Germania vrea să pună piciorul în prag: plan de recall pentru 12 milioane de mașini diesel Euro 4, 5 și 6

de Mircea Meşter
Marti, 27.06.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Între 1.5 și 2.5 miliarde de euro. Acesta va fi costul total al recall-ului pe care Ministerul Transporturilor din Germania vrea să-l impună asupra constructorilor care au vândut mașini diesel în această țară.

Deși ecourile scandalului Dieselgate par să se fi calmat la nivel mondial, există premise ca valurile cauzate de cutremur să înceapă să se vadă de abia de acum înainte în Europa. Iar ultima informație care ne face să concluzionăm acest lucru este faptul că autoritățile germane încearcă să le impună tuturor constructorilor prezenți pe piața din Germania să inițieze rechemări în service pentru aproximativ 12 milioane de mașini diesel.

Scopul autorităților este acela de a reduce semnificativ emisiile de Oxizi de Azot (NOx) emise de aceste motoare, care în trafic real reușesc contraperformanța de a depăși de câteva ori limitele testate în laborator, acolo unde modelele diesel sunt omologate pentru piața europeană. Conform celor de la Reuters, Ministerul Transporturilor din Germania își propune ca scăderea totală a emisiilor de NOx pe parcul auto diesel să fie de cel puțin 25% la finalul operațiunii.

Esential 12 milioane de mașini ar fi vizate de planurile de recall ale guvernului german.
1.5-2.5 miliarde de euro este costul asociat acestei operațiuni majore.
Surse guvernamentale citate de agenția de presă anunță că totalul costurilor pentru operațiunea de rechemare a celor 12 milioane de mașini ar ajunge undeva între 1.5 și 2.5 miliarde de euro.
În cadrul vizitei la service, mașinile vor trece printr-o schimbare de softwareal management al motorului, provocarea constructorilor fiind aceea de a păstra aceleași cifre de consum și performanțe în condițiile în care emisiile trebuie să scadă simțitor.

De notat că mutarea - încă neanunțată oficial - vine cu patru luni înainte de alegerile generale din 24 septembrie, autoritățile impunându-și astfel punctul de vedere în fața unei probleme care a luat având în Germania în ultimii doi ani.

Analiza autorităților din Germania vine după ce constructorii germani au anunțat un recall de 630.000 de mașini în 2016, însă efectul real al reviziei tehnice anunțate a fost considerat insuficient de Ministerul Transporturilor.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (9)

  • Costel
    No, asta inseamna sa ai curaj si verticalitate!
    Bravo lor!

    Daca ar avea si frantujii singe, ar trebui sa-si retraga toate masinile vindute vreodata, sa le rascumpere de la proprietari si sa-si ceara si scuze
    9 23
  • Subscriu,cu tot scandalul dieselgate pornit de la VAG si asa mai departe,nemtii arata ca sunt inca in fata in ceea ce priveste evolutie,curaj,bun simt,verticalitate.onestitate.Cinste lor !Ca si gluma as intreba cand vom vedea vreodata in Ro un recall de genul pt toate cazanele aduse din toata Europa si cu filtre anulate si alte kkt-uri de genul care scot fum pur pe teava .....
    ps:mi-a ramas in mintre un articol de acum cateva sapt despre testul pt noxe si euro 6 in timp real,facut prin UK,unde paradoxal tot VAG dominau si aveau in grupul lor cele mai multe masini care respecta norma euro 6 perfect(uneori emisii chiar peste euro6).prin fundul clasamentului erau si ai nostri (sau ai renault mai bine zis) cu sandero si logan.
    7 15
  • @Costel
    Frantujii de la PSA au fost primii cared au publicat cifrele reale. Eu am o masina nemteasca si una frantuzeasca si consumul de la cea frantuzeasca e corespunzator cu cel de pe siteul PSA.
    7 0
  • @Costel&cata

    Asa este... Asta inseamna sa furi pana nu mai poti si dupa aia, ca sa scapi basma curata, sa te transformi intr-un cavaler al dreptatii.

    Asa-i Kosy Back, doar ca-i invers ... toate masinile frantuzesti din lume n-au fost capabile sa polueze cat masinile doatate cu 1.9 TDI de la VAG. Nu stiu la ce naiba au mai inventat astiia masini hybride sau electrice cand exista pe piata super ecologicul 1,9 TDI ....
    8 1
  • @Costel

    Scuze ... Am vrut sa scriu "Bacz""! No seeeeervuuuus!
    1 0
  • Germania are propriul sistem de funcționare.
    Este un principiu de "nivelare" sau aliniere la anumite standarde sau proceduri de funcționare pentru TOATĂ industria auto germană în particular și pentru toate domeniile în general

    De aici și VDA. Știu ce vorbesc pentru că am fost implicat direct în ceea ce înseamnă omologările și standardele VDA pentru producătorii de componente auto. Faptul că germanii nu pot să facă un concurent viabil pentru Dacia are legătură cu aceste standarde și proceduri. Nu stau aici să dezvolt, dar au spus-o indirect chiar ei.

    Acum că au comis-o grav și pentru că industria auto germană suferă, fiind handicapată cel puțin la imagine, germanii trebuie să "niveleze" în continuare. Adică handicapul să fie comun pentru toți "jucătorii" de pe piață (românul, cârcotaș, ar spune pe principiul: să moară și capra vecinului.)

    Mai direct. Da, am comis-o și suferim, dar dacă noi suntem obligați să plătim și să fim corecți, vă punem pe toți cu botul pe labe.
    Pe teritoriul german, TOATE mașinile diesel să fie testate și dacă nu se pupă cu normele NOASTRE stabilite împreună cu VDA (și alte comitete și comiții mai mult sau mai puțin dezinteresate), producătorii de mașini diesel sunt obligați să facă recall. Nu contează pentru ce, chiar poate să fie numai o simplă verificare.

    Asta înseamnă, de exemplu pentru producător negermani, care nu au furat la testele de emisii, cheltuieli în plus, nejustificate.
    Așa se asigură și "nivelarea" economică.

    Procedura asta se întâmplă în toate domeniile economice, inclusiv în energie, protecția mediului etc.

    Știu ce vorbesc. Asta face parte din politicile macro economice. Iar Germania își impune propriile politici macro-economice și altora (căței jigăriți).

    De fapt, Germania își impune propriile politici în UE. Asta se vede în mai toate domeniile. Așa funcționează ea (dacă vă întrebați de unde vine chestia cu refiugiații de ex.)
    7 0
  • Friții nu sunt în stare să facă un concurent pentru Dacia pentru că nu sunt capabili, și nu din cauza nu știu căror standarde ori proceduri.
    Ce îi oprește să facă mașini în altă țară?
    6 2
  • @G

    Nu știu cât cunoști tu din industria auto, dar pot să-ți zic că este una din cele mai reglemntate la nivel industrial.
    Orice proces sau piesă trebuie să fie omologate. Trebuie să primească "approval".

    De obicei un proces trebuie să respecte și să îndeplinească o normă tehnică și apoi procesul trebuie omologat, adică să dovedească că procesul asigură rezultatul în parametri impuși.

    Fiecare mare companie are normativele interne. Omologările proprii.
    Singura excepție pe care am văzut-o este industria auto germană, care pe lângă normativele proprii (Daimler, Audi, VW, BMW), avem și normative VDA pe care trebuie să le respecte TOȚI producătorii germani și toate OEM-urile ce lucrează pentru ei.

    Uite cum arată de exemplu prezentarea unor procese pentru industria auto, din documentația tehnică pe care o am (nu spun pentru ce domeniu).

    OEM/Tier 1 - Performance - Approved Systems

    VDA
    Ford
    Hyunday-Kia
    PSA
    Renault

    Pentru alt proces

    OEM/Tier 1 - Performance - Approved Systems
    Audi
    VDA
    General Motors
    Ford

    Alt proces
    OEM/Tier 1 - Performance - Approved Systems

    VDA
    General Motors
    Ford
    Renault
    PSA

    După cum vezi, VDA este nelipsită.
    Iar în industria auto, nu ai "approval', nu vinzi.

    Renault poate să vină în Romania și să impună unui producător de piese local - fă-mi piesa asta cu 29 de cenți/ bucata, să-mi asigure condițiile astea tehnice, nu mă interesează cum faci, îmi respecți numai norma pe care o impun eu.

    În Germania nu se poate așa ceva. Ei trebuie să respecte și normele VDA.

    Degeaba se duc în alte țări. Ei au cam aceiași furnizori OEM care se supun acelorași reguli și proceduri.

    Nu poate nimeni să schimbe procesul, să elimine etape, numai ca să reducă costul unei piese, pentru că înseamnă o nouă procedură de lucru, o nouă omologare, care costă și necesită timp.
    Plus că există și alte reglementări (ELV , REACH) și sisteme (IMDS) care te limitează limitează.

    Singurul loc unde poți să umbli este la soft :))) (unde nu există omologări VDA).
    4 3
  • @ignis
    Nici eu nu știu cam cât cunoști tu din industria auto dar, cu siguranță, știi că procedurile și standardele au rolul de a organiza, eficientiza și de a stabili repere calitative in cadrul industriei auto.
    Existența acestora ridică și mai multe semne de întrebare cu privire la incapacitatea nemților de a menține ștafeta calității la cel mai înalt nivel.
    Producătorului nr. 1 mondial este incapabil să producă niste motoare care sa respecte normele de poluare (și folosește metode necinstite de compensare a acestei impotențe), marele Mercedes importă motoare Renault cu care să-și motorizeze unele modele...în ansamblu, mașinile nemțești de azi sunt mult mai puțin fiabile decât erau în urmă cu 20-30 de ani (așa că fac ceva pe procedurile și standardele lor - sunt inutile pentru incapabili).

    Această „prostire” (ca să-i zic așa) a friților va face ca, în câțiva ani, alianța Renault-Nissan să devină nr. 1 mondial, iar PSA al doilea.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru