Germanii încearcă să renunțe la motoarele diesel Euro 3 și 4: reduceri de taxe pentru trecerea la Euro 6

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 29.06.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Landul german Bavaria va oferi reduceri de taxe proprietarilor care renunță la mașinile cu motoare Euro 3 și 4 în favoarea cumpărării unei mașini cu motor Euro 6, în timp ce BMW și Audi s-au angajat să reducă emisiile de oxid de azot.

În timp ce în România numărul înmatriculărilor de mașini second hand cu motoare Euro 1, 2 și 4 s-a dublat în primele 5 luni ale anului, Germania încearcă să găsească metode prin care să reducă poluarea din marile orașe.

Ultima inițiativă aparține landului federal Bavaria, care a anunțat în această săptămână două măsuri de acest gen. Prima dintre ele este semnarea unui acord cu BMW și Audi, care au sediile centrale în Bavaria, prin care constructorii și-au luat angajamentul ca cel puțin jumătate dintre mașinile cu motoare diesel Euro 5 să ajungă la un nivel de emisii de oxid de azot care să reducă poluarea din marile orașe. Toate costurile vor fi suportate de cei doi constructori, care vor opera în special modificări la nivel software.

Pe de altă parte, landul Bavaria vrea să lanseze în luna iulie un program de înlocuire a mașinilor diesel cu motoare Euro 3 și 4 cu mașini cu motoare Euro 6. Pentru a încuraja proprietarii să renunțe la actualele mașini, Bavaria intenționează să ofere în special reduceri de taxe.

Oficialii BMW saluta aceste inițiative, despre care afirmă că sunt mai eficiente decât interzicerea circulației  mașinilor diesel în mările orașe.

"Credem că există opțiuni mai inteligente decât interzicerea circulației.

De aceea, sprijinim inițiativa guvernului din Bavaria pentru îmbunătățirea calității aerului din orașele noastre", spune Harald Krueger, CEO-ul BMW.

Via Automotive News

Comentarii (8)

  • Fraierilor, trebuie interzise la greu...ca io ca roman sarac, victima istoriei, ciuca occidentului, smecher cand vine vorba de ITP si alte alea cum imi mai cumpar ultima cazatura, ha?
    29 2
  • samsarescu
    samsari, start your engines!
    32 0
  • someone
    si cea mai buna metoda gasita de landul bavaria sa scape de diesel euro 3-4 este, in unanimitate, sa le vanda in romania
    20 1
  • nu am vazut nici un neamt sa vanda masini in vitan.
    ei isi vand masinile la ei in tara, noi suntem cei care mergem dupa ele asa ca bravo lor.
    19 0
  • mai bine renunta la diesel, peste cativa ani vor oferi bonusuri pt cele euro 6, care defapt sunt euro 2...
    8 6
  • Anonim
    Trebuie introdus un impozit auto in functie de norma de poluare, ITP la motorizarile euro 1,2,3,4 din an in an .ITP pe bune la toate masinile ! Sunt masini in trafic cu ITP-ul la zi dar cade tabla de pe ele . Trebuie oprita aducerea tuturor rablelor din Europa de Vest ca altfel devenim groapa de gunoi a Europei . Nu am nimica cu posesorii de masini mai vechi dar fiecare masina trebuie sa respecte normele de siguranta indiferent de vechimea ei . Apoi o lege prin care sa ai voie sa vinzi maximul 2 masini pe an apoi sa se introduca un impozit . Masina sa nu mai poata fi instrainata decat daca este pe numele vanzatorului . Asa ne mai scapam de toti bisnitarii de masini care traiesc bine mersi din acest comert fara sa plateasca 1 leu taxe la stat . Controale mai aspre la statiile ITP eventual cateva arestari pentru neglijenta in serviciu si sa vezi cu nu mai ei IPT decat pe bune.
    15 1
  • aleics
    Uraaa , sa vina in gropile de gunoi ale Europei , degeaba am intrat in UE cu M !?
    2 0
  • nu mai posta cu numele asta ca faci marca de rusine
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru