FMI se opune formulei actuale a programului Prima Maşină

de Sebastian Toma
Luni, 09.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Delegaţia Fondului Monetar Internaţional le-a sugerat guvernanţilor români să renunţe la programul Prima Maşină. Pentru moment, nu a fost luată o decizie finală, titrează Digi24.

Esential 14.000 de euro cu TVA inclus este preţul maxim al unui vehicul finanţat prin programul Prima Maşină.
Oficialii FMI se opun programului ”Prima Maşină”, afirmă surse apropiate de discuţiile purtate dintre Guvern şi delegaţia Fondului Monetar Internaţional. În cadrul acestei săptămâni, era planificată aprobarea plafonului financiar pentru prima ediţie a acestui program, dar decizia finală ar putea fi amânată în urma negocierilor cu reprezentanţii FMI. Sursele citate de cei de la Jurnalul afirmă că premierul doreşte să deruleze programul în forma propusă, în ciuda măsurilor propuse de FMI privind ”Prima Maşină”.

AICI GĂSEŞTI TOATE MAŞINILE NOI DISPONIBILE ÎN ROMÂNIA

Programul de sprijinire a finanţărilor este dedicat persoanelor fizice, la fel cum era la început Programul Rabla. Potrivit estimărilor, anul 2015 ar aduce 20.000 de maşini noi achiziţionate prin Prima Maşină, valori care ar putea să nu reflecte neapărat realitatea din piaţă. Programul Rabla a adus 25% din vânzările de maşini noi către persoane fizice în 2014, dar Prima Maşină ar trebui să urce această pondere la 40% în viitorul apropiat şi să crească şi vânzările la nivel de piaţă în termen de doi ani.

Rămâne de văzut dacă persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani vor fi interesaţi de condiţiile de creditare şi de paleta de modele disponibilă în cadrul acestui proiect, mai puţin de 20 de modele noi vândute în România fiind eligibile pentru Prima Maşină.

Urmareste Automarket
Acest sistem a fost inspirat de programul "Prima Casă" şi implică un dosar al solicitantului, care trebuie să demonstreze că are un loc de muncă stabil şi că maşina dorită este nouă şi intră în limita de buget a programului (încă nestabilită). Una dintre posibilităţile anunţate de acest proiect implică garantarea Guvernamentală a 50% din valoarea împrumuturilor solicitate de aplicanţi în contextul unui avans minim de 5% din preţul maşinii.
Faţă de o soluţie clasică de finanţare, tinerii ar primi o perioadă mai lungă de rambursare, o dobândă mai mică şi încheierea unei asigurări împotriva tuturor riscurilor, pe toată perioada de rambursare.

Via Digi24 | Jurnalul | Sursă foto  

Comentarii (1)

  • Pai mi se pare normal. Din moment ce exista unii care sustin ca aia care si-au luat case pe credite in CHF sa plateasca la cursul BNR de la data acordarii creditului, de ce n-ar fi posibil ca unii care cumpara acum o masina de 10 000 de euro sa pretinda peste 4 ani, cand Euro poate va creste, sa o achite la cursul de azi.
    6 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru