GM testează panourile de caroserie din magneziu

de Sebastian Toma
Miercuri, 24.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
General Motors a dezvoltat un nou tip de aliaj pentru panourile sale de caroserie. Acesta este cu 75% mai uşor decât oţelul, cu 33% mai uşor decât aluminiul şi este turnat din magneziu.

Esential 1 kilogram reprezintă diferenţa de masă dintre un capac de portbagaj din magneziu şi un capac de portbagaj din oţel.
General Motors a anunţat că testează un nou tip de panou de caroserie, realizat din magneziu printr-un nou proces de formare termică. Noile panouri sunt cu 75% mai uşoare decât echivalentul lor din oţel, iar rezistenţa oferită de acestea este comparabilă. Panourile sunt cu 33% mai uşoare decât aluminiul, spun cei de la GM. Prototipul este un panou folosit pentru capacul portbagajului, care este cu un kilogram mai uşor decât echivalentul său din oţel. Până acum, cei de la GM au realizat 77.000 de închideri prin trântire simulate de roboţi şi un impact cu 250 kilograme, fără nicio problemă în materie de rezistenţă.

Până acum, componentele din magneziu erau folosite în industria auto pentru jante din aliaj, dar cei de la GM au mers cu un pas mai departe şi au dezvoltat o procedură complexă de turnare a acestui material, care duce la obţinerea formelor complexe. Constructorul american poate să realizeze modele precise cu noua tehnică de formare, dar reprezentanţii GM nu au specificat ce costuri suplimentare ar aduce această procedură.

Urmareste Automarket
General Motors speră să introducă în producţia de serie noile componente pentru a putea oferi modele mai uşoare, care să se mândrească cu un plus de manevrabilitate şi cu un consum de carburant mai redus. Însă, costurile ridicate ale acestei tehnologii şi reducerile de masă în raport cu oţelul ar putea să implice preţuri de achiziţie mari pentru modelele care vor folosi această tehnologie.
Constructorul american încearcă să obţină o soluţie durabilă, sigură şi eficientă din punct de vedere al costurilor la deja "tradiţionalele" fibra de carbon şi aluminiu, două materiale costisitoare pe care încearcă să le aplice rivalii pentru a obţine modele mai uşoare.

Via Worldcarfans

Comentarii (14)

  • Marian
    Eu nu prea inteleg ecuatia, e cu 75% mai usor ca otelul si cantareste cu 1 kg mai putin un capac de portbagaj, dupa mintea mea rezulta ca cel de otel ar trebui sa aiba 1.75 kg?
    12 11
  • SL foloseste deja magneziu la capota...
    9 2
  • AndreiRN
    Dar si ce frumos ard in caz de incendiu.
    13 5
  • Marian
    De ce am primit voturi negative? daca cel de otel ar avea 10 kg iar asta de magneziu e doar cu 1 kg mai usor unde e diferenta de 75%, nu ar trebui sa fie de 2.5 kg? Faceti-ma sa inteleg ca doar sunt de la tara si nu prea le am cu procentele astea.
    11 7
  • kumite
    Pai pe capacul ala mai sunt montate si stopurile,incuietoarea,balamalele etc...Probabil ca de asta nu-ti iese procentul.
    6 1
  • AndreiRN
    Mariane, o sa inveti ca pe aici daca spui ceva adevarat se vor gasi multi care te vor considera dusman asa ca ........ obijnuieste-te si ignora.
    Am dus acasa cateva kg de magneziu doar ca sa ma joc in foc cu el.
    Si arde superb.
    11 4
  • Giga Motors
    Sa crap daca pricep logica GM-ista: sunt constienti ca acest tip de aliaj este costisitor si, in consecinta inexorabila, vor fi obligati sa umfle preturile unor astfel de masini, ca sa nu iasa in pierdere, evident, dar, pe de alta parte, se bucura pentru faptul ca utilizatorii vor putea dispune de masini mai usoare. Asa, si ?! Care-i baiul? Sa-mi cumpar o masina care pluteste pe sosea doar in ideea ca as reduce consumul? Si sa-mi scot astfel, in timp, "parleala" de la cumparare, la care ofer o suma exorbitanta? Ce mare branza as face? Dar de vulnerabilizarea caroseriei in caz de accident tine cont vreun cap patrat din Renaissance Center? Cu ce m-ar incalzi "manevrabilitatea superioara" daca as fi facut muci la un impact puternic, chiar si daca n-as fi eu vinovat de producerea lui? In plus, vorba lui Andrei: stim ca magneziul este foarte inflamabil, nu atat de mult ca sodiul, dar, orisicum, metalele alcaline sau alcalino-pamantoase sunt pretentioase la mediu. Nu mai ajunge fibra de carbon? Sau inca se cauta febril acel material miraculos numit ieftiniu (ca sa se termine tot in -iu), care sa presupuna investitii tinzand catre zero si profituri garla?.......
    4 1
  • Marian
    @kumite sa zicem ca nu m-am gandit si la restul, dar un capac de portbagaj cred ca are pe la vreo 15-20 kg. Pt ce as folosi un material cu mult mai scump daca diferenta finala e de doar 1 kg?
    3 1
  • Ca arde ca un butuc in soba e una, insa treaba asta cu miscorarea greutatii cred ca ar trebui, inginereste vorbind, sa aiba si ea o limita, pentru ca vorbim de iesirea din sfera unei sigurante confortabile si de intrarea in una a costului ridicat de proiectare. Pe scurt, fizica elementara imi spune ca o masina usoara, ca sa aiba siguranta uneia mai grele, trebuie sa fie mai lata, mai joasa, cu o structura mai complexa si cu un centru al greutatii mai coborat, ori asta implica niste costuri ridicate, asa ca, una peste alta, iesi tanda-manda cu banii.
    9 1
  • RolsRoyce foloseste de mult timp magnesiu pentru fabricarea bordului pentru ca e usor, rezistent si evita greierasii pe termen lung.

    Nu e in nici un caz o solutie ieftina.
    5 0
  • kumite
    Oricum nu are nici un rost asa ceva.Lumea a inceput sa devina din ce in ce mai saraca.Are rost sa fac datorii la banca,o viata intreaga,pt o caroserie din magneziu,fibra de carbon si motor din titan?La cata economie de carburant voi face.....Si nepotii mei vor mai continua sa plateasca dupe ce trec eu....
    5 0
  • giuriadi
    Pana la urma o sa ajungem tot la carton ca e mai usor. Deci cine are trabant sa nu-l vanda acum, ca mai tarziu o sa fie la moda !!!
    7 0
  • Un capac de portbagaj (a nu se intelege hayon) nu are mai mult de 4-5 kg neechipat (fara incuietori si alte mecanisme).
    1 0
  • dani ix
    Daca va uitati bine in textul (si in poza) in engleza este vorba de subpanou, adica partea de intaritura de dedesubt (ce se vede cand deschizi portbagajul in cazul in care nu ai alte plastice pe el) nu si de panoul exterior.
    Asa este vorba de aprox 4kg.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru