Fum reciclat: o companie indiană captează gazele de evacuare și le transformă în cerneală

de Mircea Meşter, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 24.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un indian a avut o idee care la prima vedere părea imposibilă: captarea substanțelor emise de motoarele mașinilor și transformarea lor în cerneală. Proiectul este însă pe drumul cel bun după ce a apărut pe platforma de crowdfunding Kickstarter.

Substanțele toxice pe care le conține fumul scos de țevile de eșapament reprezintă o problemă majoră peste tot în lume. Evident, mașinile electrice sunt pe care să devină un trend ascendent și să se transforme într-o alternativă "verde" la motoarele termice, însă unele orașe din lume resimt serios această problemă astăzi.

În timp ce unele orașe mari ale Europei și nu numai încearcă să elimine smogul prin soluții care înterzic mașinile în orașe, un indian a descoperit o metodă de a utiliza în sens constructiv fumul pe care-l dezvoltă arderea motoarelor termice. Într-o vizită pe care a făcut-o acasă, Anirudh Sharma - student la Massachusetts Institute of Technology (MIT), una dintre cele mai reputate facultăți de profil din lume - a descoperit o metodă de a trasforma gazele de eșapament în cerneală. 

Cu ajutorul propriei companii, Graviky Labs, Sharma a inventat Air Ink, o cerneală ale cărei principale materii prime sunt extrase din fumul scos de mașini.

Iar pentru a putea capta substanțele toxice, indianul folosește Kaalink, un accesoriu montat pe țeava de evacuare care reușește să adune "93% din substanțele emise de o mașină în 15 zile" fără a afecta performanțele motorului, conform inventatorului.

Captatorul dezvoltat de Graviky Labs nu a fost încă certificat de autoritățile competente din India, care consideră însă că soluția ar putea să fie mai eficientă decât filtrele actuale diesel, de exemplu, prin simplul motiv că reușește să capteze gazele în loc să le filtreze.

După cele două săptămâni de funcționare, Kaalink trebuie "golit", filtrul fiind curățat la o rețea de benzinării. 

În procesarea ulterioară, din substanțele acumulate sunt eliminate metalele grele și substanțele cancerigene, ceea ce rămâne fiind un pigment purificat pe bază de carbon. Acesta este amestecat cu materiale suplimentare (uleiuri, emulsii) care îl transformă în vopsea gata de utilizare.

"Până la urmă, pluarea este un pigment.

Dacă o poți refolosi pentru a crea artă, rezolvi două probleme dintr-o lovitură. În primul rând reducem poluarea, iar produsele rezultate - cerneala și vopseaua - nu mai au nevoie de utilizarea unor chimicale suplimentare", spune inventatorul metodei de colectare a substanțelor dăunătoare.

Proiectul indian este promovat pe platforma de crowdfunding Kickstarter, acolo unde ținta de 14.000 de dolari necesară demarării proiectului a fost deja depășită, deși pagina de strângere de fonduri va mai fi activă încă 12 zile din momentul redactorii acestui articol. 

via Huff Post India

Comentarii (2)

  • Ideea nu e rea, dar pentru întregul proces va fi nevoie de un aport de energie. Această energie ar putea fi utilizată atunci când rețeaua electrică are un surplus. Altfel spus, procedeul e tot o formă de stocare a energiei.
    2 4
  • Mă refeream la procesul de transformare a reziduurilor colectate pentru a obține cerneală. Ce credeați, e gratis?
    În altă ordine de idei, conceptul nu e chiar nou. Am văzut acum câțiva ani un documentar despre nevoia crescândă de energie a omenirii și despre reversul acesteia: poluarea. Erau prezentate mai multe soluții. Una dintre ele mergea pe ideea de a continua să ardem combustibili fosili în termocentrale, dar cu o investiție suplimentară: montarea unor filtre speciale pe coșurile de evacuare a fumului. Aceste filtre captau CO2, care era apoi introdus niște instalații de transformare, rezultând oxigen și carbon. Carbonul devenea apoi un soi de hidrocarbură ce putea fi reintrodusă în combustia termocentralei. Astfel, se elimina problema gazelor cu efect de seră. Dar tot procesul de captare și transformare se făcea cheltuind un mic procent de energie electrică (că doar nu ne prostim cu perpetuum mobile). Acest mic procent era obținut (ca să nu mai ardem iar cărbuni) din surprusul produs în acel moment de centrale tampon: solare, eoliene, hidro. Cine știe cum funcționează sistemul energetic, înțelege despre ce vorbesc.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru