Ford inovează: airbag de genunchi din material plastic localizat în capacul torpedoului

de Mircea Meșter
Joi, 13.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Ford Mustang vine cu o soluţie interesantă la problema airbag-ului de genunchi pentru pasagerul din dreapta: montarea acestuia în capacul torpedoului, care primeşte astfel o nouă funcţie.

Noua generaţie Ford Mustang nu iese în evidenţă doar prin design, prin continuarea legendei sau prin motorizările noi şi inedite - motorul turbo EcoBoost de 2.3 litri este doar unul dintre exemple - ci şi printr-o serie de soluţii tehnice noi care nu au mai apărut până acum pe o maşină de serie. Iar cea mai interesantă este cea a airbag-ului pentru genunchii pasagerului montat în capacul torpedoului.

Conform celor de la Ford, această soluţie este una foarte utilă la nivel de spaţiu, pentru că scoaterea acestui airbag din componenţa bordului scoate la iveală un spaţiu mult mai generos la nivelul picioarelor pasagerului din dreapta.

O altă noutate absolută este materialul din care e fabricat airbag-ul. Dacă marii constructori utilizează airbag-uri fabricate din material textil, Ford inovează şi prezintă un airbag construit dintr-un material plastic special care reuşeşte să fie mai mic şi cu 65% mai uşor decât în cazul vechii tehnologii, în timp ce rezistenţa şi timpul de umflare sunt asemănătoare.

Conform celor de la Ford, compania şi-a asigurat deja 23 de patente legate de noua tehnologie.

"E un mod complet nou de a gândi airbag-urile. Am început totul de la o foaie albă de hârtie şi timp de un an am trecut prin diverse prototipuri pentru a fi siguri că iese ce trebuie. Prin noile soluţii adoptate am putut să combinăm funcţiile a două părţi componente ale maşinii într-una singură, economisind astfel spaţiu, greutate şi componente", spune Sean West, unul dintre responsabilii biroului dedicat siguranţei în cadrul Ford.

via Ford

Comentarii (3)

  • Sandu al-III-lea
    Idee buna dar complet inutila la ce depaseste 60-70 km/h,ca si in cazul air bagurilor obisnuite.Dupa aceasta viteza organele din corp se strivesc unele de altele in mod incontrolabil.Doar marketing pentru vanzari.
    1 7
  • Sandu3, tu vezi doar jumătatea goală a paharului. O fi cum zici tu, la impacturi peste 60km/h. Dar de ce să nu reduci consecințele la ciocniri sub această viteză? Sau ai impresia că la 30km/h nu ți se poate întâmpla absolut nimic?
    6 0
  • in motorsport exista impacturi la viteze foarte mari si nu se mai strivesc organele interne intre ele... sau nu in asa masura incat sa fie fatala treaba... adevarul este ca nu forta G este marea problema ci strivirea corpului in fiarele contorsionate (ceea ce la masinile de curse de obicei nu se intampla)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru