Ford Fiesta eWheelDrive - prototipul unui automobil propulsat de motoare electrice amplasate în roți

de Dragoș Băltățeanu
Duminica, 28.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford și Schaeffler au prezentat prototipul unui model Fiesta propulsat de două motoare electrice amplasate în roțiile din spate. Numele său este eWheel Prototype și permite testarea acestui tip de propulsie.

Ford și Schaeffler s-au aliat pentru a dezvolta prototipul unui automobil cu propulsie electrică, dar ale cărui motoare sunt amplasate direct în roțiile din spate. Așa s-a născut Ford Fiesta eWheelPrototype, un model gândit pentru a explora posibilitățiile acestui tip de propulsie. În locul unui motor electric amplasat în față, acest protopit folosește două motoare electrice situate chiar în roțile din spate ale mașinii. Locul convențional al motorului este acum ocupat de setul de acumulatori. Designul compact al acestui tip de motor electric ce înglobează sistemele de propulsie, frânare și răcire dă posibilitatea creării unui automobil mult mai compact. Poate chiar un automobil pentru patru persoane ce ar ocupa locul unui pentru două persoane, spune Ford.

Nu au fost date încă publicității date tehnice specifice despre prototipul Ford Fiesta eWheelPrototype, dar conform filmului de prezentare de mai jos, ambele motoare pot livra o putere combinată de 110 CP și un cuplu de 700 Nm.

Mai mult, acest tip de motor electric va permite în viitor și o manevrabilitate excepțională și chiar parcări laterale perfecte. 

Via worldcarfans

Comentarii (3)

  • Se vede ca in vest succesul propulsiei verzi la orice fel de mijloace de transport nu mai are cale de intoarcere, fiind chiar iesit din comun in unele cazuri ( vezi chevy volt/opel ampera, nisan leaf si toyota prius s.a.)
    5 1
  • Daca dai in gropi cu ea si indoiesti o janta nu trebe sa mai schimbi janta poate o bucsa poate telescopu ci toate astea plus un motor.
    6 5
  • bravo Ford, asta da masina de viitor, cu toate ca prima astfel de masina a fost inventata de Ferdinand Porsche.

    Prof. Ferdinand Porsche Created the First Functional Hybrid Car
    Prof. Ferdinand Porsche was busy designing and developing his cars as early as 1896. The first fruit of his endeavors was an electric vehicle known as the Lohner-Porsche. It was driven by steered wheel-hub motors, and it caused a sensation at the Paris World Exhibition in 1900.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru