Globalizare la un alt nivel: producţia lui Toyota C-HR a început în Turcia şi va fi exportată din Statele Unite până în Africa de Sud

de Daniel Popescu
Joi, 10.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a anunţat startul producţiei SUV-ului compact C-HR în Turcia, care urmează să fie exportat inclusiv în Statele Unite, Taiwan şi Africa de Sud.

Prezentat cu mare fast la Salonul Auto de la Geneva din luna martie, SUV-ul compact Toyota C-HR se pregăteşte să-şi întâmpine primii clienţi după startul oficial al producţiei în Europa.

Construit pe platforma celei mai noi generaţii a lui Prius, modelul va fi produs la fabrica pe care Toyota o are în localitatea turcă Sakarya, iar constructorul japonez mizează pe vânzări consistente ca urmare a popularităţii în creştere a acestui segment.

"Toyota C-HR este un produs important pentru Toyota, deoarece segmentul creşte rapid. Această maşină este propunerea foarte bună a celor de la Toyota în acest segment", spune Van Zyl, preşedintele şi CEO-ul Toyota Motor Europe.

Urmareste Automarket
Toyota C-HR poate fi comandat cu un motor turbo pe benzină de 1.2 litri, care va beneficia şi de cutie de viteze manuală realizată în Polonia, dar şi cu un sistem hibrid cu un motor pe benzină de 1.8 litri care funcţionează în paralel cu un motor electric care va fi produs în Ţara Galilor.

Noul C-HR urmează să fie vândut preponderent în Europa, însă va fi exportat şi în Statele Unite (principala piaţă pentru japonezi), Canada, Taiwan, Mauritius şi Africa de Sud. C-HR se va alătura astfel liniei de producţie din Turcia unde mai sunt realizate Corolla şi Verso, iar producţia anuală va creşte de la 150.000 la 280.000 de unităţi.

Pentru a face faţa cererii, Toyota a angajat încă 2.000 de persoane, astfel că numărul total al salariaţilor a ajuns la circa 5.000.

Ca urmare a începerii producţiei, 75% dintre maşinile vândute de Toyota în Europa vor fi produse într-o ţară de pe Bătrânul Continent.

Via Toyota

Comentarii (5)

  • La ora actuala probabil ca e cel mai interesant model in clasa respectiva. Da, seamana cu HR-V, insa e mult mai bombastic si funny. Bordul are o ergonomie superioara celorlalte modele Toyota si probabil ca va reprezenta noua directie de design.

    Un mare plus pentru hibrid, primul printre SUV-urile de clasa B.

    Marele handicap e pretul: intre 19.560 si 30.180 euro in Romania. E si mai mare cand te gandesti ca e produsa in Turcia, unde salariile sunt mai mici ca in Franta, UK sau Japonia, tarile in care Toyota produce modelele din clasele B-D pentru Europa.

    Nici la capitolul performante nu stau prea bine (datele le puteti vedea pe site-ul Toyota Romania).

    P.S. Poate actualizati articolul si cu preturile din Romania pentru variantele importante.
    12 3
  • kalashnikov
    vai ce spate de honda are.......
    4 7
  • Stai asa. Nu era de porc sa faci masini in turcia? Adica se sufoca vreo doi cunoscatori pe aici cand se vorbeste de modelele Renault fabricate in Turcia.
    11 2
  • Subscriu la ce-a spus @Andy - si mie-mi pare deci cel mai reusit SUV compact actual, dar si printre cele mai scumpe din pacate.
    ...Ba chiar nejustificat de scump, luind in calcul costul redus al manoperei turcesti sau poloneze (si pt japonezi Turcia are avantajul unor facilitati vamale la exporturile-n UE.)

    Totusi, asemanarile cu SUV-ul Honda sint nesemnificative dupa mine, HR-V-ul fiind si el interesant, dar cu unele detalii de stil ratate.
    14 1
  • Marian
    @Andy - de unde ai dedus ca este SUV de segment B?
    In stire se vorbeste despre SUV compact. Si daca asta e compact, atunci RAV4 ce mai e, asta nu era tot compact?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru