelor sunt deschise cateva zile pe an (10-12), si nu vad de ce pikes peak nu ar fi la fel. totusi avand in vedere unghuirle din care se vad filmarile cred ca e facut dupa, la un moment dat se vede o imagina luata de langa roata dreapta fata si merge odata cu masina deci, camera e legata de masina, dupa cateva secvente se vede toata masina din dreapta, nici urma de camera langa roata... trageti si voi concluziile.
    4 0
  • Eu parca mai degraba as alege Walter Rohrl. Pe o scara de 1 la 10, el a avea 10-le. Vatanen ar fi undeva la 9.5 :).

    Impresionant ar fi daca vreunul de aici va putea ajunge vreodata de nota 4 pe scara asta.
    0 0
  • pike s peak
    Peugeot 405 o legenda!!!!
    0 0
  • bravo sorin...
    iata ca nu sunt singurul om destept de pe aici... clanta la tot restu!!!
    3 4
  • cu siguranta
    chiar mult inainte de 1988 erau camere destul de mici pt transmisii tv montate pe monoposturi ....daca la o masina de 600-700 kg (sau mai putin) cat are un monopost de F1 avea montata camera ,dc la o masina de 950 kg ar influenta asa mult ?
    http://www.youtube.com/watch?v=MYEtWoAfSIY&feature=related
    clipul e din CALIFICARI la marele premiu de f1 monaco din 1985.
    dar nu conteaza asta.....filmul cu Vatanen indiferent ce este (pub, documentar ..cum vrei sa-l iei )prezinta un mare pilot cu o masina f buna atacand Pikes peak hill climb.....si cand vb de Vatanen nu poti sa-i contesti talentul....doar un urat accident in Argentina privandu-l de un titlu mondial.
    Chiar daca asta ar fii cum spui "publicitate" omul asta a avut cel mai bun timp in 88' stabilit cu masina asta , pe , "coincidenta" acelasi traseu ca in documentar, adica Pikes Peak.
    Cu ce te deranjeaza daca e un documentar dedicat stiu yo , masinii ,pilotului, urcarii istorice......sau ca e o mare "publicitate" cum spui.
    In aceasi masura e meritul lui si al producatorului masinii pt ca se fac documentare despre ei. Inseamna ca merita, ma gandesc.
    Vatanen , asta e stilul lui de pilotaj......daca era doar un documentar fara o baza , mai ziceam......dar a castigat de 2 ori Dakarul, turul Corsicii, raliul Monte Carlo, in anii de glorie ai campionatului de raliuri,s.a
    @ss korekt mare pilot si Walter Rohrl , Ragnotti, Toivonen ,Mouton.......toti erau o "specie aparte"
    Bafta mare 2all.
    1 0
  • pai...
    chiar nu am nimik cu Ari Vatanen sau cu Peugeot-ul, ma deranjeaza doar limbajele boombastice gen "o urcare perfecta" din titlu... dupa cum am mai spus, urcarea e departe de a fi perfecta, fiind mai degraba "publicitar" de perfecta... atata tot! si dupa cum zicea si sorin, e foarte probabil sa nu fie urcarea cronometrata ci una facuta ulterior pentru a marca recordul... hai noroc la toata lumea!
    3 4
  • irinelbob
    @eu
    da si tu un search pe youtube dupa filmari de la pike's peak - uite una asa ca fapt divers: http://www.youtube.com/watch?v=pEfoxC3FKsI
    inainte sa ai impresia ca stii dute te rog si cumpara niste dvd-uri cu raliurile din epoca de aur a lor....vezi cum se mergea atunci si nu mai comenta ca trompeta. ai vazut tu ca acum in wrc se merge curat si gata esti cunoscator.
    cum am mai spus prima data, imi este mila de tine. jalnic, citand un clasic - fii tu miezul din fanta. spor
    3 3
  • @irinelbob
    moshu, ramane cum am stabilit, esti prost!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru