GM se scufunda
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Desi deficitul anuntat de boss-ul GM, Rick Wagoner, pentru anul 2005 se cifra in jurul sumei de 8.5 miliarde de dolari, rezultatele finale publicate ne arata ca spirala caderii grupului american se adanceste tot mai mult. Astfel, cifra pe care toata lumea o credea enorma este de fapt abisala, GM iesind in pierdere cu nu mai putin de 10.6 miliarde de dolari in 2005. Cu doua miliarde mai mult decat prevedea Wagoner!
Presedintele GM a incercat sa motiveze aceasta “mica” diferenta prin trei costuri suplimentare: cele legate de compensatiile datorate angajatilor concediati de la filialele GM, prin datoriile acumulate de societatea de credit GMAC (de care GM va scapa acum mai greu, avand in vedere situatia in care se afla) si prin falimentul furnizorului si filialei Delphi. In aceste conditii, nevoia de capital este prea mare pentru ca vanzarea actiunilor pe care GM le are la Subaru si Suzuki sa ajunga pentru reintrarea pe linia de plutire. Analistii condamna politica lui Wagoner si ii cer plecarea, amenintand ca daca se continua pe aceasta linie, GM s-ar putea sa aiba probleme vecine cu falimentul.
Interesant este faptul ca situatia financiara a grupului nu se regaseste in proiectele pe care GM le are in desfasurare. In ultima perioada s-a investit masiv in design, scopul fiind remodelarea portofoliului de marca astfel incat modelele sa devina mult mai atractive decat ale concurentei. Sa speram ca aceasta este solutia pentru probleme si ca GM va avea timpul necesar pentru a-si pune in aplicare planurile care se dezvolta sub creionul unor designeri auto celebri, cum sunt Ed Welburn sau Anne Asensio.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
BMW Classic, divizia de mașini clasice a mărcii germane, va începe să elibereze documente digitale noi pentru posesorii de modele clasice BMW. „Certificatul de Naștere”, așa cum este numit noul document, include informații despre motoare, șasiu, datele de fabricație și de livrare, precum și lista cu echipamentele opționale. (23.04)
-
Maserati Grecale Folgore, versiunea electrică a SUV-ului de performanță, poate fi cumpărat acum și în România. Pentru această versiune prețul de pornire este de 122.000 de euro. (23.04)
-
Subaru a anunțat oficial că va scoate din producție modelul Legacy după 2025. Berlina de clasă medie a constructorului japonez se vinde acum doar pe piața nord-americană. (23.04)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
- Noul Lexus LBX a ajuns în România: disponibil de la 38.200 de euro
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
Comentarii (0)