Francezii, campioni la ecologie: Peugeot, Citroen şi Renault, constructorii care au redus cel mai mult emisiile în 2015

de Daniel Popescu
Marti, 20.12.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot, Citroen şi Renault sunt producătorii auto care au redus cel mai mult emisiile în Uniunea Europeană în 2015, în timp ce Ferrari şi Aston Martin vor plăti amenzi pentru ratarea ţintelor oficiale.

Constructorii auto trebuie să reduce emisiile de dioxid de carbon de la 130 la 95 de grame pe kilometru începând din 2021, iar pentru îndeplinirea acestui obiectiv Uniunea Europeană a impus anumite praguri anuale.

Fiecare constructor are însă o altă ţintă de atins, care depinde inclusiv de numărul de maşini comercializate, iar cei care vând mai puţin de 300.000 de unităţi anual, respectiv 10.000 de unităţi în cazul producătorilor de nişă, obţin anumite derogări.

În 2015, media emisiilor la nivelul tuturor constructorilor a fost de 119.5 grame, iar producătorii francezi au obţinut cele mai bune performanţe. Astfel, Peugeot a obţinut o medie de 104 grame, în timp ce Citroen şi Renault ocupă următoarele locuri cu o medie de 106 grame. Renault a reuşit o astfel de clasare în special datorită maşinilor electrice, care au construit cu o reducere de 2 grame pe kilometru, chiar dacă mai puţin de 2% din gama de modele este electrificată.

Urmareste Automarket
"În medie, aceşti constructori trebuie să reducă emisiile cu mai puţin de 16 grame pe kilometru în următorii 6 ani", menţionează un raport al Agenţiei Europene pentru Energie.

Nu toţi producătorii se descurcă însă bine la acest capitol.

Raportul european menţionează că Grupul Fiat-Chrysler, Opel, Ford şi BMW trebuie să reducă mai mult emisiile în următorii ani pentru a respecta normele europene care vor intra în vigoare în 2021.

În schimb, Ferrari şi Aston Martin au cel mai mult de recuperat, iar Agenţia Europeană pentru Energie a decis să-i şi amendeze: Ferrari va trebui să plătească 411.000 de euro, în timp ce Aston Martin va scoate din conturile bancare circa 36.000 de euro.

Via Automotive News

Comentarii (4)

  • vrajeli. co2 nu omoara pe nimeni, mai ales asta de la masini mici.

    in schimb noxele si dieselul ne omoara grav in orice clipa.
    12 15
  • Deoarece ei au niste motorizari de motostivuitor... 1.6dci, 1.6hdi, 1.2tce, 1.4tce, 1.6tce, 1.6thp... si ici colo cate un 2.0 diesel.
    E normal.

    Daca aveau si ei motorizari de 3-4.000 atunci cu siguranta nu mai erau in top.
    12 19
  • pai cu motoare de 3-4000 daca nu omori oamenii cu poluarea ii omori la propriu ..
    9 2
  • @S Foarte corect punctat. Majoritatea motorizarilor franceze nu depasesc 130 cp. Insa fie vorba intre noi ca nu ai ce face cu 3.0 + si sute de cai...si nu ma refer doar la Romania, ma refer la strainatate unde am batut mult autostrazile si nationalele lor. In ultimii ani am vazut rar in Germania pe portiuni nelimitate sa se depaseasca 170 km/h.
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru