Salonul Auto de la Paris 2014

Hyundai i20 ajunge la a doua generaţie. Refresh complet pentru modelul de oraş al mărcii coreene

Publicat Luni, 11.08.2014
de Dragoș Băltățeanu
Comenteaza 8
Hyundai i20 ajunge la a doua generaţie. Refresh complet pentru modelul de oraş al mărcii coreene - Poza 1
Hyundai i20 ajunge la a doua generaţie. Refresh complet pentru modelul de oraş al mărcii coreene - Poza 2
Hyundai i20 ajunge la a doua generaţie. Refresh complet pentru modelul de oraş al mărcii coreene - Poza 3
După o primă generaţie de sacrificiu, Hyundai i20 devine o maşină dezirabilă de oraş odată cu noua generaţie, programată pentru lansare în această toamnă. Primele fotografii trădează forme curajoase şi un design reuşit.

Hyundai a publicat primele imagini cu noul i20, a doua generaţie a modelului de clasă mică din gama sa. Noul model va debuta oficial în această toamnă la Salonul Auto de la Paris, unde va putea fi admirat pentru prima dată în realitate. Vânzările vor debuta în prima parte a anului viitor. Pentru început va fi disponibilă doar versiunea cu cinci portiere, iar sub capotă vor fi păstrate atât motoare pe benzină cât şi diesel. Pentru pieţele vest-europene va exista şi o versiune cu trei portiere. Noul Hyundai i20 a fost dezvoltat în Europa.

Hyundai nu a dat nici o indicaţie legată de preţ, dar ne aşteptăm ca acesta să fie comparabil cu cel al versiunii actuale. Noul model vine cu un desgin actual, ce înscrie noul i20 în linia de design adoptată de toate modelele gamei. Automobilul de clasă B era ultimul model din gamă care nu trecuse prin tratamentul de design "fluidic sculpture". Din primele imagini este clar că noul model are o atitudine mult mai matură, noul Hyundai i20 abordând linii inspirate de fratele său mai mic, noul i10.

Partea frontală este dominată de grila hexagonală, iar montantul C este acoperit cu o suprafaţă glossy de culoare neagră pentru a crea impresia că plafonul "pluteşte" deasupra restului caroseriei

Urmareste Automarket
Hyundai nu a publicat imagini cu interiorul, cel mai probabil acesta fiind în curs de finalizare. Poziţionarea comenzilor şi orientarea în spaţiu vor fi însă similare cu cele al noului Hyundai i10, ceea ce va însemna că modelul asiatic va veni cu materiale mult mai bune şi finisări mai vesele şi colorate.
Platforma folosită de noul i20 are un ampatament cu 45 mm mai mare, lucru ce va creşte spaţiul interior. Portbagajul are un volum de 326 litri, cu 30 de litri mai mult faţă de volumul oferit de  Ford Fiesta. Pentru versiunile de top, Hyundai va oferi plafon panoramic de sticlă, cameră video pentru marşarier plus faruri şi stopuri LED.

În ceea ce priveşte gama de motorizări, aceasta va fi similară cu cea oferită pentru actualul i20. Clienţii vor putea alege dintre două motoare pe benzină de 1.2 de 85 CP şi 1.4 litri de 90 sau 100 CP. Este posibil ca noul i20 să adopte ulterior şi propulsorul de 1.0 litru cu trei cilindri care se regăseşte pe modelul i10. Nu este exclusă şi o variantă performantă a noului i20, ce va adopta brandul N al diviziei de performanţă. De altfel, noul Hyundai i20 va fi baza pentru viitorul i20 WRC, care va concura în Campionatul Mondial de Raliuri. 


Comentarii (8)

  • Nu vreau sa fiu carcotas, pentru ca modelele coreene au evoluat enorm in ultimii 10 ani avand o crestere exponentiala fata de alte marci, insa sa scoti un model nou MY2015 cu 2 motoare aspirate pe benzina (3 variante de putere in total) mi se pare un pic jenibil cand toti producatorii de pe batranul continent ofera in clasa B la modelele aparute recent cel putin un turbo pe benzina si cel putin un diesel.
    15 14
  • Mitica
    @andy
    Din moment ce sunt o marca in crestere, mi se pare o idee buna sa vina cu motoare care, in teorie, sunt fiabile.
    Nu vad de ce este obligatoriu sa ai un diesel pe i20 din moment ce a) este o masina de oras b) diesel-urile sunt pe ultima suta de metri a vietii lor.
    Sa ai un motor cu o tehnologie fiabila este chiar asa de rau? Vrei sa ai probleme la turbina si distributie ca pe 1.2 TSI sau sa consumi multa motorina intr-un trafic tip melc si sa platesti in plus la service, piese si combustibil...
    15 7
  • Sam@Andy
    Si sa zicem ca scoteau un motor de 1 litru turbo de 100 de cai in loc de 1.4. Cu ce era mai bun? Fiabilitate mai scazuta si costuri de intretinere mai mari? Pentru ce? Nu inteleg cum in mintea unora o cilindree mai scazuta egaleaza instantaneu cu un motor mai bun. As lua oricand un motor bun aspirat natural in loc de un turbo. In rest sunt de accord ca era bine daca ofereau mai multe optiuni.
    19 6
  • someone
    putin in spiritul lui andy: e pacat de faptul ca hyundai-kia, dar mai ales hyundai nu a pus pe I20 noile motoare pe benzina ( 1 L 3 cilindri turbo, si 1.2 litri ) desi ele sant gata sau aproape gata.
    mai putin in spiritul lui andy: hyundai are motoare diesel relativ ok care sant in gama I20, doar ca nu sant aduse in romania. prima generatie avea 1.1 75 cp, 1.4 90 cp si 1.6 115cp. cu siguranta nu vor lasa noul I20 fara ele
    10 5
  • Ideea era ca oferirea mai multor tipuri de motoare e mai benefica pentru ca sunt consumatori cu nevoi diferite. Unii au nevoie de un diesel, altii prefera un turbo benzinar, insa sunt si cei care fac putini kilometri anuali si se multumesc cu un aspirat care are si un cost de achizitie mai mic. E stupid sa oferi 3 variante de puteri generate de doua motoare aspirate. Asta se va reflecta in vanzarile europene unde tot Polo, Fiesta, Clio si Corsa vor face legea in clasa respectiva.

    Iar faza ca motoarele turbo pe benzina nu sunt fiabile e un mare pahar cu apa rece cu care se imbata cei care au motoare aspirate. Sunt de acord ca exista si uscaturi in padurea cu motoare turbo, cum e celebrul 1.2 VAG insa generalizarea e un mare minus.
    4 2
  • Sam@Andy
    Sunt de acord cu ce ai zis. Ii intradevar cam stupid sa oferi 3 variante de puteri din 2 motoare. Desi sunt masini de oras, ca sa fim sinceri, Europeni sunt cam obsedati de motoarele diesel, si desi in vest incep sa cam dispara din cauza ca taxelor de poluare si a altor obstacole, cam tot dieselul e rege momentan si stiu ca multi ar prefera sa aleaga o versiune diesel. Deci ii cam ciudat ca nu ofera. Cat despre generalizari, au ele un sambure de adevar. Motoarele turbo aduc o complexitate crescuta si as spune ca majoritatea motoarelor aspirate sunt mai fiabile chiar si in comparatie cu cele mai fiabile turbo. Totusi, Ford se pare ca a dat lovitura cu al lor 1.0 turbo si adevarul ii ca sunt la moda, deci si aici au cam gresit astia de la Hyundai. Oricum adevarul e ca aici in Europa, majoritatea care isi vor cumpara o masina in segmentul asta cred ca vor merge pe niste optiuni mai traditionale si consacrate, precum Fiesta, Polo, Corsa, etc. Oricum le doresc mult success pentru ca se vede ca depun eforturi considerabile de a-si imbunatati produsele.
    4 1
  • Macar nu mai este copy paste dupa Corsa
    3 2
  • nu va grabiti cu judecatul motoarelor, inca nu se stie nimic sigur. confimat e un 1.2gdi de 86 cp si un 1.4crdi de 90cp
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru