General Motors renunţă la 2.600 de salariaţi din Europa

de Sebastian Toma
Joi, 01.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
General Motors a anunţat astăzi ca va renunţa la 2.600 de salariaţi care aparţin diviziei sale din Europa. Decizia va fi îndeplinită până la sfârşitul anului, 2.300 de angajaţi acceptând deja pachetele de disponibilizare.

General Motors a anunţat că intenţionează să renunţe la 2.600 dintre salariaţii săi din Europa până la finele anului curent. Dintre aceştia, 2.300 au părăsit deja compania, respectivii angajaţi acceptând deja pachetele compensatorii de disponibilizare, unele oferite pentru pensionare anticipată, altele pentru părăsirea voluntară a companiei. Decizia de a renunţa la 2.600 de angajaţi este strâns legată de reducerile de costuri pe care vor să le aplice americanii de la GM pe piaţa din Europa. Între 2013 şi 2015, GM vrea să reducă 500 de milioane de dolari din totalul cheltuielilor realizate pe această piaţă.

În raport cu anul 2012, cei de la General Motors raportează o scădere de aproape 300 de milioane de dolari a costurilor fixe. Pe lângă concedieri, cei de la General Motors şi-au redus parcul auto deţinut în Europa, alături de stocurile ţinute de dealerii săi. Din februarie până la sfârşitul lunii octombrie, cei de la GM au vândut 100.000 de unităţi care erau fie stocate la dealeri, fie folosite de unii angajaţi.

În plus, GM va mai renunţa la 20.000 de unităţi din flota sa până la finele anului curent.

Pentru a rezolva problemele legate de capacitatea de producţie excesivă, cei de la General Motors vor închide uzina din Bochum, Germania, până în 2016. Reprezentanţii GM au subliniat faptul că nu există niciun produs pe care să-l fabrice în Bochum după ce actuala generaţie a lui Zafira Tourer va ieşi din fabricaţie. În ciuda acestor măsuri, General Motors se aşteaptă la pierderi situate între 1.5 şi 1.8 miliarde de dolari pe piaţa din Europa în 2012, după ce au înregistrat pierderi de 478 milioane de dolari în cel de-al treilea sfert al anului curent. Aceeaşi perioadă a anului trecut înregistrase pierderi de 292 milioaen de dolari.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (12)

  • AndreiRN
    Daca nu aduce nicio valoare companiei normal ca nu merita o paine.
    6 11
  • Giga Motors
    Andrei, pana la urma nu muncitorii, nici inginerii si nici designerii nu poarta raspunderea pentru pierderile colosale raportate (desi, repetand ce-am mai precizat si odinioara, mi se par exagerate ca estimare......dar poate sunt reale si nu constituie o surpriza). Nu uita ca pestele de la cap se impute......Managerii si liderii corporatiei (sefi, sefuti, sefuleti, departamente, compartimente......cred ca bugetivorismul si nepotismul nu i-au ocolit nici pe dansii) n-au stiut cum sa contracareze explozia comerciala cu suflu global a lui VW, Toyota, Renault si Hyundai pe latura sedane, mini si SUV-uri de consum, respectiv a lui BMW, Audi, Mercedes si......Lexus, pe premium. Evident, ma bucur ca Opel si mai ales Chevrolet se afla in ascensiune calitativa, dar GM ar trebui sa puna mai mult in valoare......Buick si Cadillac (Buick este amoarea mea, @mntsn, imi pare rau, nu pot sa renunt, desi ai dreptate in mod extrem de pragmatic.......). Eu tot nu reusesc sa ma dumiresc de ce GM nu se incumeta la un efort consistent ca sa aduca in Europa si aceste doua firme mentionate mai sus (plus roadsterele lui Chevy), astfel incat ele sa-si faca simtita prezenta intr-un mod mult mai pregnant decat pana acum, avand in vedere ca, iata, numai in anul curent s-au vandut pe batranul nostru continent 18.000 de.......Camaro ?! Oare cate alte miliarde au irosit sansa de a-i obtine (cel putin pe hartie) cei din Renaissance Center din cauza ca au ezitat sa-i familiarizeze pe europeni, cu multi ani inainte, cu bijuteriile lor consacrate din SUA ? Evolutia neasteptat de buna a lui Camaro pe un taram prohibitiv dintotdeauna ar trebui sa le releve lui Akerson si alor lui ca ar fi o imensa greseala sa se cramponeze vreodata de prejudecati despre scepticismul european......Sau ar trebui sa se gandeasca, macar fugitiv, la o straveche pilda de intelepciune practica: "Incercarea moarte n-are"......Adica, mai concret si logic, de unde sa stii aprioric ca lumea nu va cumpara masiv Buick, Cadillac, Camaro si Corvette (am insirat cam tot ce inseamna premium la GM), daca i le-ai oferit pana acum doar "cu pipeta", lasandu-te usor influentat de malitiozitati defetiste, cum ca-s "proaste pentru felul de a gandi al europenilor" bla, bla, bla sau tranca-fleanca. Ma doare sufletul ca atatea decenii GM s-a complacut in ideea placida si frustranta ca ar fi suficienta o singura punte de legatura cu Europa (adica Opel, desigur), ignorand in mod inexplicabil, neverosimil, un fapt cert si simplu, si anume ca nu toti europenii subestimeaza sau hulesc masinile americane (cum se preteaza acum, din pacate, tot mai multi......americani; probabil s-au inspirat de la majoritatea europenilor, care nu cu foarte mult timp in urma aveau naravul ca, numai daca aruncau o privire sumara pe vitezometrul unei "americane" si observau limpede ca gradatia maxima batea, de regula, undeva la 100 MPH, repede intorceau capul a dezaprobare si dispret......acum insa sa se uite mai bine, caci valori precum 160, 180, 200 si chiar 220 MPH sunt frecvente in curtea GM), nu toti europenii cauta nod in papura motoarelor de peste Ocean, nu toti europenii acuza dimensiunile prea generoase ale unor modele de SUV, van sau camioneta si, ancorandu-ne mai spre prezent, nu toti europenii considera marcile locale si anostitatea evidenta a multora dintre ele drept etalon "obligatoriu moral" de urmat din considerente "facile" precum:
    - distanta mai scurta de parcurs pana la showroom-ul care contine masina dorita, un pachet de formalitati legale mai subtire si timpul mai comprimat de asteptare pana la predarea actelor si cheilor (elemente care ar trebui sa te lase rece daca iti place cu adevarat o masina si, in numele acestui ideal deosebit, inalt, te simti dispus la orice sacrificiu pentru a o vedea a ta oricum, oriunde si oricand);
    - costurile mai reduse de achizitie si intretinere (oare ?);
    - consumul mai "suportabil" (oare ??);
    - performantele mai "bune" (eh, "v-max" si "plaja", ce altceva?);
    - si, vai, curentul de opinie "la moda", cel care acorda note din burta unei noutati sau alteia pe palier auto, pe care vrea sa le impuna cu forcepsul in constiinta publica si astfel se converteste usor in automatisme preferentiale de optare, cumparare si popularizare, dar prea putini "adulmeca" tactica grosolana de manipulare mentala si spiritul de turma exacerbat care pluteste in eter......

    In loc de concluzie: GM, te rog sa recuzi imediat preconizatele concedieri (sa fie dati afara numai cei cu adevarat incompetenti, aiurea bugetivori si pagubosi pentru interesele concernului, indiferent de rangul ocupat, dupa cum corect crede si sustine Andrei), caci oricarui dobitoc de patron sau de administrator al unei structuri de stat i se pare azi solutia cea mai la indemana de "salvare" si "supravietuire" a entitatii pe care o pastoreste (eu as adauga si de "ocrotire a profitului personal"), neluand insa in seama adevaratele pietre de moara care-i saboteaza afacerile sau bunul mers al institutiei de stat: propriile tare precum obtuzitatea, diletantismul, rapacitatea, exclusivismul, agresivitatea, nechibzuinta si pripeala......De! orgoliu cat cuprinde; cica ii arde prompt pe indezirabili, dar el ramane cu incapatanare pe metereze (ca sa para mai "persuasiv" in deciziile extreme luate, care ii condamna la suferinta pe bietii angajati care nu i-au gresit cu nimic, isi aroga sarcini si poveri mesianice, cica indispensabile "in aceste momente tulburi") si, automat, calare pe butoiul cu branza (fara el si importanta lui cruciala nu poate exista tara, desigur, dar, cand il surprinzi desfatandu-se fara griji pe Riviera franceza, risipind o caruta de bani pe placeri frivole, bani proveniti neindoielnic din munca fostilor "fraieri" din subordine, tot tara si-o reprezinta ???), fiindca, nu-i asa?, are avantajul unei perechi de bilute in plus, alias putere "legala" de decizie, ca asa l-a fericit mama natura :D
    Deci, GM, ar fi o mutare isteata sa mizezi pe curajul riscant (frumos pleonasm!) de a face odata si odata ceea ce se cuvenea facut inca de la inceputuri......adica sa-ti arunci tot arsenalul in poalele coanei Europa; oricum, nimic nu este pierdut - never say never !
    6 9
  • Giga Motors
    Corectura: mai sus vroiam sa scriu initial "a revoca", nu "a recuza", dar de-abia dupa ce am trimis textul am observat ca n-am fost atent. Nu puteam lasa in fraza respectiva termenul inadecvat, caci nu-i totuna ca semantism cu cel corect.
    5 2
  • Giga Motors
    Inca ceva: poate unii ma vor intreba, daca tot militez pentru transbordarea GM premium (US) in Europa, de ce n-am pomenit si de Impala. Am lasat sa se inteleaga ca, deocamdata, "veteranul" Cruze si proaspatul venit Malibu sunt in focuri (cel putin primul atrage si privirile, si elogiile, iar faptul ca este turnat preponderent in Asia chiar nu mai conteaza, deja m-am obisnuit cu ideea; oricum, masina arata splendid din orice unghi, se misca gratios, iar interiorul este trasat cu bun gust), iar daca graficul vanzarilor le va maguli, in urmatorii 2-3 ani, cu cote frumusele, poate va trebui cooptat si Impala......Chiar si dat pe mana lui GM Korea. Deci este foarte importanta reactia pietei europene, asa ca nu doresc mutarea brusca a intregii baze de modele americane la noi, ci in mod gradat, etapizat, prudent, pentru a le lasa timp si libertate oamenilor sa se obisnuiasca cu ceva "mai" inedit decat filosofia cu care au fost indoctrinati (ca sa nu spun intoxicati) atata amar de vreme......
    4 8
  • @Giga
    Ai spus ceva foarte adevarat, din pacate, in comentariul tau, lucru observat si de mine pe viu si confirmat de americani sadea: anume desconsiderarea de catre clientii americani actuali si potentiali a propriilor marci cand vine vorba de achizitie, acest fenomen pagubos fiind probabil si o cauza pentru care multe marci de import vand mai bine decat marcile locale, nu pe toate segmentele (strazile sunt inca pline de pick-upuri in mare majoritate americane), dar totusi.....vizibil.

    Au avut probabil la baza si situatii mai vechi care sa-i indreptateasca sa gandeasca asa (vezi cazul cu Buick-ul LeSabre - fac ce fac si tot la marca ta favorita ma intorc - despre care iti spuneam acum cateva zile la articolul referitor la nemultumirea Renault, VW si Ford fata de garantiile de stat acordate PSA), dar situatia din prezent este total schimbata. Cruze se bucura de apreciere in State, are calitate si design, care il integreaza perfect in gama Chevrolet, dar am ramas masca sa aud pe multi spunand ca este sub Kia Soul... am crezut ca nu aud eu bine. Sau noul Focus catalogat "crappy" fata de ...Corolla, o masina terna cap-coada. La fel cand vine vorba de premium: Cadillac este cotat de insasi clientii americani mult sub concurenta, care acolo se clasifica aproximativ asa:
    1. Lexus - detasat (de ce, este peste puterea mea de intelegere)
    2. Mercedes, Porsche
    3. BMW, Infiniti
    4. Audi, Volvo
    5. Acura
    In consecinta, rar mai zaresti cate un Caddy, in schimb Lexus e la orice pas, ceea ce e frustrant, deoarece gama actuala bazata pe CTS si pe nou-noutele ATS si XTS este cel putin la nivelul lui Lexus. Eu cred ca le lipseste capacitatea de a se face intelesi si de a-si prezenta calitatile catre clienti. De Lincoln nu mai zic, probabil clientii au si uitat ca marca asta, actualmente cam schioapa, mai exista. Este exact ca Lancia in Europa - nimeni nu se mai uita la ea, iar Caddy este cam ca Alfa: are produse noi si competitive, dar lumea le trece cu vederea.

    Din cauza acestei gandiri (care daca stau bine sa ma gandesc si in Romania se manifesta la fel de pregnant, unde Dacia inca le pute romanilor) apar periodic stiri de genul celei de fata, cu concedieri de mii de oameni, in timp ce conationalii nici nu se gandesc care este impactul asupra economiei al alegerii unei chinezarii cu care se fataie toata ziua pe strazi.
    3 5
  • Giga Motors
    @mntsn, daca asa stau lucrurile in State, cum le relatezi tu de la fata locului, inseamna ca situatia GM este mai grava decat am crezut eu......In atare conditii, nu-mi ramane decat sa sper ca liderii corporatiei vor incerca sa duca o campanie sustinuta de re-constientizare a populatiei locale asupra normalitatii de a miza preponderent pe masinile care se fabrica la fata locului (nu sunt absurd sa contest pluralismul ofertelor de piata, dar invazia masiva a marcilor straine loveste fara rost in industria autohtona......). Cat despre Europa, progresele politicii GM sunt timide, dar trebuie continuate, cu conditia obligatorie de a fi evitata in perspectiva apropiata enormitatea aceea de mozaic cu PSA, deoarece o imprudenta ca aceea va veni la pachet cu spulberarea identitatii de sine si cu reticenta clientilor care pun inca mare pret pe un asemenea imperativ: a conduce o masina realizata in-house cu materiale provenite din economia nationala.
    2 3
  • @mntsn .... salut .... respect parerea dar sa sti ca americanii de nord se uita mult la FIABILITATE ca si criteriu de baza in alegerea unei masini ..... iar cadillac in ultimii 10 -15 ani nu sta prea bine, cum de altfel nu prea stau toate marcile lor .... si cind dai 70 de miare jos .... ai totusi ceva pretentii ..... barem sa nu te lase-n drum ..... in fine .... fiestecare ia ce-l lasa inimioara. eu personal de citesc pe internet ceva prea rau despre o marca .... apoi nu vreau sa fac experiente pe buzunarul meu, faca cine-o vrea .... o si buna tuturor !
    8 0
  • Giga Motors
    Salut, @mip. OK, chiar si americanii au inceput sa inlature deliberat din practica punctul lor forte dintotdeauna (fiabilitatea, desigur), pentru ca, aidoma celorlalti producatori din intreaga lume, au tot interesul sa vanda cat mai mult, iar in acest scop masinile trebuie sa "traiasca" putin......Dar iti dai seama ca nu ti-am spus ceva nou. Daca tot ai pomenit de Caddy, o sa-ti marturisesc ca eu, unul, n-o sa iubesc niciodata un CTS mai mult decat un Brougham ! In primul rand fiindca n-au cum sa se pupe luxul cu superluxul, desi ambele categorii ar bate in aceeasi directie. CTS arata deosebit, dar panoul de comanda este cam la fel ca cele din celelalte modele actuale ale lui Caddy (asta inseamna hiperstandardizarea industriei auto, care devine un factor determinant al globalizarii). GM a schimbat body-style consacrat numai ca sa fie "in tendinti", adica in ton cu capriciile pietei, de altceva nu-i mai pasa. Vorba lui mntsn: niste ahtiati dupa lovele......Bosii din Detroit fac si lucruri bune, demne de apreciat (pe care si eu le sustin si le incurajez fara sa zabovesc), dar, pentru restul (tampenii), i-as tine numai in palme :)
    2 6
  • @Giga si mip: corect, orice om rezonabil care tine la banii lui se uita si la fiabilitate cand isi ia o masina noua si mi se pare normal.

    Ciudat este ca in State, luand in calcul fiabilitatea, americanii isi desconsidera marcile nu doar in fata japonezelor care - lucru unanim recunoscut - si-au construit de-a lungul timpului o reputatie solida in materie de fiabilitate, dar ciudat este, cum spuneam, ca isi desconsidera propriile marci chiar si in fata coreenelor, care, sa fim sinceri, nu au cine stie ce renume in domeniul fiabilitatii. Am regasit in US o isterie de nedescris pentru Kia si Hyundai, sunt realmente topiti dupa masini gen Soul si Veloster.
    5 0
  • Giga Motors
    @mntsn, nu-mi vine sa cred ce spui......Adica sunt de acord cu tine in principiu, dar mintea mea refuza sa accepte situatia de fapt din US......Intr-un fel sau altul, "japonezele" au stiut cum sa le castige increderea americanilor "de-alungul timpului" (foarte relevant ai folosit aceasta expresie in context), atacandu-i la sentiment inca din anii '70, cand niponii au mizat inteligent pe invazia de masini mici in US ("mici" se refera, desigur, la dimensiunile carcaselor si la capacitatea motoarelor), care consumau putin si te puteai strecura cu ele intr-un trafic tot mai aglomerat......Atunci nu exista nici un fel de "criza economica" pe nicaieri si, totusi, fara motive clare de constrangere bugetara, americanii s-au lasat cuceriti de "alternativa" care i-a amenintat si inca ii mai ameninta pe cei trei colosi locali, care, straniu, au inceput sa realizeze masini putin mai slabe din toate punctele de vedere (dar asta dupa '90 incoace, pana prin 2005), deoarece firmele japoneze veneau continuu cu oferte tot mai tentante si axate pe tehnologii la ordinea zilei, iar producatorii locali se fastaceau, nemaistiind cum sa faca fata situatiei ingrate din cauza careia s-au trezit pusi la colt parca din neant, dupa ce decenii la rand numai "triada" americana facea legea, in mod autoritar, la ea acasa si nu prevestea nici un pericol de nicaieri......Colac peste pupaza, tot din anii '70 s-a aciuat in US si puternica concurenta "germana", n-o sa comentez si pe acest subiect, stie toata lumea ce si cum. Eu remarc insa evolutiile actuale putin diferite ale celor trei concerne americane, desi punctul lor comun este, indiscutabil, adaptarea la rigorile pietei globale(iste): Ford s-a cam "europenizat" si de aceea are cele mai mari sanse sa atraga atentia continentului nostru pe taram comercial, chiar daca acum se clatina serios sub loviturile "recesiunii" de aici / Chrysler inca mai tine la traditie, dar, din cauza foamei, tinde sa se gudure pe langa noul sau stapan / GM, ei bine, joaca dur, desi se "europenizeaza" si ea treptat, insa tine cu dintii de marile "pietre de moara" Buick, Cadillac si GMC nu atat ca moare de dragul traditiei, ci fiindca miroase profitul de la distanta, tocmai din preajma Marelui Zid......Dar cucerirea Asiei, marea provocare pentru Renaissance Center, n-ar fi triumfala fara o incercare dementiala, dar necesara, intr-o directie la care putini se gandesc: abordarea pietei indiene......Intr-un mod mult mai incisiv decat pana acum. Ba eu as scruta fantasticul: as viza si......Japonia ! Numai ca ar fi extrem de greu cu preconceptiile prea nationaliste de acolo, insa, pornind de la premisa importanta ca economia de piata trebuie sa fie libera, neingradita si nemonopolizata de nimeni, n-ai de unde sa stii dinainte ce vei pati pana nu apuci taurul de coarne.......Eu cred ca numai deciziile surprinzatoare, imprevizibile, caracterizate de o doza de risc vecina cu imposibilul si chiar cu nebunia (de care cei mai multi se feresc de teama esecului sau a afectarii propriei imagini), te pot propulsa spre piscuri intr-o economie atat de selectiva si intr-un mediu social atat de capricios ca astazi - trasaturi valabile in lumea de pretutindeni......Si nu numai sa ajungi in varf este esential, ci si sa te mentii in focuri si in topul preferintelor, fiindca ma uit la VAG si la tactica Hyundai de a-i urma fidel punctele ideologice si presimt ca gigantul german va incepe sa alunece la vale la un moment dat (dupa o faza prealabila de "platou", care va prefigura o asemenea involutie), rapus de propriile atuuri si arme, pe care teribilul concurent din Extremul Orient se pare ca stie sa le foloseasca in favoarea sa......Intuitia mea este cu atat mai ferma cu cat filtrez putin la nivel celebral ultima fraza a lui mntsn, care, sincer, m-a socat oarecum, nu ma asteptam.......De fapt, mi-am imaginat eu ceva si inainte, insa fara sa fiu sigur sau sa ma bazez pe informatii veridice, demne de crezare, dar de la supozitie pana la......isterie (cum a precizat mntsn ca a constatat la fata locului) este ceva distanta; inseamna, fara doar si poate, ca lucrurile avanseaza mai rapid decat am putea intelege.
    0 5
  • @mntsn & giga .... salut .... sa stiti ca in america de nord acum coreenii urca pt ca au inceput sa faca masini ce sint f. aproape de ce fac japonezii .... la un pret mai mic. in plus si-au gasit niste designeri destul de inspirati si cu noile generatii de masini au atras tot mai multa clientela. au si programe de finantare si garantii serioase, asa ca .... ei se dezvolta. stiu multi care au hyundai si sint super-multumiti de ele (de ex. unul are o hyundai sonata de vreo 4 ani si a pus pe ea 140.000km si in afara de frine nu a schimbat nimic). pina acum citiva ani erau nasoale rau, in special kia .... cit despre americani .... eu am mai citit de pe forumurile lor impresii despre masinariile lor si multi (proprietari din sua sau canada) se vaita ba de motoare, transmisii, probleme electrice si cine mai stie ce .... era chiar unu' mai batriior ce zicea ca e veteran de razoi si ca ii pare rau dar nu-si mai permite sa dea/arunce bani pe masinile lor cu probleme. actualmente de la ei lincoln si buick sint mai bine cotati, restul .... au doar ceva modele mai reusite .... in rest .... asta e .... nici europenele nu stau prea bine chiar daca se vind inca bine desi-s cam scumpe. numai ca europenele au alt "miros" si-s apreciate pt alte calitati decit americanele sau asiaticele de pe piata .... asta e .... cum am zis si mai sus, isi ia fiecare ce doreste .... gusturile nu-s discutabile ! o zi buna tuturor !
    6 0
  • a ... si am uitat sa va zic inc-o "fleasca" americana .... au lansat acum dodge dart .... si se dau mari ca au tinut masina in tunel aerodinamic nu stiu cit, etc .... dar apoi sa vezi .... noul motor de la fiat si transmisie .... sic ! de la hyundai !!!!!!!!!!!!!!!!!! pai ei nu mai sint de vreo 25-30 de ani in stare sa scoata ceva motor/transmisie buna ! da pt aia se bat in piept !!!!! scuzati-ma .... dar la un om de genul asta merita sa il ocolesti, ca sa nu-l scuipi in fata ! cum o sa ii mai cumperi motorisca ? si totusi .... grupul chrysler momentan vinde binisor .... de ce ? eu personal nu-mi pot da seama ! si nici nu ma chinui sa gasesc raspuns, pt ca nu o sa mai dau vreodata banii pe o masina de la ei !
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru