Hitler, Stalin şi Saddam Hussein, într-o campanie inteligentă pentru sensibilizarea şoferilor din România

de Bogdan Mirică
Miercuri, 07.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O agenţie de publicitate din România a gândit trei postere cu impact puternic pentru a sensibiliza şoferii din ţara noastră. Pe cele trei afişe apar trei personaje negative ale istoriei: Hitler, Stalin şi Saddam.

Am privit de multe ori cu admiraţie la campaniile europene de sensibilizare a şoferilor şi de semnalare a erorilor în trafic. De sptămâna aceasta putem fi mândri că şi în România se desfăşoara o astfel de campanie, cu un mesaj transmis inteligent.

Este vorba despre o serie de trei postere, create de agenţia de publicitate Publicis Bucureşti la cererea ”Centrului de consultanţă pentru victimele rutiere”. Imaginile gândite de agenţia de publicitate încearcă să sensibilizeze şoferii din România folosind un umor negru, în spatele căruia se ascunde un mesaj clar: victimele accidentelor de circulaţie sunt oameni nevinovaţi.

Cele trei postere au în prim-plan trei personalităţi marcante ale istoriei mondiale, toate responsabile pentru orori ale războaielor petrecute în ultimul secol: Hitler, Stalin şi Saddam. Agenţia a mizat pe inspiraţie şi a folosit imaginea negativă a unor lideri de stat, în locul deja tradiţionalelor afişe şocante cu victime ale accidentelor auto.

Urmareste Automarket
Alături de imaginile grăitoare, Publicis a aplicat mesajul: ”Well, it's not like that.
Usually, the victim is an innocent. Drive cautiously, save a life.”
În traducere asta înseamnă: ”Ei bine, nu e chiar aşa. De obicei, victimele sunt nevinovate. Conduceţi prudent, salvaţi o viaţă.”

Deşi mesajul este redactat în engleză pe afişele deja apărute în presă, el va fi probabil tradus şi în română pentru a sensibiliza şoferii din ţara noastră.

via laurentiubuica

Comentarii (7)

  • Decebal
    Asa imi vine sa fac eu cand ii vad pe garcea in boscheti la panda. Dupa ce ca nu avem drumuri cand prinzi 100m drept fara gropi stau la panda cu radaru.Acum si cretinii ii ajuta mult de fapt ii sustin cu viteza legala.
    11 16
  • inteligenta? Efect 0. Asta e campanie fantoma facuta pentru premii in publicitate. Vax eficienta.
    28 0
  • Pentru o eficienta mult mai buna, as impanzi marginile de drum, inclusiv in oras, cu masini facute zob in urma accidentelor, eventual si cu niste manechine din plastic foarte realiste in ele, cu maini rupte, capete sparte, mate iesite in afara, etc. Iar la TV as da scena accidentului din "Death proof" al lui Tarantino, complet necenzurata: http://www.youtube.com/watch?v=iI8ciuj3QHg
    14 1
  • Giga Motors
    Hitler, Stalin si Hussein, alias un criminal, un criminal declarat erou de catre istorie si un "criminal" care a sfarsit in streang pentru "crima" de a nu ceda ce trebuie si cui trebuie......Balanta comparatiilor este, asadar, dezechilibrata, prin urmare reclama respectiva este stinky, nu "inteligenta", hai, radiaza-ma, Spock ;)
    18 1
  • @danny
    A fost si la noi ceva similar sa stii. In localitatile din apropierea vaii Oltului RM Valcea- era desenat cu creta pe sosea conturul presupuselor victime +pete de sange foarte realiste. In clipa in care am crezut ca voi trece cu masina prin sange uman pur si simplu instinctul m-a determinat sa trag tare de volan fara a avea timp sa ma asigur - faceam o depasire si nu am vazut decat cu 25m inainte acel "marcaj". Pt o eficienta mai buna cred ca autoritatile ar tebui sa-si seteze inteligenta pe pozitia ON, mai ales ca am observat si alte masini cum incercau sa ocoleasca acele marcaje.
    6 0
  • Cristi
    @danny & RRR
    Sunt de acord cu amandoi in parte. Astfel da, trebuie cumva limitat, dar nu stiu daca sensibilizarea duce la ceva mai mult decat a speria pe cei mai sensibili (care nu coincid cu cei mai teribilisti). Cel mai simplu este o limitare fizica a accidentelor (asa cum se practica un mic "S" printre borduri inalte in apropierea sensurilor giratorii sau separarea sensurilor de deplasare ca in Turcia - dar e prea SF pt fondurile Romaniei).
    3 0
  • E ca si cum ai face o campanie de educare a manelarilor la Radio Guerilla, problema e ca manelarii nu asculta Guerilla, deci eficienta 0.

    Ghertoii care merg aiurea nu stiu sa interpreteze mesajul acestor campanii, deci eficienta 0.

    Oricum bravol lor pentru idee.
    13 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru