Greenpeace: "Noul Golf consumă prea mult"

de Sebastian Toma
Vineri, 07.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanţii Greenpeace nu sunt impresionaţi deloc de noul Golf 7. Ecologiştii somează compania germană să producă o versiune de bază cu un consum mixt de trei litri la sută.

Esential 3 litri la sută ar fi trebuit să consume versiunea de bază a lui Volkswagen Golf 7 în viziunea Greenpeace.
Lansarea lui Volkswagen Golf nu a venit ca un eveniment fericit pentru cei de la Greenpeace, informează Automotive News. Gruparea ecologistă consideră că Volkswagen nu a făcut suficiente eforturi pentru a reduce consumul de carburant al celui mai important model din portofoliul său. Reprezentanţii Greenpeace doreau ca versiunea de bază din gama Volkswagen Golf 7 să ofere un consum de 3.0 litri la sută în regim mixt şi somează constructorul german să dezvolte o asemenea versiune.

"Golf este maşina care face diferenţa în segmentul compact, iar toţi constructorii îl vor lua drept etalon în următorii zece ani. Consumul său este o dezamăgire. Nu contează că Volkswagen va lansa o versiune electrică a lui Golf la anul, aceasta nu se va compara cu cele propulsate de combustibili fosili în materie de volum, iar asta contează când ne uităm la versiunea de bază, echipată cu un motor alimentat cu benzină", a declarat Wolfgang Lohbeck, expertul german în transporturi pentru Greenpeace.

Cea mai ieftină versiune a noului Golf are un consum mediu de 4.9 litri la sută, iar Lohbeck consideră că Volkswagen avea expertiza să ofere ceva mai economic.

Specialistul în transporturi de la Greenpeace i-a somat pe de la Volkswagen să construiască o versiune de bază a lui Golf care să aibă un consum mediu de 3.0 litri la sută.

Întrebat de protestatarii de la Greenpeace şi afirmaţiile lor, Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen Group, a spus că noul Golf este "răspunsul potrivit pentru preţurile în creştere ale carburanţilor" şi a subliniat progresul noii compacte din Wolfsburg cu apariţia unei versiuni BlueMotion, care va oferi un consum de 3.2 litri la sută în regim mixt. Winterkorn a adăugat faptul că grupul de protestatari era oricum neînsemnat, acesta însumând 50 de persoane, după estimările sale.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (23)

  • Pe bune ca asta a spus Greenpeace? Si i-a mai si somat? Extraordinar...acesti ipocriti care au protestat ani intregi in Germania pt a inchide toate reactoarele nucleare pana in 2020, au castigat, iar guvernul a anuntat ca o parte din energia astfel pierduta se va realiza cu...carbuni, ca e mai ieftin, si surpriza, ecologistii nu mai protesteaza, adica am luptat sa inchidem centralele nucleare, f bine, vor aparea multe termocentarle pe carbuni? nu-i problema, carbunele nu polueaza. Pana nu-i vad in haine facute din frunze si-n barci cu vasle cand calatoresc pe tot globul sa protesteze, vor fi niste penibili in folosul altor interese. As fi spus acelasi lucru daca era vorba de oricare marca.
    76 8
  • Asa m-am plictisit de ecologia dusa la extrem, ca de mere padurete! Una e sa ai grija de mediu si sa progresezi spre energii verzi sau sa eficintizezi la maxim consumurile, ceea ce deja se intampla, alta e sa macani ca o rata nebuna la orice apare fara sa gandesti nici un pic, hai ca m-am saturat de toti spalatii pe creier care se considera verzi.
    51 5
  • GOLF 7 VS GOLF 6:
    benzina:
    1.2TSI - 4.9 vs. 5.2 l/100km
    1.4TSI 140 vs 1.4TSI 122 - 5.3vs 6.2
    1.4TSI 140DSG vs. 1.4 TSI122dsg - 5.0vs. 5.8
    diesel:
    1.6TDI - 3.8 vs 3.8
    2.0TDI - 4.1 vs 4.3

    eu consider ca e bine
    50 3
  • Nu inteleg ce au spus rau ? Adica cine nu ar vrea sa aiba o masina care consuma 3 litri la suta? Foarte bine trebuie sa Ii forteze pe producatori sa faca masini care consuma tot mai putin, daca nu existau regurile de scadere a pouluarii si azi un golf consuma 7 litri la suta... Trebuie sa se continue cu scaderea consumului de conbustibil, nu numai la vehicule ci la orice masina incepand de la avionane si nave pana la generatoare diesel.
    17 16
  • Ma scuzati , nu am vazut cat de putin consuma Golf in comparatie cu rivalii sai din segmentul compact , se pare ca Golf 7 este mult mai economic
    @Nae 1.4 TSI 160 CP de pe Golf 6 iti spune ceva ?
    6 9
  • Murinio
    Cum sa critici marcile intre ele ,sau oamenii in cauza doar pt niste vorbe amiabile.Asta nu inseamna ca un om e ipocrit daca a spus un adevar.Si se pare ca Golf mai ales generatia aceasta nu mai este cum era inainte,sa consume putin+problemele de fiabilitate care le au + ca mai si consuma= o dezamagire totala din partea clientului gurmand de VW-ne.
    10 19
  • Sa se mai duca undeva greenpeace cu bullshit-ul lor de "save the planet"
    15 10
  • Nu consuma atata un Smart CDI !!!
    Daca as avea puterea lui Htler, ecologistii ar fi pe primul loc.
    17 12
  • real value
    consumul real este realizat in realitate de posesor si de:

    autobild, autoscout24 si mobile.de

    pana vin cifrele astea-s baliverne

    vw nu are nici o inovatie la motor= cred cifre false

    mazda 1.3 skyactiv G si nissan 1.2 DIG-S sunt ceva "nou" si un pas pentru micsorarea consumului.

    nu motoarele vw
    11 11
  • na poftim! :)))
    4 3
  • @real value
    esti atat de bun incat nu ai luat in calcul faptul ca masina are 100kg mai putin decat G6 = un alt comentator a umplut pagina cu baliverne
    7 5
  • @Eu - il cunosc binisor - consuma mixt cat 1.4 122

    @real value - 100kg mai putin, dezactivare cilindri, aerodinamica mai buna => consum mai mic
    6 2
  • AndreiRN
    Se poate un consum mai mic dar refuza companiile auto?
    Asta ar trebui sa fie intrebarea majora.
    Altfel eu i-as invita pe cei de la Greenpeace sa proiecteze ei aceasta masina.
    Intre ce vrem si ce este posibil la pretul si timpul de dezvoltare oferit este o mare diferenta.
    10 2
  • florin
    vapoarele polueaza cel mai mult si nu mai comenteaza nimeni. Un vas de croaziera nou-nout, alb,frumos, plin de babalaci care si cheltuie pensia pe croaziere, scoate fum pe cos ca o centrala termica
    14 3
  • real value
    @real value

    cand ai aceeasi compresie si acelasi sistem de injectie si aceeasi cilindree consumul este cam deloc mai mic, 100 kg in minus la o asa masa si cilindree nu fac cat fac un motor benzinar compresie 14:1 mazda 1.3, reducere+ masiva de greutate nu ca la golf. + ca un automobil ca mazda 2 are anvelope inguste(pata contact mica) vezi si toyota ft bh(ever wondered why?) plus ca la peste 70 kmh aerodinamica e viata ta iar forma vesnica a golfului este una din cele mai proaste posibil aerodinamic (= cd mare+ aria frontala mare)

    oare sa fi umplut altcineva paginile cu rahatel?

    la stiinta trebuie obiectivitate nu atasare de brand, probabil ca esti un vw fan de aia ai si scris.

    si am citit articolul fiind constient de 100 kg minus cand mi-am dat cu parerea
    3 8
  • real value
    @Nae

    deaztivarea cilindrilor nu scoate pierderile de frecare a cilidrului nealimentat asadar motorul cu cilindrii "activi" trage cu un cuplu mai mic si frecarea si masa cilindrilor dezactivati.

    mai bine 1 cilindru sau 2 in minus (=cuplu mai mare datorita cilindrii diametru mai mare si pierderi frecari mai mici)

    vibratii da dar "liveable" in rest numai costuri scazute si performanta

    vezi twinair sau ford 1.0 l
    3 4
  • real value
    sa mentionez ca ferrari 458 are compresie 12,5:1 restu masinilor nbenzinare au 10:1 sau aprox 9,5:1

    mazda 1,3 skyactiv are 14:1 (si ce supape si pistoane are)

    nissan dig s 13,1:1

    e ceva (pe masini low cost (a se citi "WOW" ))
    5 3
  • Johnny-V
    ce uratanie de masina si pe alta parte mai si consuma mult... sunt multe alte variante mai bune produse de alte marci.
    Numai prostii se rezuma doar la "divinele" masini germane, sunt altele de o suta de ori mai bune si mai eficiente.
    6 16
  • Johnny-V
    ooo da....s-au isterizat iubitorii de masini germane :))
    ce pacat =)) o-la-la n'est pas possible :))))) =)))))))))))))))))))))))
    haidi cu votul impotriva si acilea daca sunteti retarzi.
    7 6
  • Greenpeace daca se gandeste la consum sa inceapa cu uzinele si avioanele (chiar, cum ar fi sa limitezi puterea unui Airbus A380 ca sa nu mai consume atata cherosen:)) si apoi sa se gandeasca la o masina de clasa compacta. De-asta se topesc ghetarii, ca polueaza aerul prea mult un VW Golf 7 =))
    8 2
  • Când te gândești la faptul ca noul Land Rover Range Rover are un consum declarat de 6,2 l, asta având in vedere propulsia V6 de 3.0 l + masa automobilului, nu mă mira faptul ca s-au sesizat cei de la Greenpeace.

    Si nu e vorba de UN Golf. Este vorba despre o mașina populara pe plan internațional, care se vinde in SUTE DE MII de exemplar. Iar când e vorba de asemenea cifre, contează consumul.
    8 3
  • Mario, e o diferenta enorma intre consumul declrat de producator si cel pe care il obtine un simplu sofer. Da, e drept ca se poate realiza, insa e greu de crezut ca va incerca cineva vreodata. Si este si mai greu de crezut ca cineva il va atinge, pentru ca acel consum pe care zici tu ca l-a realizat Range, l-a realizat in niste conditii stricte.
    9 1
  • @ScorpyonVAG si altii...
    Da... sunteti interesanti este adevarat din pacate traiti pe aceeasi planeta cu ecologistii astia care mai incearca sa ( de exemplu... sa opreasca sa se mai taie paduri, sau sa incerce sa se mai poulueze atat de mult...) Stati voi in pouluare, sa va imbolaviti de cancer, sa fie seceta etc... Vad ca va place autodistrugerea, ei bine mie nu imi place iar pentru ca eu traiesc cu voi asta ma indispune. Mutati-va le Marte o sa va placa acolo mult CO2, desert, nici un pic de viata... eu si multi altii vor sa stea pe o Terra nepouluata.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru