Hyundai își începe drumul către performanță: primul model al diviziei N va fi un hot hatch bazat pe i30, cu 260 de cai putere

de Bogdan Mirică
Luni, 30.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai lucrează de zor la primul model al diviziei sale de performanță N. Este vorba despre un i30 sportiv, așteptat anul viitor și dezvoltat pe baza noii generații a compactei.

Hyundai a anunțat de ceva timp debutul unei divizii sportive N Performance, gata să se dueleze cu Renaultsport sau Opel OPC. Primul model al gamei va fi un hot hatch bazat pe noua generație i30, după cum afirmă chiar Albert Biermann, șeful diviziei N Performance, plecat în 2014 chiar de la BMW M pentru a clădi de la zero drumul sud-coreenilor către o carieră sportivă.

Biermann susține că viitorul Hyundai i30 N va fi un hot hatch cu preț accesibil, acesta urmând să fie, de fapt, motto-ul întregii divizii. Chiar dacă va fi abordabilă, compacta sportivă nu va face rabat de la performanțe.

Viitorul i30 N va beneficia de un motor pe benzină de 2.0 litri turbo, capabil să dezvolte peste 260 de cai putere și să ajute mașina să depășească 250 de km/h. Modelul coreenilor se va duela cu nume grele ca Ford Focus ST, Renault Megane RS, Opel Astra OPC și Volkswagen Golf GTI.

Esential 260 de cai putere ar urma să aibă viitorul Hyundai i30 N.
2017 este anul în care va debuta noul i30 N.
Iar pentru asta se va folosi de experiența câștigată pe circuitul de la Nurburgring, acolo unde Hyundai are deja un centru de dezvoltare și testare.
Un prototip al viitorului i30 N aleargă pe Iadul Verde pentru a colecta informații prețioase și a participat la Cursa de 24 de ore de la Nurburgring din aceleași rațiuni. Biermann susține că experiența unei asemenea competiții de anduranță accelerează dezvoltarea și îi ajută pe ingineri să termine mașina la timp pentru anul 2017, momentul debutului oficial pe piață.

Viitorul i30 N va fi oferit inițial doar cu o cutie manuală, cu șase rapoarte. Una automată va sosi abia un an mai târziu, în 2018. Spre deosebire de modelul standard, noul i30 N va beneficia și de un diferențial cu alunecare limitată, de frâne mai mari, de o suspensie nouă și de o transmisie modificată. Biermann nu exclude nici posibilitatea unei tracțiuni integrale, montate pe o versiune mai puternică.

De asemenea, noul i30 N va fi doar începutul unei avalanșe de modele de performanță Hyundai. Tehnologia va fi folosită și pentru modelele premium Genesis, însă în acest caz divizia va purta un alt nume.

via autocar

Comentarii (9)

  • Debutul KOREAN 2016
    "Experiența" nu se face invartindu-se de 2-3 ori pe Nurburgring.
    21 6
  • au si masina in WRC de vre o 2 ani unde pot testa 1.6 turbo si 4x4...
    concurenta nu a facut niciodata rau, ei vor un astfel de model pt imagine nu neaparat pt profit.
    10 15
  • @Debutul
    Chiar nu-mi place Hyundai, dar daca vrei sa stii, ei au concurat chiar in acest weekend la cursa de 24h de la NURBURGRING; Au facut-o si in anii trecuti
    5 12
  • wrc-mrc
    Marketing ! Aratati-mi vreun titlu castigat in ultimul deceniu!
    N-au nimic la mana! Cand vor concura in F1 - sportul cu motor nr.1 si vor castiga vreun titlu, atunci mai vorbim !
    17 4
  • @wrc-mrc= Dieselgate. cand a gastigat wv prin F1!!!!???? ca eu nu prea am cunostinta
    si mai uitate pe la WRC, nu sunt ei de mult dar au facut cateva figuri bune ultima au gastigat raliul Argentinei
    3 8
  • @gogule
    Am spus titlu ! Intreg campionat ! Greu la deal cu boii mici, huh?
    6 2
  • @wrc-mrc nu ai spus "Cand vor concura in F1 - sportul cu motor nr.1 si vor castiga vreun titlu, atunci mai vorbim !"
    sau a scris altu in locul tau
    2 6
  • @gogule
    ...si noi care credeam ca n-o sa ai spatiu sa enumeri campionatele castigate de koreeni :))
    3 1
  • dar cine a spus de campionatele castigate de de koreeeeeeni, m-am legat de capionatele catigate de wv in F1
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru